Hvad synes I om navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. januar 2011

Sofia

Jeg synes tanken bag navnet er rigtig fin, ikke et navn jeg selv ville vælge, men er sikker på alle i jeres omgangskreds og famlie kommer til at elske navnet når jeres lille pige kommer til verden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2011

Cris

Den er fin. Og hvis der er nogle, der kan hedde Paprika, Cirkeline eller nogle andre navne, mærkelige kombinationer af to lange navne osv osv så synes jeg, at Emmanuela er en meget fint navn

Anmeld

18. januar 2011

Fru Nielsen

Hejsa¨

Jeg syntes tanken bag navnet er super sødt... Men jeg bryder mig ikke om navnet!

Jeg er ikke til alt for spacielle navne, og syntes egentlig også det er synd for de børn der hedder noget hvor man på forhånd ved at folk tænker A HVAD hed du??

Syntes næsten man kan se skuffelsen i de børn ansigter når de for 10ende gang skal gentage hvad det var de hed....

Kunne i ikke finde et andet navn, også måske i stedet for give hende en mellemnavn som stammer fra chile....

Kram

Anmeld

18. januar 2011

biimse

mathildemb skriver:

Hvordan ville du så vælge at stave og udtale det? bare nysgerrig

Jeg synes bedst om Emmanuelle/Emanuelle... Kan ikke helt finde ud af om jeg bedst kan lide det med et eller to M'er.. Men helt sikkert med E til sidst men udtales "Emanuel" - så man ikke rigtig udtaler E'et til sidst ..

Anmeld

18. januar 2011

Bondepigen

Hej piger!

Jeg skal føde en lille pige om ca. 1 måned og vi har stadig ikke besluttet navnet 100%. Min kæreste er fra Chile og vi vil gerne have at navnet ikke er alt for dansk.

Vi har snakket om Emmanuela lige fra starten. Jeg synes bare det er SÅ fint et navn.  Vi kom på den idé bl.a. fordi min kæreste hedder Manuel til fornavn, -han bliver dog kaldt sit mellemnavn- og vi gerne vil bruge noget af hans navn eller et navn med tilknytning til hans familie i Chile, da hun jo kommer til at vokse op i Danmark.

Vi får meget blandede reaktioner, når folk hører navnet Emmanuela. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad I synes?

Synes det er et rigtigt sødt navn. Jeg ville dog aldrig kalde mit eget barn Emmanuela, men det er fordi jeg forbinder det med én jeg kendte engang, og ikke pga. navnet som jeg synes er flot.

Anmeld

18. januar 2011

mathildemb

bondepigen skriver:

Synes det er et rigtigt sødt navn. Jeg ville dog aldrig kalde mit eget barn Emmanuela, men det er fordi jeg forbinder det med én jeg kendte engang, og ikke pga. navnet som jeg synes er flot.

Hi hi ja den følelse kender jeg godt, og der ryger desværre nemt et par gode navne på den konto

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.