Hvad synes I om navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2011

sarahb

det er da sååååå Fedt... Lækkert navn..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

PinkLadybug

NO skriver:

Hm, det første jeg kom til at tænke/sige var,"Emma-nutella"  

Rigtigt ondt, for det vil sikkert være et rigtigt smukt navn, til en smuk pige 

Lige mine ord!...

Men synes også historien bag navnet er super sød!, og hvis det er det i syntes, så synes jeg det er det i skal vælge!

Anmeld

17. januar 2011

mathildemb

kitty skriver:

Jeg synes det er et fint navn, og kan godt lide tanken bag. Jeg tænker bare, om pigen til daglig ikke "bare" vil blive kaldt Emma, fordi navnet er lidt langt? Jeg har selv dobbeltnavn, og er kun blevet kald A.K fordi folk ikke gad at sige det hele.. Bare en tanke..

Jo det har jeg også tænkt på...men så længe vi selv kalder hende Emmanuela det kan vi vel også insistere på at familien i det mindste skal kalde hende det fulde navn....eller?

Anmeld

17. januar 2011

mathildemb

Jacob&Kusuma skriver:

Det er et meget specielt navn. Har en bekendt der hedder Emanuella Hun er italiener Men jeg kan rigtig godt lide navnet

Men jeg kan rigtig godt lide at du/I har besluttet jer for at hun også skal have noget fra Chile

Det er lige før din måde at stave det på er finere

Anmeld

17. januar 2011

otlitrom

mathildemb skriver:

Jo det har jeg også tænkt på...men så længe vi selv kalder hende Emmanuela det kan vi vel også insistere på at familien i det mindste skal kalde hende det fulde navn....eller?

Jeg kan kun sige, at selv min far kalder mig ved bogstaver og ikke ved navn...(til min store irritation) Så I skal holde meget fast i det fra start, vil jeg tro....

Anmeld

17. januar 2011

mathildemb

ladydan1 skriver:

synes det er rigtig fint...men tror du ikke hun "bare" vil blive kaldt Emma??

Selvfølgelig har hun så også selv mulighed for at forkorte sit navn når hun bliver større og ikke har lyst til et specielt navn.

:-) Sisse

Jo det kan godt være....eller Ella (hvilket jeg ikke håber!). Men jeg har selv et langt navn -Mathilde- og er faktisk kun blevet kaldt Thilde af ganske få. Men Emmanuela er selvfølgelig længere...

Anmeld

17. januar 2011

FamilienSørensen

mathildemb skriver:

Det er lige før din måde at stave det på er finere

Det kommer jo helt an på hvordan I vil udtale det

Der er som du nævner EMMAnuela ( Em-ma-nu-e-la )

Der er EmanuELLA ( E-ma-nu-el-la )

Og Emanuela ( E-ma-nu-e-la )

Knus

Anmeld

17. januar 2011

Mussi30

Jeg synes det er et SUPER fint navn Og selvfølgelig skal I holde fast i begge jeres rødder.

Personlig forstår jeg ikke helt folks problem med, "bliver hun ikke bare kaldt ... så?"

Jeg synes da det må være fedt at have et navn, man kan lave kælenavne ud af? Så som Emma etc Noget, kun ens nærmeste får lov at kalde én

Og hun vil jo altid fremover selv kunne bestemme hvordan hun vil præsentere sig for nye bekendtskaber, Emmanuella, Emma, Ella und so weiter

I øvrigt tror jeg ikke helt på den med Emma-nutella, for jeg går ud fra at trykket ligger sidst i navnet og ikke med to tryk-stavelser? Det lyder i hvert fald mest spansk i mine ører

Anmeld

17. januar 2011

FrkT

Ikke lige min kop the. Men det er egentlig mest fordi jeg synes det navn er bedst i drengeform, altså Emmanuel/Emanuel. Derfor synes jeg det virker så underligt i pigeform.

Anmeld

17. januar 2011

Chewy

Jeg synes, det er super sødt og tanken bag er rigtig god. Jeg tror altså ikke det bliver et problem at folk kalder hende ditten eller datten. I skal bare være ihærdige omkring det og sige det til folk, hvis de kalder hende kælenavne.

Jeg har selv gået i skole med en pige, der hed Emily (udtalt på fransk) og jeg har alle dage synes hun var lidt sej og mystisk fordi hun hed noget med en anden kultur bag. Og folk har altid udtalt det på fransk, ikke noget med at sige det på dansk... Så folk kan altså også sagtens lære at sige Emmanuela - det ligger jo lige på tungen for selv os danskere

Synes iøvrigt det var sejt med den minearbejders kone fra Chile der ændrede sin datters navn til Esperanza mens faderen var fanget i minen - skulle betyde noget med håb. Tænk at kunne give sit barn sådan et stærkt navn Nå, sidespring - sorry - blev lige draget af din kærestes chilenske oprindelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.