Hvad synes I om navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.414 visninger
55 svar
0 synes godt om
17. januar 2011

mathildemb

Hej piger!

Jeg skal føde en lille pige om ca. 1 måned og vi har stadig ikke besluttet navnet 100%. Min kæreste er fra Chile og vi vil gerne have at navnet ikke er alt for dansk.

Vi har snakket om Emmanuela lige fra starten. Jeg synes bare det er SÅ fint et navn.  Vi kom på den idé bl.a. fordi min kæreste hedder Manuel til fornavn, -han bliver dog kaldt sit mellemnavn- og vi gerne vil bruge noget af hans navn eller et navn med tilknytning til hans familie i Chile, da hun jo kommer til at vokse op i Danmark.

Vi får meget blandede reaktioner, når folk hører navnet Emmanuela. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad I synes?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

dorthemus

Det er ikke lige mig, MEN jeg kan rigtig godt lide tanken bag

Anmeld

17. januar 2011

Missi

mathildemb skriver:

Hej piger!

Jeg skal føde en lille pige om ca. 1 måned og vi har stadig ikke besluttet navnet 100%. Min kæreste er fra Chile og vi vil gerne have at navnet ikke er alt for dansk.

Vi har snakket om Emmanuela lige fra starten. Jeg synes bare det er SÅ fint et navn.  Vi kom på den idé bl.a. fordi min kæreste hedder Manuel til fornavn, -han bliver dog kaldt sit mellemnavn- og vi gerne vil bruge noget af hans navn eller et navn med tilknytning til hans familie i Chile, da hun jo kommer til at vokse op i Danmark.

Vi får meget blandede reaktioner, når folk hører navnet Emmanuela. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad I synes?

Syntes det er et helt igennem smukt navn - nu når faren har den baggrund tænk ikke så meget over hvad andre tænker

Anmeld

17. januar 2011

N1

Hm, det første jeg kom til at tænke/sige var,"Emma-nutella"  

Rigtigt ondt, for det vil sikkert være et rigtigt smukt navn, til en smuk pige 

Anmeld

17. januar 2011

otlitrom

Jeg synes det er et fint navn, og kan godt lide tanken bag. Jeg tænker bare, om pigen til daglig ikke "bare" vil blive kaldt Emma, fordi navnet er lidt langt? Jeg har selv dobbeltnavn, og er kun blevet kald A.K fordi folk ikke gad at sige det hele.. Bare en tanke..

Anmeld

17. januar 2011

FamilienSørensen

mathildemb skriver:

Hej piger!

Det er et meget specielt navn. Har en bekendt der hedder Emanuella Hun er italiener Men jeg kan rigtig godt lide navnet

Men jeg kan rigtig godt lide at du/I har besluttet jer for at hun også skal have noget fra Chile

Anmeld

17. januar 2011

Nemesis

synes det er rigtig fint...men tror du ikke hun "bare" vil blive kaldt Emma??

Selvfølgelig har hun så også selv mulighed for at forkorte sit navn når hun bliver større og ikke har lyst til et specielt navn.

:-) Sisse

Anmeld

17. januar 2011

Mor010711

Personligt er jeg ikke til det navn. Men i virkeligheden er det jo helt ligegyldigt hvad vi synes, så længe I er vilde med det  Så gør det, hvis det er det i føler for 

Anmeld

17. januar 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg synes, at tanken bag navn er en rigtig sød tanke. Men personligt synes jeg, at navnet er meget langt - med mindre, at hun i daglig tale vil blive kaldt Emma

Anmeld

17. januar 2011

Lunae

mathildemb skriver:

Hej piger!

Det er ikke lige mi kop the - men hvis i elsker det, så skal det da være det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.