Hvad synes I om navnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2011

Lusi

Er helt sikker på hun i daglig tale bare vil ende med at blive kaldt Emma, bryder mig ik om navnet, men tanken bag, kan jeg godt lide men er jo også fuldstændig ligemeget hva andre synes, bare i ka lide det.. Vi har også et ret specielt navn til vores ufødte søn og min stedfar sviner det til, men er da hans problem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2011

mor-til-vanessa

mathildemb skriver:

Hej piger!

Jeg skal føde en lille pige om ca. 1 måned og vi har stadig ikke besluttet navnet 100%. Min kæreste er fra Chile og vi vil gerne have at navnet ikke er alt for dansk.

Vi har snakket om Emmanuela lige fra starten. Jeg synes bare det er SÅ fint et navn.  Vi kom på den idé bl.a. fordi min kæreste hedder Manuel til fornavn, -han bliver dog kaldt sit mellemnavn- og vi gerne vil bruge noget af hans navn eller et navn med tilknytning til hans familie i Chile, da hun jo kommer til at vokse op i Danmark.

Vi får meget blandede reaktioner, når folk hører navnet Emmanuela. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad I synes?

jeg  det. det er et super sødt navn og rigtig specielt

Anmeld

17. januar 2011

tahj69

Det lyder som om det er lige navnet for jer ! Jeg har selv kendt skønt pige der hed Emmanuela - og det er jo med et`"L" til sidst hvilket gør (mener jeg) at sidste del af navnet udtales "ELA", med tryk på "E" - og ikke noget med "ELLA" som én skriver herinde.

Smukt navn - som betyder noget for jer og for jeres datters oprindelse - og det er vigtigst ! :-) Al held og lykke med Emmanuela.

Anmeld

17. januar 2011

Pige2009

mathildemb skriver:

Hej piger!

Jeg skal føde en lille pige om ca. 1 måned og vi har stadig ikke besluttet navnet 100%. Min kæreste er fra Chile og vi vil gerne have at navnet ikke er alt for dansk.

Vi har snakket om Emmanuela lige fra starten. Jeg synes bare det er SÅ fint et navn.  Vi kom på den idé bl.a. fordi min kæreste hedder Manuel til fornavn, -han bliver dog kaldt sit mellemnavn- og vi gerne vil bruge noget af hans navn eller et navn med tilknytning til hans familie i Chile, da hun jo kommer til at vokse op i Danmark.

Vi får meget blandede reaktioner, når folk hører navnet Emmanuela. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad I synes?

Ikke umiddelbart et navn jeg synes om

Anmeld

17. januar 2011

BinaMor

Jeg sys det er super fint. og ellers kan i jo tage Gabriella, som er i samme genre

Anmeld

17. januar 2011

Ryberg

Hej piger!

jeg er personligt ikke til specielle navne, og derfor heller ikke til det du skriver (kan ikke engang huske hvordan det staves)... netop fordi at hvis man får et specielt navn skal man bøvle hele sit liv med at stave sit navn for folk... mit navn staves Janie, alle skriver jannie, janni... og tanken om at skulle stave mit navn emmanuela ville jeg personligt være ked af...

Men som mellemnavn synes jeg det kunne være eminent fedt!

(total plat eksempel)

Christina Emmanuela Hansen..

Det gør et "klassisk" navn lidt specielt  og gør at hun jo selv bestemmer hvilket navn hun f.eks. vil bruge, ligesom din mand altid bliver kaldt sit mellemnavn

Men det er bare min mening... jeg elsker jeres tanke bag ved, og husk, det er jer der bestemmer

Anmeld

17. januar 2011

Sillebob

Jeg synes at der er et superfint navn! Saadan lidt tropisk og mystisk

Og saa er det jo et navn som man kan udtale ens paa stort set alle sprog - ved ikke om det spiller en rolle for jer, men det gjorde det nemlig for os ( vi bor i London ) Proev f.eks at udtale navnet Signe paa engelsk

Knus Sille

Anmeld

17. januar 2011

mathildemb

Jacob&Kusuma skriver:

Det kommer jo helt an på hvordan I vil udtale det

Der er som du nævner EMMAnuela ( Em-ma-nu-e-la )

Der er EmanuELLA ( E-ma-nu-el-la )

Og Emanuela ( E-ma-nu-e-la )

Knus

Gud jeg har egentlig slet ikke tænkt så meget over, at stavemåden kan have så stor betydning for hvordan navnet udtales....mon den virkelig har det?

Min idé var, at det skulle udtales  E-ma-nu-el-la, men da jeg ikke er vild med navnet Ella og gerne vil undgå det som kælenavn ville jeg droppe det ene L.

Det har ikke været meningen på noget tidspunkt at det skulle udtales Em-ma-nu-e-la (altså med tryk på det sidste e som i Michaela. Hmmm....det er vist lige noget vi skal have op at vende herhjemme

Anmeld

17. januar 2011

mathildemb

Mussi30 skriver:

Jeg synes det er et SUPER fint navn Og selvfølgelig skal I holde fast i begge jeres rødder.

Personlig forstår jeg ikke helt folks problem med, "bliver hun ikke bare kaldt ... så?"

Jeg synes da det må være fedt at have et navn, man kan lave kælenavne ud af? Så som Emma etc Noget, kun ens nærmeste får lov at kalde én

Og hun vil jo altid fremover selv kunne bestemme hvordan hun vil præsentere sig for nye bekendtskaber, Emmanuella, Emma, Ella und so weiter

I øvrigt tror jeg ikke helt på den med Emma-nutella, for jeg går ud fra at trykket ligger sidst i navnet og ikke med to tryk-stavelser? Det lyder i hvert fald mest spansk i mine ører

Ja det kan man selvfølgelig sige om de fleste navne, og kan jo alligevel aldrig på noget tispunkt helgardere sig mod kæle/øgenavne.

Jeg har tit måtte høre på "Mathilde kakao-ko", så jeg synes nu Emma-nutella lyder helt uskyldigt  By the way love nutella

Ej pjat, men min far er allerede nu begyndt at kalde hende Emma-Ella til min store irritation, da jeg ikke er ret vild med Ella.

Ang. trykket var min umiddelbare idé egentlig at det skulle udtales E-ma-nu-el-la, selvom det så godt kan være vi skulle vælge  at stave det sådan også. Er pludselig lidt i tvivl.

Anmeld

17. januar 2011

Kløver

mathildemb skriver:

Hej piger!

Jeg må indrømme jeg ikke er så vild med navnet, bla fordi det er meget langt, men er ikke bare generelt ikke lige min smag. Men synes det er en sød tanke bag, og synes da bestemt i skal bruge det, hvis i føler for det.

Det er jo også jer der skal være glade for navnet og jeres lille pige som skal være glad for navnet, og er sikker på hun bliver for, de tanker i gør jer, omkring hendes navn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.