Hej piger!
Jeg skal føde en lille pige om ca. 1 måned og vi har stadig ikke besluttet navnet 100%. Min kæreste er fra Chile og vi vil gerne have at navnet ikke er alt for dansk.
Vi har snakket om Emmanuela lige fra starten. Jeg synes bare det er SÅ fint et navn
. Vi kom på den idé bl.a. fordi min kæreste hedder Manuel til fornavn, -han bliver dog kaldt sit mellemnavn- og vi gerne vil bruge noget af hans navn eller et navn med tilknytning til hans familie i Chile, da hun jo kommer til at vokse op i Danmark.
Vi får meget blandede reaktioner, når folk hører navnet Emmanuela. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, hvad I synes?

jeg er personligt ikke til specielle navne, og derfor heller ikke til det du skriver (kan ikke engang huske hvordan det staves)... netop fordi at hvis man får et specielt navn skal man bøvle hele sit liv med at stave sit navn for folk... mit navn staves Janie, alle skriver jannie, janni... og tanken om at skulle stave mit navn emmanuela ville jeg personligt være ked af...
Men som mellemnavn synes jeg det kunne være eminent fedt!
(total plat eksempel)
Christina Emmanuela Hansen..
Det gør et "klassisk" navn lidt specielt
og gør at hun jo selv bestemmer hvilket navn hun f.eks. vil bruge, ligesom din mand altid bliver kaldt sit mellemnavn 
Men det er bare min mening... jeg elsker jeres tanke bag ved, og husk, det er jer der bestemmer 
Anmeld