Runa endelig opereret (Mange billeder)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2010

dorthemus

KaMa skriver:

FANTASTISKE BILLEDER !... fik helt fugtige øjne af dem. Der skal noget til!

Vi talte sammen i går, og du ved, hvor glad og lettet jeg er på jeres vegne. Hun er sgu sej hende Runa-pigen.

Knus fra en fortravlet dame, som liiiige fik læst din tråd

Taaak Karina  Det er ret vildt med hende....mærker intet til at hun er anderledes

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2010

mor-til-vanessa

dorthemus skriver:

God formiddag

I går fik Runa fjernet de ekstra fingre og tæer - eller rettere vedhæng - hun blev født med. Der blev dermed sat endeligt punktum for de sidste mange måneders venten på denne operation og jeg er utroligt lettet og glad for forløbet og at jeg ikke længere skal tænke på den og den længe frygtede narkose   

Vi blev indlagt på Rigshospitalet aftenen før fordi Runa var den første på programmet om torsdagen. Det blev en lang nat for mig, der selvfølgelig ikke sov ret meget af spænding og nervøsitet. Runa skulle faste fra kl. 5 om morgenen...heldigvis bliver hun ammet ellers havde det været fra kl. 3. Det var ikke noget der passede damen som græd meget og søgte brystet som en anden fugleunge, de sidste timer op til indgrebet...det er jo også lidt svært at forklare en 5 måneder gammel baby at hun ikke må få mad. Heldigvis tog hun en lille lur inden portøren kom og hentede os på børneafdelingen. Kirurgen Pernille kom kort forbi og så til Runa og satte krydser på hænder og fødder. Og så var vi klar til afgang.

Turen ned på operationsgangen var svær og jeg gik med en stor knude i maven mens jeg knugede Runa ind til mig og hviskede små søde ord til hende...prøvede at få hold på mig selv så jeg ikke skræmte hende. Vi sad lidt og ventede og fik taget billeder og så kom narkoselægen og så var det tid!!

Runa blev lagt på den oppustede pude der var fyldt med varm luft og så fik hun masken på..først strittede hun lidt imod, men faldt hurtigt til ro og jeg aede hende ben og hviskede "mor elsker dig, du er så dygtig skat" og efter et halvt minuts tid blev jeg bedt om at gå ud....der gik jeg lidt i panik, "jamen hun er ikke væk, hun har åbne øjne!!!" Det er helt normalt, vi lukker dem om lidt, hun er væk, fortalte de....Åhhhh hvor var det svært og jeg brød helt sammen da jeg kom ud på gangen. Stod bare og tudede og vidste ikke hvor jeg skulle gøre af mig selv. Det er en utrolig skræmmende oplevelse at overvære og man føler sig helt magtesløs.

Den ene sygeplejerske fulgte mig ud af operationsgangen og så gik jeg op på Girafstuen igen og tudbrølede ned i dynen. Heldigvis kom min veninde Christina (Runas gudmor) lige efter og det var rart ikke at skulle være alene.

Efter halvanden time ringede de efter mig og jeg skyndte mig ned på Opvågningen. Der kunne jeg høre min datter skrige i vilden sky og jeg blev så forskrækket over at se hende; helt groggy, forvirret og med venflon i hovedet...havde glemt, at de jo selvfølgelig ikke kunne lægge drop i hånden når de skulle operere der. Runa flippede helt ud og var så sulten at hun næsten ikke kunne spise. Efter 45 min. faldt hun dog til ro og lignede mere og mere mit lille glade barn

Hun sov i 1½ time i sin barnevogn og så ventede vi ellers i mange timer på, at kirurgen skulle blive færdig med at operere så hun kunne komme og se til Runa og give grønt lys for, at vi kunne tage hjem. Efter at Runa havde tisset, skidt og spist tog sygeplejersken venflonen ud...uhhh det gjorde ondt på Runa  Og ved 19 tiden pakkede jeg Runamusen og alt vores habengut sammen og tog hjem. Fik også ekstra panodil-stikpiller med hjem for smertelindring.

I dag er hun sit gamle jeg igen og virker ikke til at have ondt. Jeg er simpelthen så stolt af hende og synes hun er supersej  Nu kan hun ligge med bare tæer uden at jeg skal frygte at hun hiver i dem

Den 16. november skal vi til tjek og så er det HELT overstået

Tak fordi I læste med

Knus Dorthe

åhh det var tæt på jeg sad her og græd.

åh det må virkelig have været hårdt at skulle gå fra sit barn, efter det er lagt i narkose.

men hvor er hun da bare tapper, lille runa. og det er da dejligt at hun er kommet af med sine ekstra vedhæng.

elsker teksten på det sidste billede.

Anmeld

5. november 2010

dorthemus

Valle81 skriver:

Hold nu op hvor er Runa bare lækker, så glad og tilfreds:0) Børn overkommemr simpelthen alt med et smil på læben, det er jo vildt - de er så stærke:0)

Er så glad for at operationen gik godt, og du klarede det super, som en hver mor ville gøre.

Føleleserne vældede op i mig da jeg læste det, Asta var lige et år da hun kom i narkose første gang til dræn - påuha - som du beskriver bare så væmmeligt, og endnu mere når de vågner og bare er så ulykkelige og rundtossede. Da Asta var fyldt 3 år skulle hun have fjernet mandler, polypper og lagt dræn og jeg husker også det med at skulle lægge hende til at sove, læger og "kold" ( altså koldt miljø) operationsstue, masken venflon og det hele. Det er bare ikke rart, og jeg kan vitterligt forestille mig hvor ubehageligt det er med et barn på 5 mdr:0(

Puha, du har min største medfølelse, og man er bare så lettet når det er ovre.

Stort knus til jer begge:0)

Tusind tak  Ja de er SÅÅÅÅ stærke  Idag skal vi også bare  hygge, når hun vågner af sin formiddagslur.

Lad os håbe, at vi aldrig kommer til at opleve det igen

Anmeld

5. november 2010

Vidunderligeunger

puuha.. :/ sidder med tårer trillende ned af kinderne.. Det må simpelthen være SÅ hårdt at se sit lille mirakel ligge der.

Men nu er der jo heldigvis overstået! og hun ser glad  ud på de sidste par billeder.

Utroligt så stor hun er, altså slet ikke en baby længere.. Hun ser faktisk også noget ældre ud end Alberte.. Dejlig pige

Stort og fortsat rigtig god dag !

Anmeld

5. november 2010

dorthemus

mor-til-vanessa skriver:

åhh det var tæt på jeg sad her og græd.

åh det må virkelig have været hårdt at skulle gå fra sit barn, efter det er lagt i narkose.

men hvor er hun da bare tapper, lille runa. og det er da dejligt at hun er kommet af med sine ekstra vedhæng.

elsker teksten på det sidste billede.

Tusind tak Ja ikke!? Synes det er helt fantastisk...tænker, at jeg vil have det skrevet på væggen i børneværelset

Anmeld

5. november 2010

dorthemus

BlyViol skriver:

puuha.. :/ sidder med tårer trillende ned af kinderne.. Det må simpelthen være SÅ hårdt at se sit lille mirakel ligge der.

Men nu er der jo heldigvis overstået! og hun ser glad  ud på de sidste par billeder.

Utroligt så stor hun er, altså slet ikke en baby længere.. Hun ser faktisk også noget ældre ud end Alberte.. Dejlig pige

Stort og fortsat rigtig god dag !

Tusind tak, søde Mitzie Ja hun er en stor dejlig pige nu...og stærk!! Idag har hun bare været i rigtig godt humør og jeg kan overhovedet ikke mærke på hende, at hun har været det her igennem...utroligt

Anmeld

5. november 2010

Maise

VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLjeg græder og jeg græder og jeg græder, puha Dorthe, hvor er det bare dejligt at det gik godt. Hele Claras indlæggelse kom lige op i mig igen. Åh det er så hårdt. Man er så fuld af angst og ved ikke hvor man skal gøre af den.

Troede først at det var den 11-12 hun skulle opereres??

HÅber i har det godt og du har fået lidt ro igen. Du skriver så fængende at jeg vrælede så meget da jeg læste det at jeg ikke kunen se til sidst hvad jeg læste.

til jer to trunter.

Anmeld

5. november 2010

Mumto3

Pyha! Der blev jeg også lige våd i øjnene, bare at at læse om det, og da jeg så så billeder, pyha......

Men tillykke med at det er godt overstået Det er bare så sejt gået af både mor og datter!!!

Anmeld

5. november 2010

Pia.

Det gik da lige i hjertet at læse... Er glad for alt forløb som det skulle og både din lille prinsesse og du er okay...

Stort knus fra Pia - til jer begge to

Anmeld

5. november 2010

dorthemus

Maise skriver:

VRÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLjeg græder og jeg græder og jeg græder, puha Dorthe, hvor er det bare dejligt at det gik godt. Hele Claras indlæggelse kom lige op i mig igen. Åh det er så hårdt. Man er så fuld af angst og ved ikke hvor man skal gøre af den.

Troede først at det var den 11-12 hun skulle opereres??

HÅber i har det godt og du har fået lidt ro igen. Du skriver så fængende at jeg vrælede så meget da jeg læste det at jeg ikke kunen se til sidst hvad jeg læste.

til jer to trunter.

Åhh tak, søde Maise

Jamen det er så frygteligt! Det gør virkeligt noget ved én og se sit barn i sådan en sårbar position. Har det også bare som om nogen har kørt mig over med en damptromle..er helt flad på energierne  Den sidste måned har bare været op ad bakke fordi den ene tå har skabt sig og været fyldt med blod og øm...derfor fik jeg dem til at tage hende tidligere. Jeg har været forbi Riget med Runa tre gange op til for at tale med kirurgen. De er jo så dygtige på Rigshospitalet og jeg har følt mig forstået og tryg ved, at de tog ordentlig vare på min datter.

Men nu er det overstået - hun skal have de sidste stikpiller i morgen tidlig og så er der kun 10 dage til jeg kan se resultatet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.