Hvad hedder dit/dine børn og hvorfor? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
TbCp skriver:

Vores skønne Diva hedder Liva Anika Blum Rasmussen.

Jeg ville rigtig gerne have en pige der skulle hedde Olivia.... kun fordi jeg synes det er så dejligt et navn... Men det var Carsten ikke med på... Så en dag nævnte han Liva.. og det syntes jeg egentlig også var rigtig fint og da nogenlunde tæt på Olivia

Anika hedder hun fordi hun er opkaldt efter min elskede lillesøster som døde i januar 2006, og som aldrig oplevede at blive moster

Blum er min mormors pigenavn, som min mor har som mellemnavn.
Jeg hed ellers Kaa til mellemnavn (fra min fars familie) men da jeg ikke har kontakt til dem, valgte jeg at slette det og i stedet tage Blum da jeg blev gift... så det skulle Liva selvfølgelig også have med.

Rasmussen er jo så fra min mands side....

Får vi engang en dreng skal han hedde Peter til 2. fornavn da det er lidt af en tradition i min mands familie...

Puha med din søster. Forstår godt at du gav navnet videre!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Moderator

Weeee... Det er altså bare en mega fed tråd det her Jeg er rigtig glad for at jeg lige kom på det i morges

Anmeld

25. oktober 2010

SHERO

Min søn hedder Elias Jesper Stegemeier

Jesper efter min storebror der døde i 2004, vi skrev alle et brev som blev lagt i kisten, og dengang "lovede jeg ham" at fik jeg en søn skulle han opkaldes efter ham... :-)

Fornavnet var noget sværre at finde for det skulle lyde godt med Jesper, og så blev det Elias... Han hed Theodor de 9 måneder han lå i maven, men han lignede bare mere en Elias :-)

Stegemeier... Jamen det er mit efternavn (eller mellemnavn) Dog bliver mit staves Stegemejer, men har altid stavet det med I, så skal selv have det rettet når jeg får taget mig sammen. Og så ha slettet Jensen, så vi hedder det samme :-)

Anmeld

25. oktober 2010

NinaNymannMadsen

min datter hedder Asta Maria Nymann Nutzhorn

en meget speciel sammensætning mener min familie.

men altså Asta Maria er opkaldt efter sin oldemor (fars mormor, der er død) hun hed Asta Marie, vi valgte så at gøre navne mere morderne og sige maria i stedet for.

Nymann: er mit ene efter navn har også Madsen. men Nymann er et gammelt navn, ved ikke hvor det enlig stammer fra, men ved det er et slægtsnavn og er gået i arv i mange mange år efter hånden, og ved at Nymann er i slægten lund også, har jeg læst i vores slægtsbog.

Nutzhorn: er hendes fars efternavn, og der findes ikke mange der hedder Nutzhorn bare sådan uden de har et eller flere efter navne ud over det, det er på hans fars side det kommer fra og vi mener det er østrisk men vi er ikke sikre.

det er enlig den historie der er om hendes navn

Anmeld

25. oktober 2010

Moderator

Tullen85 skriver:

Min søn hedder Elias Jesper Stegemeier

Jesper efter min storebror der døde i 2004, vi skrev alle et brev som blev lagt i kisten, og dengang "lovede jeg ham" at fik jeg en søn skulle han opkaldes efter ham... :-)

Fornavnet var noget sværre at finde for det skulle lyde godt med Jesper, og så blev det Elias... Han hed Theodor de 9 måneder han lå i maven, men han lignede bare mere en Elias :-)

Stegemeier... Jamen det er mit efternavn (eller mellemnavn) Dog bliver mit staves Stegemejer, men har altid stavet det med I, så skal selv have det rettet når jeg får taget mig sammen. Og så ha slettet Jensen, så vi hedder det samme :-)

Altså Også dig en død bror altså ...  SMukt at du lovede ham det!!

Anmeld

25. oktober 2010

dorthemus

Runa er det smukkeste pigenavn jeg kender

Det er er et navn der rummer styrke og skønhed - præcis som min datter

Hun er egentlig opkaldt efter en pige jeg kendte for flere år siden, som var både stærk og smuk og jeg bestemte mig for, at fik jeg nogensinde en datter så skulle hun hedde Runa.

Anmeld

25. oktober 2010

TbCp

Zafir skriver:

Puha med din søster. Forstår godt at du gav navnet videre!!!

Min søster var syg i 10 år, og i al den tid vidste vi godt at hun nok aldrig ville blive voksen... derfor havde jeg, allerede inden hun gik bort, besluttet at hvis jeg nogensinde fik en pige så skulle hun have Anikas navn som 2. fornavn...

Anmeld

25. oktober 2010

Moderator

TbCp skriver:

Min søster var syg i 10 år, og i al den tid vidste vi godt at hun nok aldrig ville blive voksen... derfor havde jeg, allerede inden hun gik bort, besluttet at hvis jeg nogensinde fik en pige så skulle hun have Anikas navn som 2. fornavn...

Av mit hjerte... Hvad fejlede hun???

Anmeld

25. oktober 2010

Bavianis

August kom til at hedde August fordi vi synes det var super flot - og lidt i trods!

Han blev født for tidligt (i april), og skulle først være født i august. Vi valgte navnet da vi tænkte "Hr. Dårlig Karma skal sgu ikke bestemme hvad vores søn skal hedde!", så vi kaldte ham August - på trods af, at han alligevel ikke blev født i august.

Mht efternavn, så er jeg splittet. Har egentligt ment, at jeg kun vill give mine børn eet efternavn - Gertsen (fra Gregers). Men jeg synes bare Hjort (mit) er så meget pænere... Så det bliver nok alligevel Hjort Gertsen til de fremtidige gorilla-unger.

Anmeld

25. oktober 2010

betjenten

Vores søn hedder Ibber... Opkaldt efter en god gammel 80er børnetime  Og ja kom på navnet for 4 år siden, og da ja så blev gravid nævnte jeg det for kæresten, som straks synes at det vat det fedeste navn!! Så ja det hed maven i 9 mdr. og da han blev født var der ingen tvivl... Det er en Ibber  Til mellem og efternavn hedder han Blach (efter mig) Thestrup (efter sin far)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.