Elsker jo de dejlige gamle hebraiske/græske navne..
Som for øvrigt også passer super godt sammen med vores efternavne, som også er gamle danske navne. De to ældste har fået deres mellemnavn efter deres fædre. Bay og Janum er "købt". Hvor imod at mindstemanden har fået det efternavn både min mand og jeg har nu.
Houmøller Thaarup
Så mine unger hedder Jonas, Katrine og Mikkel
Jonas Bay Houmøller (15 år)
Jonas, som kommer af det hebraiske Jonah, som betyder "Due".
Den visionære, inden for nummerologien. Navnetallet 5.
-Som er opkaldt efter en klassekammerat, som havde gjort et stort indtryk på mig...
Mikkel Houmøller Thaarup (6 år)
Mikkel, som er den fordanskede udgave af Michael.
Betyder "Hvem er som gud?"
Navnetallet 7, videnskabsmanden..
Tja, han er ihvertfald fræk nok og kan finde på alverdens ting.
Er super god til matematik i en alder af 6 år.. Så videnskabsmand, tja. Det kan skam være rigtig nok.
Turde ikke kalde drengen Emil, da vi vidste at han kom ud med meget lyst hår og blå øjne.. *g*
Katrine Janum Houmøller (11 år)
Katrine har fået sit navn efter sin oldemor, som hed Petrine. Men der var lidt usikkerhed om navnet og derfor valgte vi Katrine. Et meget praktisk navn, da hun på sms kan hedde Kat, Trunte og Trut som kælenavn, Trine som kælenavn og Katrine, når det er vigtigt. Kært barn har mange navne.
Katrine kommer fra det græske Aikaterinê. Navnets oprindelse er omdiskuteret, men kan være afledt af det græske navn for gudinden Hekate og det græske ord for tortur aikia. Romerne misforstod og det endte vist op i at Katrine nu betyder "renlighed".
Navnetallet 6, den ansvarlige.. *s* Det passer ufattelig godt på hende.
Det var vores historie..