Hvad hedder dit/dine børn og hvorfor? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

Jibbe

Zafir skriver:

hva er efternavnet så???

Østermark Ammonsen.
Østermark stammer fra Lars' mors side og ammonsen fra Lars' fars side. Ammonsen har engang været Amundsen men der var engang en kirketjener eller lign som ikke kunne stave;-) på stamtræet kan man de hvor fejlen er sket og hans efterfølgere hedder så Ammonsen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Elsker jo de dejlige gamle hebraiske/græske navne.. 

Som for øvrigt også passer super godt sammen med vores efternavne, som også er gamle danske navne. De to ældste har fået deres mellemnavn efter deres fædre. Bay og Janum er "købt". Hvor imod at mindstemanden har fået det efternavn både min mand og jeg har nu.

Houmøller Thaarup

Så mine unger hedder Jonas, Katrine og Mikkel

Jonas Bay Houmøller (15 år)

Jonas, som kommer af det hebraiske Jonah, som betyder "Due".

Den visionære, inden for nummerologien. Navnetallet 5.

-Som er opkaldt efter en klassekammerat, som havde gjort et stort indtryk på mig...

Mikkel Houmøller Thaarup (6 år) 

Mikkel, som er den fordanskede udgave af Michael.

Betyder "Hvem er som gud?"

Navnetallet 7, videnskabsmanden..

Tja, han er ihvertfald fræk nok og kan finde på alverdens ting.

Er super god til matematik i en alder af 6 år.. Så videnskabsmand, tja. Det kan skam være rigtig nok.

Turde ikke kalde drengen Emil, da vi vidste at han kom ud med meget lyst hår og blå øjne.. *g*

Katrine Janum Houmøller (11 år)

Katrine har fået sit navn efter sin oldemor, som hed Petrine. Men der var lidt usikkerhed om navnet og derfor valgte vi Katrine. Et meget praktisk navn, da hun på sms kan hedde Kat, Trunte og Trut som kælenavn, Trine som kælenavn og Katrine, når det er vigtigt. Kært barn har mange navne.

Katrine kommer fra det græske Aikaterinê. Navnets oprindelse er omdiskuteret, men kan være afledt af det græske navn for gudinden Hekate og det græske ord for tortur aikia. Romerne misforstod og det endte vist op i at Katrine nu betyder "renlighed".

Navnetallet 6, den ansvarlige.. *s* Det passer ufattelig godt på hende.

Det var vores historie.. 

Anmeld

25. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tutter skriver:

Hvis jeg får en pige skal hun hedde:

Amy Rosa (2 efternavne)

Amy er afledt af det latinske Amanda, der betyder "den elskelige". Jeg har fra jeg var helt lille altid, været så betaget af navnet Amy.

Rosa, er efter min farmor. Jeg elskede hende højt. Det er det latinske navn for Rose

De 2 efternavne er mine mellemnavne efter min mor. Det er cirkus navne, min mor, mormor, morfar, oldemor/far osv på min mors side, var cirkusartister.

Ai hvad... cirkusartister .. hvad er det for nogen navne?

Vi har lige været på cirkusmuseet den anden dag

Anmeld

25. oktober 2010

Becks

Ai hvad... cirkusartister .. hvad er det for nogen navne?

Vi har lige været på cirkusmuseet den anden dag

Smider dig lige en PB søde, da jeg ikke vil have alle navne oplyst her :-)

Forresten er det cirkusmusset i Hvidovre?

Anmeld

25. oktober 2010

Moderator

Tutter skriver:

Smider dig lige en PB søde, da jeg ikke vil have alle navne oplyst her :-)

Forresten er det cirkusmusset i Hvidovre?

Ja, det var i hvidovre det var mega fedt...

Anmeld

25. oktober 2010

grinny

Det er sjovt at der er så mange navne tråde herinde og ikke en eneste gang har jeg set det drengenavn som kæresten jeg jeg har valgt.

Hvis vi/når vi en dag får en drenge skal han hedde Johs 

- det er bare sådan et dejligt navn synes jeg

Anmeld

25. oktober 2010

LauraLW

Åh de navne :-)

Nøj hvor snakkede vi meget om det, nærmest inden jeg blev gravid. Vi var bestemt ikke enige, men pludselig kom jeg på Vilma, og der var vi heldigvis helt enige, selvom jeg havde regnet med at Thomas ville skyde det ned (som han gjorde med alle de navne jeg kom med :-)) Vilma er for mig det smukkeste, sejeste og lækreste pigenavn! - men ikke prinsesse-smukt, mere sådan bøllefrø-smukt :-) Svært at forklare, men helt inde i mit hjerte var det bare det rigtige navn, og tanken om at jeg måske aldrig ville kunne bruge det - hvis vi nu kun kunne få drenge f.eks - gjorde mig helt ked. Så da vi fandt ud af at det blev en pige, så var det ligesom afgjort :-) Mellemnavnet er min mors og mit, så hun hedder Vilma Louise.

mange spørger os: Wilma? - som i Flinstones? Den kan man måske blive lidt træt af :-) Så nu siger vi næsten per refleks "Vilma med enkelt-v" hehe.

Anmeld

25. oktober 2010

2babygirls

Vores lille skat hedder Madeleine. Det var et navn vi hurtigt blev enige om, og syntes er rigtig flot  og så er det ikke så udbredt i lille DK, så mon ikke hun er den eneste i klassen engang til den tid

Og så har hun fået fars mellemnavn, Blomberg, som vi alle tre hedder

Madeleine Blomberg Hansen

Anmeld

25. oktober 2010

mor_sabina

misslea skriver:

Min datter hedder Wilma Elvira (og så har hun 2 efternavne)

Historien bag Wilma-navnet er lidt sjov:

For præcis et år siden var vi til min nevøs 5 års fødselsdag! Min søster, min søsters veninde og jeg sad og snakkede om børn og børnenavne! Jeg fortæller om nogle drenegnavne, som jeg syntes var SUPER søde, og hvis vi engang fik en dreng, så skulle han hedde ditten og datten osv!!! Jeg siger så, at hvis vi engang fik en pige, så skulle hun nok hedde Wilma (det var egentlig ikke noget vi sådan havde talt super meget om, men vi syntes begge det var et FEDT navn)!!! Pludselig udbryder min søsters veninde "Guuud jamen det får I - I får snart en lille Wilma... jeg kan se hende for mig"!!! Min søster og jeg bliver helt varme i hjertet, for vi ved begge, at Amalile (søsters veninde) har nogle helt specielle evner, hvad den slags angår!!! Hun har forudset de vildeste ting i hendes og min søsters liv lige siden de var små.... hun er bare helt fantastisk!!!

Min mand og jeg syntes det var RIMELIG vildt, for hun anede intet om, at vi faktisk netop liiige akurat var begyndt på projekt baby!!!

Præcis 3 måneder efter var jeg gravid, og inden vi fortæller det til nogen andre, så ringer jeg selvfølgelig til min elskede søster! Hun bliver selvfølgelig elle-vild, og fortæller, at 2 dage forinden havde Amalie ringet og spurgt, om min søster havde hørt fra mig, for hun var fuldstændig sikker på, at jeg var gravid!!! På tidspunkt anede jeg ikke engang selv, at jeg var gravid..... SÅÅÅÅ SYRET altså!!!

DERFOR var der jo absolut ingen tvivl om, at det var vores lille Wilma, som Amalie havde set i okt-måned sidste år!!!

Vi fik lavet en scanning, og fik at vide, at det var en lille pige, vi ventede.... slet ikke overraskende, for det var jo vores elskede lille Wilma, som Amalie allerede mange måneder forinden havde fortalt os, snart ville være på vej!!!

Nu er lille Wilma 13 dage gammel...

Hun skal hedde Elvira til mellemnavn efter min mands oldemor!!!

Det var sådan ca. sådan vi blev helt sikre på, at vores lille skat skulle bære navnet Wilma

Ej hvor vildt, super sød historie at kunne fortælle når hun bliver stor

Anmeld

25. oktober 2010

Moderator

Min søn hedder Jonathan Birk. Det hedder han fordi hans far er svensk og vi ville give ham et navn som symboliserer hans andet fædreland, som han ikke kommer til at vokse op i.

Navnene er valgt fra den smukke svenske litteratur som flød fra Astrid Lindgren. Han er opkaldt efter de to kloge, tapre og smukke drenge Jonathan Løvehjerte og Birk Borkasson (Ronja Røverdatter), som i mine øjne er de mest vidunderlige drenge i litteraturen, og jeg håber min søn vil lære af sine navnebrødres kærlighed, visdom og mod.

Far valgte Jonathan og jeg tilføjede Birk. På den måde bærer han alligevel noget af det allersmukkeste fra Sverige med sig ud i livet.

Bonusinfo: Hans efternavn stammer fra hans farmors slægt som nedstammer fra Norge. Så min søn vil opvokse i danmark, med to svenske navnebrødre og et norsk familienavn - et rigtigt skandinavisk blandingsbarn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.