Jeg tror de fleste af os der vælger navn til vores børn, har en historie omkring hvorfor det lige var DET navn, efternavn og mellemnavn 
Så kom da med dem. 
Her er vores historier:
Idun hedder: Idun Richardt Bæk. Hun får snart stoppet Fria ind efter Idun, så hun kommer til at hedde Idun Fria Richardt Bæk.
Frigg hedder: Frigg Fria Richardt Bæk.
Fornavnene hos os har ikke nogen speciel historie, andet end at vi er asatro, og mener at der ligger rigtig mange dejlige nordiske navne, der desværre ikke bliver så meget brugt mere.
Idun er navnet på hende der passer æblehaven i Asgård, hvor guderne hverdag skal spise et æble fra, så de bevarer deres ungdom, sundhed og visdom
Desuden er min meget meget smuk, så folk falder i svime over hende. (altså også hende den rigtige gud *blink*)
Frigg er navnet på Odins kone. Hun er ligeså klog som Odin, men praler ikke af det. Hun er kærlig og er gudinde for den 'kloge' kærlighed. Når forelskelsen bliver til kærlighed og man kan søge råd i familiespørgsmål hos hende. Hun er moderlig og tilgivende 
Fria (den originale stavemåde på Freja/Freya) er den driftige kærlighed. Frugtbarhed og vildskab.
- Det var fornavnene.
Da vi så skulle tænke over, hvad de skulle hedde til efternavn, så var det klart at Bæk (mit efternavn) skulle være med. Det er den eneste 'gren' på mit familietræ, som jeg kan føre nogen vegne, da jeg næsten udelukkende er af avl af horer-unger
Den eneste gren der kan følges nogen vegne er min farmors bæk-gren, som er en god solid jysk indremissions familie
Så der er ikke så mange blanks.
Så var der valget mellem Toms navne. Richardt og Bentzen. Vi gik til Toms familie og spurgte ham ud omkring hans navne. Det viste sig at han ikke var en 'rigtig' Bentzen, som han ellers troede. Hans mors far var ikke hendes rigtige far og havde adobteret de børn hans mormor havde, da de blev gift. - Det var en lang og vild historie, som åbenbart er meget usagt. Vi fik så hele historien af hans mormor en dag, både med billeder og alt muligt
Det var mega fedt.
Så var vi omkring hans fars efternavn Richardt. Det viste sig at det var kommet til Danmark i 1600 tallet, fra tyskland og havde været i hans fars slægt siden. Uden blanks og det hele. Så derfor endte valget på det 
Grunden til at Idun kommer til at hedde Fria også, er fordi hun gerne vil have et mellemnavn, til deling med sin søster
Så håber vi at det kan blive sådan et navn, som går til pigerne i vores familie fremover. Så hvis tøserne får piger (bliver spændende, når der jo ikke er født drengebørn på min side siden 1855 ca), så kan de også hedde Fria til mellemnavn
Men nu må vi se.
Desuden er Frigg, Fria og Idun mine ynglings asynjer (gudinder), så alle 3 i fælleskab er REN girlpower med super meget energi. Jeg har alle 3 navne tatoveret i min store tatovering på min hofte. Det var ikke fordi jeg har døtre der hedder det, men pga min tro. Så er det bare bonus, at jeg har fået piger, så alle navnene er i brug 
Men jeg glæder mig til at høre jeres historie om valget af navne.