Hvad hedder dit/dine børn og hvorfor? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

bøgelund

vores datter skal hedde: Anna Kirstine Bøgelund.

Anna: hed både min tipoldemor og min kærestes tipoldemor. vi kom på navnet, da vi for 2 måneder siden lå indlagt på et tyrkisk hospital på en ferie. da vi i en uge lå ved siden af hinanden, og kun havde hinanden.. 

Kirstine: det hedder jeg. jeg er opkaldt efter min farmor, som også hed det, og så hed min kærestes oldemor det også. hun er lige død, ville ellers ha været hendes første tipoldebarn. hun døde lige da vi havde fundet ud af, at jeg var gravid. 

Bøgelund: min kærestes familie efternavn, som jeg godt kan li. (frem for mit Jørgensen) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

Moar'en

Vores søn hedder Viktor Strømkjær Lindskjold

Inden han blev født havde vi snakket om 4 forskellige fornavne, men havde egentlig ikke besluttet os for noget. Han blev taget ved kejsersnit, og da vi viste han skulle på intensiv lige efter fødslen, gik min mand med over med ham lige efter. Jeg lå op opvågning, og da Anders kom tilbage sagde han, sygeplejesken spurgte om han havde det navn og det røg bare ud af mig "Ja han hedder Viktor" Hvortil sygeplejesken sagde "Ja selvfølgelig er han da en lille Viktor". Så jeg måtte jo sige, jamen så må han jo ha' lignet en Viktor , derfor Viktor (og så betyder det jo, sejerherre)

Strømkjær er min mors pigenavn, det var min tipolde far og han brødre der ikke gad hedde Nielsen, så de købte Strømkjær.

Lindskjold er min mands efternavn, og det er også kun deres slægt der hedder det.

Vi havde begge kun familie navne som for og efternavne, men valgte at vi kun ville bruge et fra os hver. Ellers havde vi skulle putte Ambrosen og Baunbæk ind også, det blev ski for meget

Anmeld

25. oktober 2010

AnneBJ

mariamiss6 skriver:

Ja jeg synes også det passer godt til dem

Ja det er faktisk en ret fed historie, og hvis man nu søgte i anerne, og historierne om disse, så ville det sikkert være et mægtigt drama tror jeg....

Men du skulle tage og prøve at spørge Kenneth eller Henrik en dag ved lejlighed

Jeg kunne nu også godt tænke mig at høre historien rigtigt igen

Jeg kan også godt lide dine drenges navne! Selvom jeg nu har haft præcis samme tanke om "Felix" i forbindelse med prinsens navngivning. Det er bare ligesom om at det er blevet så meget bedre "med årene" det navn!
Sejt med sådan et "semi-adeligt" efternavn!

Anmeld

25. oktober 2010

mariamiss6

AnneBJ skriver:

Jeg kan også godt lide dine drenges navne! Selvom jeg nu har haft præcis samme tanke om "Felix" i forbindelse med prinsens navngivning. Det er bare ligesom om at det er blevet så meget bedre "med årene" det navn!
Sejt med sådan et "semi-adeligt" efternavn!

hehe ja - og tak

Anmeld

25. oktober 2010

MariaJ

Vores datter hedder Johanna Liv.

Johanna er efter hendes tyske oldemor, som er en livskraftig og stærk dame på næsten 90. Egentlig er hun sted-oldemor, men min mand er vokset op med hende som bedstemor. Vi ville gerne opkalde hende efter et familiemedlem, men ledte også efter et navn, der kan bruges både på tysk, norsk og dansk (som er de sprog og nationaliteter vi er omgivet af til daglig).  

Liv fordi vi gerne ville have et nordisk navn, der betød noget positivt for os. Lige omkring den tid jeg blev gravid skete der en masse dramastiske ting i vores liv, og det var en slags held i uheld at jeg overhovedet var hjemme på det rigtige tidspunkt, så hun kunne blive til. Bagefter overlevede det lille fosterliv nogle ganske barske fysiske udfordringer mens jeg endnu ikke vidste at jeg var gravid. Det føltes som om at det var skæbnen der midt i en masse bekymringer og barske oplevelser ville at hun skulle blive til og leve.

Hun har sin fars efternavn til mellemnavn og mit til efternavn. Fars efternavn er et tysk familienavn. Mit er et helt almindeligt -sen navn, men det er jo alligevel mit navn.

Anmeld

25. oktober 2010

Anonym

Jeg tror jeg har en ... i maven. Jeg kan godt lide de 5 bogstaver, der også er i mellem og efter navn, samt to stavelser, da jeg mener det minsker risikoen, for øge/kæle navne.Både min mand og jeg har samme kombination: .... Men navnet vinder over alle de andre bud (Elmer, Sigge, Stian, Asmus), ved at have god betydning. . Betydningen af et navn er vigtig for mig. - jeg føler mig foran i tilknytningen til drengen- det er jo mig der mærker ham hver dag.

Anmeld

25. oktober 2010

Lise

Der er faktisk slet ikke nogen rigtig historie bag de navne vi valgte til vores børn  Da jeg var gravid første gang talte vi utroligt(!) meget om navne, og skulle finde ud af hvilken "slags" navne vi ønskede for vores børn, og blive enige om et... jeg nægtede dog at blive enig om noget som helst, før jeg havde set at der kom et rigtigt barn ud af mig... Vi blev dog enige om at vi gerne ville have at vores børn skulle have "almindelige" navne, som ikke var hverken moderne eller umoderne.

Så kom det første barn. Aftenen inden havde vi talt navne med svoger/svigerinde - tror der blev nævnt 50 navne, inkl. det vi valgte, men kunne slet ikke forestille mig at have et barn der hed noget som helst. Men han kom, som sagt, og han lignede bare en der hed Simon. Det var vi fuldstændigt enige om, så inden han var blevet en ½ time gammel, havde han fået sit navn. Og han er bare 100 % en Simon. Heldigvis

Blev gravid igen, og det var dreng igen. Stilen var lagt mht navne-type. Og selvfølgelig var der mange der spurgte hvad drengen skulle hedde. Det vidste jeg jo ikke - skulle igen se at der kom et rigtigt barn ud af mig. Men indenfor én uge, da jeg var lidt over halvvejs sagde min kæreste, min rigtigt gode veninde og en kollega: "Hvad med Casper - altså med C" (de sagde faktisk alle tre også det efter bindestregen). Fuldstændigt uafhængigt af hinanden. Havde aldrig i min vildeste fantasi forestillet mig at jeg skulle have et barn der hed Casper, men flere og flere kaldte maven Casper under graviditeten, og da han kom kunne han ikke hedde andet...så Casper (altså med C) blev hans navn

Til efternavn hedder de mit efternavn efterfulgt af min mands efternavn. Og efter vi blev gift i sommer, tog vi også hinandens efternavne, så vi alle fire hedder det samme.

Anmeld

25. oktober 2010

TbCp

Vores skønne Diva hedder Liva Anika Blum Rasmussen.

Jeg ville rigtig gerne have en pige der skulle hedde Olivia.... kun fordi jeg synes det er så dejligt et navn... Men det var Carsten ikke med på... Så en dag nævnte han Liva.. og det syntes jeg egentlig også var rigtig fint og da nogenlunde tæt på Olivia

Anika hedder hun fordi hun er opkaldt efter min elskede lillesøster som døde i januar 2006, og som aldrig oplevede at blive moster

Blum er min mormors pigenavn, som min mor har som mellemnavn.
Jeg hed ellers Kaa til mellemnavn (fra min fars familie) men da jeg ikke har kontakt til dem, valgte jeg at slette det og i stedet tage Blum da jeg blev gift... så det skulle Liva selvfølgelig også have med.

Rasmussen er jo så fra min mands side....

Får vi engang en dreng skal han hedde Peter til 2. fornavn da det er lidt af en tradition i min mands familie...

Anmeld

25. oktober 2010

3xM

Jeg hedder rigtig Maria

Marcus: er bibelsk ( ikke at jeg er troende), marcus evangeliet og starter med M betyder også den stridbare

Milas kian : fordi det starter med M er i forvejen vild med silas og vilads, såerh... Milas er navn på et giftig tax træ Kian betyder kejser, og skal man lege med Kian = Kain bibelsk men denne dræbte sin bror så den lader vi ligge...

såerh kommer der en nr 3 og blir en dreng , så håber desperat på en pige

Anmeld

25. oktober 2010

BabyStella!

Min datter hedder Stella Marie Annalise Andersen

Stella betyder på latin "stjerne" og det er det, Stella er for os I dåbsgave fik hun faktisk en stjerne opkaldt efter sig, af sin farfar  ( http://osr.org/da/?gclid=CIDBqNT37aQCFcWEDgodoGj_1A&nbsp

Hendes mellemnavn Marie repræsenterer hendes afdøde farmor, som vi mistede til brystkræft i år 2000

Det andet mellemnavn Annalise er et mellemnavn fra mig, hendes mor. Det går mange generationer tilbage i min familie. Alle pigerne hedder det Alle drengene hedder Valdemar Det går også mange generationer tilbage.

Andersen hedder vi alle 3. Jeg tog min mands navn, da vi blev gift. Jeg er meget gammeldags, hvad angår det

Jeg selv hedder Diana Annalise Andersen (før Nielsen). Diana efter Prinsesse Diana - min mor var helt vild hende Jeg kan godt lide navnet - det er ikke så tit, man hører det, syns´ jeg. Desuden er det også Jagtens Gudinde i den romerske mytologi Endvidere betyder navnet "Guddommelig" på latin.

Min mand, Stella´s far, hedder Palle Andersen. Egentlig tror jeg ikke Palle betyder noget. Hans mor og far kunne bare godt lide navnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.