Hvad hedder dit/dine børn og hvorfor? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

Jibbe

Vi ville gerne have at vores børn skulle hedde et grønlandsk eller nordisk navn og vi kiggede længe. I laaang tid troede vi han skulle hedde Carl (så mange pæne grønlandske drengenavne er der ikke). Men da han kom ud var han bare slet ikke en Carl. Faren foreslog Sixten, men moren synes det var for svært at udtale ;-) tilsidst blev vi enige om Frej. Det er lige hvad han er, en lille Frej.
Hvis den næste bliver en pige skal hun hedde Nivikka eller Iluna.
Efternavnet er fra faren da han hedder noget mere specielt end Hansen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

TbCp

Zafir skriver:

Nåja - Undskyld. Men godt hun fik en ære bagefter

Ja Og det gjorde hun

Anmeld

25. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jibbe skriver:

Vi ville gerne have at vores børn skulle hedde et grønlandsk eller nordisk navn og vi kiggede længe. I laaang tid troede vi han skulle hedde Carl (så mange pæne grønlandske drengenavne er der ikke). Men da han kom ud var han bare slet ikke en Carl. Faren foreslog Sixten, men moren synes det var for svært at udtale ;-) tilsidst blev vi enige om Frej. Det er lige hvad han er, en lille Frej.
Hvis den næste bliver en pige skal hun hedde Nivikka eller Iluna.
Efternavnet er fra faren da han hedder noget mere specielt end Hansen.

hva er efternavnet så???

Anmeld

25. oktober 2010

mor_sabina

Min søn hedder Phillip Emil. Jeg ledte efter navne jeg kunne lide, ikke kendte nogen der hed og som var lidt anderledes. Men det var så en af dem på listen og da jeg havde termin d 1 maj og fandt ud af at det var Phillips dag gav det ligesom sig selv Emil er efter min far da jeg tog min mands efternavn da vi blev gift.

Ham i maven skal hedde Jullian Emil. Jullian var også på listen første gang, og jeg synes de matcher godt med dobbelt l i midten. Og så har jeg termin i december så synes det får lidt jul ind over
Og så Emil efter min far, far jeg flere drenge skal de også hedde emil til mellemnavn og i tilfælde af en pige bliver det Emilia.

Og fornavnene skal så have dobbelt l i midten så hvis jeg selv må vælge bliver det Elliot eller Smilla

Jeg håber traditionen med morfars navn bliver ført videre da jeg faktisk også har min morfars navn til mellemnavn

Anmeld

25. oktober 2010

Maise

Min datter hedder Clara Mia Holmgaard.

Clara fordi det hed hendes tipoldemor som døede da jeg var 6 år. Jeg elskede hende meget højt og det var en stor sorg for mig da hun døede.

Mia fordi det hedder min mor til fornavn. ( næste skal hedde Elizabeth til mellemnavn. hvis det bliver en pige og Alma til fornavn)

Holmgaard fordi det hedder min kæreste til mellemnavn, som er familienavn. nogen hedder til fornavn, andre til mellemnavn. Jeg hedder Nielsen og min kæreste Larsen, og det opponerede jeg imod at hun skulle arve. for hvis vi en dag bliver gift skal vi begge hedde Holmgaard alligevel har vi aftalt.

Får vi en dreng næste gang, skal han hedde ARTHUR efter kong Arthur legenden, min kærestes valg, dog kan jeg også lide det.

Anmeld

25. oktober 2010

Becks

Hvis jeg får en pige skal hun hedde:

Amy Rosa (2 efternavne)

Amy er afledt af det latinske Amanda, der betyder "den elskelige". Jeg har fra jeg var helt lille altid, været så betaget af navnet Amy.

Rosa, er efter min farmor. Jeg elskede hende højt. Det er det latinske navn for Rose

De 2 efternavne er mine mellemnavne efter min mor. Det er cirkus navne, min mor, mormor, morfar, oldemor/far osv på min mors side, var cirkusartister.

Anmeld

25. oktober 2010

misslea

Min datter hedder Wilma Elvira (og så har hun 2 efternavne)

Historien bag Wilma-navnet er lidt sjov:

For præcis et år siden var vi til min nevøs 5 års fødselsdag! Min søster, min søsters veninde og jeg sad og snakkede om børn og børnenavne! Jeg fortæller om nogle drenegnavne, som jeg syntes var SUPER søde, og hvis vi engang fik en dreng, så skulle han hedde ditten og datten osv!!! Jeg siger så, at hvis vi engang fik en pige, så skulle hun nok hedde Wilma (det var egentlig ikke noget vi sådan havde talt super meget om, men vi syntes begge det var et FEDT navn)!!! Pludselig udbryder min søsters veninde "Guuud jamen det får I - I får snart en lille Wilma... jeg kan se hende for mig"!!! Min søster og jeg bliver helt varme i hjertet, for vi ved begge, at Amalile (søsters veninde) har nogle helt specielle evner, hvad den slags angår!!! Hun har forudset de vildeste ting i hendes og min søsters liv lige siden de var små.... hun er bare helt fantastisk!!!

Min mand og jeg syntes det var RIMELIG vildt, for hun anede intet om, at vi faktisk netop liiige akurat var begyndt på projekt baby!!!

Præcis 3 måneder efter var jeg gravid, og inden vi fortæller det til nogen andre, så ringer jeg selvfølgelig til min elskede søster! Hun bliver selvfølgelig elle-vild, og fortæller, at 2 dage forinden havde Amalie ringet og spurgt, om min søster havde hørt fra mig, for hun var fuldstændig sikker på, at jeg var gravid!!! På tidspunkt anede jeg ikke engang selv, at jeg var gravid..... SÅÅÅÅ SYRET altså!!!

DERFOR var der jo absolut ingen tvivl om, at det var vores lille Wilma, som Amalie havde set i okt-måned sidste år!!!

Vi fik lavet en scanning, og fik at vide, at det var en lille pige, vi ventede.... slet ikke overraskende, for det var jo vores elskede lille Wilma, som Amalie allerede mange måneder forinden havde fortalt os, snart ville være på vej!!!

Nu er lille Wilma 13 dage gammel...

Hun skal hedde Elvira til mellemnavn efter min mands oldemor!!!

Det var sådan ca. sådan vi blev helt sikre på, at vores lille skat skulle bære navnet Wilma

Anmeld

25. oktober 2010

DLM

min søn hedder Magnus Holm Falgren

Magnus var et af de eneste navne vi rigtig kunne li´og så hed min kærestes farfar det.

Holm det er mit efternavn der er ikke nogen speciel historie om

Falgren er så min kærestes, men der er en historie bag

der var en landbetjent fra Sverige der tog til Danmark og fik kone og børn men men men... han havde flere koner og børn i landet og hver families efternavn blev stavet på hver sin måde stadig Falgren, men i flere varianter som f.eks. Faldgren eller Falgreen

Anmeld

25. oktober 2010

oo

AnneBJ skriver:

Kalder I hende begge dele så, eller hedder hun "kun" Sol? Og endnu engang har den kære Søren jo brillieret - hvem der bare havde modtaget sådan et eventyr.. SuK!

vi kalder hende kun sol, det andet skulle bare ligesom være et plus på kontoen fra os - hvis du forstår

Anmeld

25. oktober 2010

CiSo

Hvis alt går efter planen så kommer min søn til at hedde..

Cilas Marius Jacobsen Kristensen.

Cilas fordi det er et rigtig smukt navn, og det var det jeg nåede frem til han skulle hedde, der er egentlig ikke nogen speciel grund.

Marius fordi det hedder min oldefar et rigtigt dejligt menneske, og hvis det var blevet en pige skulle hun have heddet Marie til mellem navn da min oldemor hedder det..

Jacobsen fra hans far af.

Kristensen fordi det er mit efternavn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.