Hvad hedder dit/dine børn og hvorfor? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2010

Valle81

Jamen har kommer mine:0)

Asta's far og jeg var jo ikke kærester eller noget der lignede da jeg blev gravid(One night stand - og ikke alligevel) men jeg valgte at beholde. I starten af graviditet havde vi kontakt og snakkede navne, hvis det blev en pige var vi enige om Emilie eller Emilia. SOm graviditeten gik skred kontakt og han meldte ud at han ikke ønskede at være en del, derved tænkte jeg nåh men så ville jeg finde et andet navn. Kom en dag til at tænke over pigenavne i familien og de slutter alle på a, Christina, Maja, Sara, Cecilia, Ida, Emma, Kamilla osv. Så vidste det skulle slutte på a - det besluttede jeg mig for. Og så ble det Asta og det klingede jo godt med Emilie som faderen og jeg havde snakket om, så det blev Asta Emilie Korsgaard Valentin:0) Det smukkeste navn, og så har hun lidt fra mor og far:0) Korsgaard er fra min mor og Valentin fra min far - jeg hedder selv begge dele:0)

Anton, tjah han hedder Anton da det var det drengenavn vi kunne blive eninge om:0) Det er nok lidt groft sagt men sådan er det:0) hans fulde navn blev Anton Munk Korsgaard Valenin ( Munk er efter han skønne far:0)

Den næste skal hedde Oskar hvis det bliver en dreng, men pige der er vi stadig ikke blevet enige:0)

Så det var lidt her fra

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2010

AnneBJ

Zafir skriver:

WAUW!!!  Så var det heldigt at hun blev en pige

Sol er også et godkendt drengenavn, men havde selvfølgelig ikke passet med eventyret...!

Anmeld

25. oktober 2010

AnneBJ

Tjuhl skriver:

Vores lille pige hedder Sol Celia.

Da vi startede projekt baby for ca en milliard år siden skrev Søren et eventyr til mig om mig. Han skrev at jeg i virkeligheden var barn af solen og derfor opkaldte vi vores førstefødte - en datter - efter solen. Det var så smukt at jeg straks vidste at selvfølgelig skulle en evt datter hedde Sol!

Celia har hun fået efter Celia Sanchez der var en fantastisk, stærk og inspirerende revolutionær kvinde under den cubanske revolution.

Ja og så har hun selvfølgelig vores efternavn, som er Sørens familienavn, hviket jeg tog da vi blev gift, så jeg slap for at bære rundt på min fars.

Kalder I hende begge dele så, eller hedder hun "kun" Sol? Og endnu engang har den kære Søren jo brillieret - hvem der bare havde modtaget sådan et eventyr.. SuK!

Anmeld

25. oktober 2010

Milka

Zafir skriver:

Hun får snart stoppet Fria ind efter Idun, så hun kommer til at hedde Idun Fria Richardt Bæk.

spændende at læse om dine børns navne

vil lige spørge dig – hvordan tilføjer man et navn til barnets navne, hvad er processen? inden mine tøser blev født legede jeg lidt med tanken om et ekstra mellemnavn men droppede det. og det har jeg fortrudt nu...

Anmeld

25. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Milka skriver:

spændende at læse om dine børns navne

vil lige spørge dig – hvordan tilføjer man et navn til barnets navne, hvad er processen? inden mine tøser blev født legede jeg lidt med tanken om et ekstra mellemnavn men droppede det. og det har jeg fortrudt nu...

Man kan bare gå ind på nettet på personregistrering.dk vidst nok og printe en formular og føje det til. men det koster 500 kr, så det bliver ikke liiiiigenu. Men snart

Anmeld

25. oktober 2010

Vidunderligeunger

Alberte Dybdahl Christensen

Alberte, fordi det ikke er et alt for "brugt" navn og så synes jeg den der sang"tænder på et kys" sunget af Alberte Winding er heelt vild god, så da jeg nævte navnet for Jesper skulle det være det Altså hun er ikke opkaldt efter Alberte Winding (aka. Luna) men kom i tanker om sangen, og at hun hed Alberte, og så synes vi begge det var flot  

Får vi en dag en pige mere skal hun hedde Juliane, fordi det for mig er en stærk person  

En dreng har vi snakket om Villads, men det er der mange der hedder efterghånden, så det bliver det ikke  

Efternavnene er fra hhv. min mors side, dybdahl og jespers far, Christensen.

Jeg hedder Mitzie Dybdahl Madsen (madsen efter min far) og Jesper Hedder Hedevang Christensen, (hedevang efter mor)...

men jeg kommer aldrig til at hedde andet end dybdahl christensen, vil ik ha jespers efternavn med mindre han vil ha een af mine

Anmeld

25. oktober 2010

Milka

Zafir skriver:

Man kan bare gå ind på nettet på personregistrering.dk vidst nok og printe en formular og føje det til. men det koster 500 kr, så det bliver ikke liiiiigenu. Men snart

ok, tak. det var sguda dyrt så skal man jo også have nyt sygesikring, det koster jo også ...

Anmeld

25. oktober 2010

Moderator

AnneBJ skriver:

Sol er også et godkendt drengenavn, men havde selvfølgelig ikke passet med eventyret...!

Ai hvor sjvot. Jeg havde ikke regnet med at det var et drengenavn også

Anmeld

25. oktober 2010

AnneBJ

Zafir skriver:

Ai hvor sjvot. Jeg havde ikke regnet med at det var et drengenavn også

Jeg slog det op, da Baby Juhl's navn blev "offentliggjort" fordi jeg slet ikke vidste, det var et godkendt navn. Der fandt jeg så ud af, man også kan navngive en dreng det, men personligt synes jeg det er et pigenavn!

Anmeld

25. oktober 2010

Moderator

Milka skriver:

ok, tak. det var sguda dyrt så skal man jo også have nyt sygesikring, det koster jo også ...

Det er gratis at få nyt sygesikring når man skifter navn I 'gamle dage' inden navne reformen, var det jo også gratis at skifte for og mellemnavne, så jeg kender flere der fik føjet et navn til, hvis de mistede deres sygesikring Så fik de nemlig gratis nye kort hehe... Og man behøver ikke få nyt kørekort og pas, før det udløber

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.