Bruger du gåsele til dit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2009

jolu

Gåstole, gåvogne og for den sags gåseler, er noget nogle pengefikserede mennesker har opfundet, absolut ikke noget som overhovedet er gavnligt, stilmulerende, ej heller udviklende for noget barn i verden......

Der er en årsag til at sundhedsplejersker kalder disse foranstaltninger for remedier til udviklingshæmmede børn.......ikke til normalt udviklende børn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2009

metted

jolu skriver:

Gåstole, gåvogne og for den sags gåseler, er noget nogle pengefikserede mennesker har opfundet, absolut ikke noget som overhovedet er gavnligt, stilmulerende, ej heller udviklende for noget barn i verden......

Der er en årsag til at sundhedsplejersker kalder disse foranstaltninger for remedier til udviklingshæmmede børn.......ikke til normalt udviklende børn.

Ikke enig, min SP vil hellere have at man bruger gåsele end at barnet bliver passiv og fedladen i en klapvogn. Så lad barnet komme op og røre sig, og hvis det er for vild til det, så brug gåselen.

Anmeld

20. januar 2009

jolu

Kan kun sige at 80% er uenige med dig.... og mine børn bliver ikke fedladne, fordi jeg ikke lader dem gå i en gåsele, nej de får nemlig fri bevægelse så meget som muligt, nok også derfor mine børn alle har gået og kravlet meget tidligt. De skal IKKE fikseres, men stimuleres, og det bliver de absolut ikke i en gåsele.

En gåsele er et '70' er fænomen! Vi lever i 2009 i et helt andet årtusinde......hvor vi ved bedre.....

Anmeld

20. januar 2009

metted

jolu skriver:

Kan kun sige at 80% er uenige med dig.... og mine børn bliver ikke fedladne, fordi jeg ikke lader dem gå i en gåsele, nej de får nemlig fri bevægelse så meget som muligt, nok også derfor mine børn alle har gået og kravlet meget tidligt. De skal IKKE fikseres, men stimuleres, og det bliver de absolut ikke i en gåsele.

En gåsele er et '70' er fænomen! Vi lever i 2009 i et helt andet årtusinde......hvor vi ved bedre.....

Gåsele har været ude en del år, men bruges bestemt mere og mere nu, i en fortravlet hverdag, hvor forældrene ønsker en ekstra sikerhed for deres børn.

Anmeld

20. januar 2009

mette moren

agnieszka skriver:

har svaret at det kun jeg ikke drømme om..det går ikke her jeg har et barn ikke et hund..

enig!!

Anmeld

21. januar 2009

metted

mette moren skriver:

enig!!

Det er ikke at sammen ligne med en hund,en er man mere til at sikre sin hund end sit barn, jeg spørger bare?

Anmeld

21. januar 2009

Pia

Jeg har godt nok ikke prøvet og bruge en gå sele til min datter.
Men lige såvel som jeg har min hund i snor/sele for at den ikke skal rende ud på vejen og komme galt afsted, ja så kunne jeg også sagtens finde på og bruge gåsele til mit barn..
Min hund er også mit barn , så jeg syntes sku egentlig dte er en ok sammenligning.
Forskellen er bare at man pr lov skal have sin hund i snor, det skal man jo heldigvis ikke ved børn Men kunne egentlig godt se det sjov i hvis man skulle..
Så havde man da rigtig hænderne fulde når man var ude og gå tur

Anyway jeg syntes det er helt ok og bruge sele uanset fordomme og de forskellige meninger omkring det.
For det er det samme med gåselen som det er med alt det andet vi har debatter om her inde.
Vi gør alle det der er bedst for vores børn og som gør at vi som forældre føler vi har en god og tryg hverdag med vores børn..

Kh Pia.

Anmeld

21. januar 2009

mette moren

metted skriver:

Det er ikke at sammen ligne med en hund,en er man mere til at sikre sin hund end sit barn, jeg spørger bare?

syntes bare det virker forkert! for jeg kommer nok til at sammen ligne det lidt med at gå tur med en hund.. ved godt at barnet ikk opfatter det sådan og er der mange menesker kan jeg da også godt se det er nemt lige at putte barnet i en sele, men syntes det er lige så nemt bare at ta barnet i hånden. og så har man også lidt kontakt til barnet ved at holde det i hånden

Anmeld

21. januar 2009

Pia

mette moren skriver:

syntes bare det virker forkert! for jeg kommer nok til at sammen ligne det lidt med at gå tur med en hund.. ved godt at barnet ikk opfatter det sådan og er der mange menesker kan jeg da også godt se det er nemt lige at putte barnet i en sele, men syntes det er lige så nemt bare at ta barnet i hånden. og så har man også lidt kontakt til barnet ved at holde det i hånden

Jeg kan sagtens følge dig.
Men vi har faktisk haft en ret stort problem lige netop omkring det og holde i hånd her hjemme når vi går.
Vores datter vil gerne holde i hånd og min mand vil også rigtig gerne holde hende i hånden, men der kommer så problemet.
Min mand er 2 meter høj og døjer desværre ofte med ryggen.
Har han så skulle gå og holde hende i hånden, så får han jo en helt forkert holdning i ryggen og få timer efter har han ret så ondt..
Vi har så været heldige at hun rigtig gerne vil gå og holde ved sin klapvogn/barnevogn.
Men det er jo ikke alle børn der er lieg tålmodige og har lige meget ro i kroppen.
Og netop derfor syntes jeg selen er ok.. Det giver barnet frihed med en hvis grænse( præcis som når de holder en i hånden) men samtidig har man som forældre "styr" på sit barn og ro omkring gåturen..

Pia.

Anmeld

21. januar 2009

mette moren

Pia skriver:

Jeg kan sagtens følge dig.
Men vi har faktisk haft en ret stort problem lige netop omkring det og holde i hånd her hjemme når vi går.
Vores datter vil gerne holde i hånd og min mand vil også rigtig gerne holde hende i hånden, men der kommer så problemet.
Min mand er 2 meter høj og døjer desværre ofte med ryggen.
Har han så skulle gå og holde hende i hånden, så får han jo en helt forkert holdning i ryggen og få timer efter har han ret så ondt..
Vi har så været heldige at hun rigtig gerne vil gå og holde ved sin klapvogn/barnevogn.
Men det er jo ikke alle børn der er lieg tålmodige og har lige meget ro i kroppen.
Og netop derfor syntes jeg selen er ok.. Det giver barnet frihed med en hvis grænse( præcis som når de holder en i hånden) men samtidig har man som forældre "styr" på sit barn og ro omkring gåturen..

Pia.

he he, ja okay det kan jeg da godt forstå! så havde jeg nok også brugt sele hvis jeg var så høj men er kun 1.60 (hvis jeg er heldig..) så det problem har jeg ik lige.. og det er vigtigst at man hygger sig og nyder hinanden om så det er sele, klapvog el en gå tur hånd i hånd. og føler man der er mere styr på sagerne ved at gå med barnet i sele er det da sådan man gør! pyt med hvad andre syntes bare barnet er i sikkerhed!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.