Bruger du gåsele til dit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2008

Tynen

Vidste slet ikke det fandtes.

Kunne seriøst godt overveje at investere i en, da Stella er ret hurtigt til at stikke af hvis hun fx. får øje på en hund på den anden side af vejen.
Det ville være katastrofalt hvis man ikke var hurtig nok.

Kan godt se pointen i at lære dem at gå ordentligt fra start, men synes det er svært at forklare et 1-årigt barn at man skal gå ved siden af vognen.
(Som hun forresten ikke goder at sidde i mere)

Har ikke svaret i afstemningen, da muligheden "Nej, men kunne godt finde på det" mangler :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2008

metted

Tynen skriver:

Vidste slet ikke det fandtes.

Kunne seriøst godt overveje at investere i en, da Stella er ret hurtigt til at stikke af hvis hun fx. får øje på en hund på den anden side af vejen.
Det ville være katastrofalt hvis man ikke var hurtig nok.

Kan godt se pointen i at lære dem at gå ordentligt fra start, men synes det er svært at forklare et 1-årigt barn at man skal gå ved siden af vognen.
(Som hun forresten ikke goder at sidde i mere)

Har ikke svaret i afstemningen, da muligheden "Nej, men kunne godt finde på det" mangler :)

Man ikke stole på et barn før det er 4-5 år, nogle børn er rolige og forstår enkelte beskeder, men andre skal bare ud og opleve verden, Jonas er sådan et barn, så ude i trafikken på fortove, da må jeg sætte grænser og denne grænse er gåselen, og det ved han. Når vi skal afsted f.eks.. på legepladsen, ja så forventer han at han får selen på og jeg holder fast i den anden ende indtil vi kommer derhen. På legepladsen er det hans frie verden og han bliver ikke holdt i tøjler, men når vi skal hjem igen, så ved han at jeg giver ham gåselen på igen, nogle gange har han selve gåselen på, mens den rem jeg holder i selen kobles af. Så undgår vi eventuelle konflikter når han skal have selen på igen, ja for nogle gange er der protester over at skulle have sele på, men man skal tænke at det er dig der er den voksne og som har ansvaret.

Anmeld

12. oktober 2008

metted

fam.4xc skriver:

Min mening er jo så at man jo kan lære sit barn fra start at vil det ned og gå, skal det gå pænt og holde enten i hånd eller holde fast i klapvognen.

Så faktisk forleden et forældre par med barn i sele, og helt ærligt ud over det ser mærkeligt us - hvis du spørg mig - så er den sele ik meget længere end ens arm... og hvorfor skal de små unger ud og udforske verden når der er så mange mennesker at forældrene er udsikre på at de ik kan gå selv ved siden af dem... det forstår jeg ik....

Men det var så bare min mening :)

Dererbare børn som er nysgerrige og ikke vil holde i klapvognen, og det begrænser jo netop at de skal holde i klapvognen, Jeg synes ikke det ser mærkeligt ud, det er mere skrækkeligt at man skal ud at lede efter sit barn eller at det kan komme til skade i trafikken.

Anmeld

12. oktober 2008

fam.4xc

metted skriver:

fam.4xc skriver:

Min mening er jo så at man jo kan lære sit barn fra start at vil det ned og gå, skal det gå pænt og holde enten i hånd eller holde fast i klapvognen.

Så faktisk forleden et forældre par med barn i sele, og helt ærligt ud over det ser mærkeligt us - hvis du spørg mig - så er den sele ik meget længere end ens arm... og hvorfor skal de små unger ud og udforske verden når der er så mange mennesker at forældrene er udsikre på at de ik kan gå selv ved siden af dem... det forstår jeg ik....

Men det var så bare min mening :)

Dererbare børn som er nysgerrige og ikke vil holde i klapvognen, og det begrænser jo netop at de skal holde i klapvognen, Jeg synes ikke det ser mærkeligt ud, det er mere skrækkeligt at man skal ud at lede efter sit barn eller at det kan komme til skade i trafikken.

Helt enig, men det sker jo heller ik vist man er opmærksom på sit barn og det er altså ik svært hvis man lærer dem at holde i hånd når der er mange eller man er ude - men jeg har heller aldrig haft problemer med at lærer mine børn set så det er nok derfor min mening er malet af det

Anmeld

27. oktober 2008

metted

fam.4xc skriver:

Helt enig, men det sker jo heller ik vist man er opmærksom på sit barn og det er altså ik svært hvis man lærer dem at holde i hånd når der er mange eller man er ude - men jeg har heller aldrig haft problemer med at lærer mine børn set så det er nok derfor min mening er malet af det

Nogle gange vil de bare ikke holde i hånden også er gåselen en god hjælp, og som giver dem en større bevægelses frihed end hvis de skulle være tvunget til at holde i hånden hele tden

Anmeld

17. januar 2009

Tina2

Har aldrig haft det i overvejelserne da vores datter var lille, men vi har snakket om det nu.....
Vores søn er 20 mdr og han vil bare FREMAD!!!! Gik først da han var 16 mdr men jøsses hvor det bare går fremad nu...
Kan han se sit snit til det er han afsted og han ser sig IKKE tilbage :-)

Ved dog ikke om vi vil komme til at bruge den så meget, da han jo som regel sidder i klapvogn hvis vi er inde i byen eller i indkøbsvognen hvis vi handler.....

Synes det er lidt hårdt at dømme folk på at gå med deres børn i sele, det er jo for deres egen sikkerhed...
Iøvrigt er det fint at man ved MANGE børn kan lære dem at gå pænt ved siden af sig i en alder af ca 2 år, men der er altså også nogle børn som bare IKKE hører hvad man siger til dem.... Vores søn er en af dem.... Han er I alt, PÅ alt, VED alt- ja bare OVERALT!!!!!
Så kunne sagtens overveje en sele.....

Anmeld

17. januar 2009

Miamaja

jeg ser intet galt i at bruge sele. vil helt klart selv gore det hvis det bliver nodvendigt. guldklupen har fundet ud af at mor og far bliver saa forskreakket naar guldklumpen lober ud paa vejen, og derfor synes det er sjovt!!!

Anmeld

18. januar 2009

DK

Jeg prøvede en enkelt gang med det duede ikke for mig. Jeg kunne ikke rigtig lide den falske tryghed det gav.

Jeg har dog senere brugt den på skitur, hvor Kirstine så stod på ski foran mig ned ad bakken, og hvor jeg så havde fat i hende i selen til at bremse hvis nødvendigt. Det fungerede perfekt!!!!

Anmeld

18. januar 2009

W&M <3

jeg ville ikke kunne få mig til og bruge en, for synes betstemt godt at de kan lære og gå uden...

Jeg så en dag et forældre par med deres datter i sele og seriøst synes ikke det ser pænt ud. Synes lidt det er en krænkelse af barnet. Jeg ville selv synes det var nedværdigende hvis jeg blev sat i sele.

Så her kommer mine børn ikke i sele.

bare min mening,

Anmeld

20. januar 2009

metted

Jeg vil da hellere sikre mit barn med en gåsele end det køber ud på vejen.
Og der er intet nedværdigende for banret, de tænker ikke over at de går i en gåsele, det er forældrenes forfængelighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.