Bruger du gåsele til dit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2008

Monique

Har aldrig brugt gåsele til den store og gør det heller ikke når den lille engang begynder og gå :D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2008

Fam. Madsen

jeg ville ikke kunne få mig til og bruge en, for synes betstemt godt at de kan lære og gå uden... :D

Anmeld

2. september 2008

metted

a og Laura skriver:

Mebach skriver:

Eva skriver:

Jeg synes det er en super måde til de børn som bare gerne vil selv og som ikke vil holde i hånd. De får en fornemmelse af at gå selv og en frihed til det. Endvidere så skal de ikke gå med den lille arm højt oppe for at nå en voksen hånd.
Vi har en gåsele og den bruges når storebror har skulle gå med den lille alene ned til far...
Men må indrømme at jeg intet negativt kan se i det...vel ikke værre en at bruge sele når de sover??
Knus Eva

Enig!
Forstår heller ikke hvorfor folk "ikke kunne drømme om" at bruge den?
Hellere et barn i sele, end et barn på vejen!?

enig

Har ikke selv haft en man har seriøst overvejet at købe en MANGE gang.

a havde sipelhen krudt i r.... da hun var midre, så brugt altid klapvogn.

Maria

Jeg vil hellere bruge gåsele end at skulle proppe mit barn i klapvognen når det ikke vil gå ved mig. Og i klapvognen får man jo også sele på.

Anmeld

2. september 2008

Heidi.

agnieszka skriver:

har svaret at det kun jeg ikke drømme om..det går ikke her jeg har et barn ikke et hund..

Ja, den samme holdning her..

Anmeld

2. september 2008

Miamaja

Nej, har ikke prøvet en men min lille trold kunne nok bruge en:))

Anmeld

7. september 2008

..

Syntes altså det er en mærkelig holding af have at det skulle være skrækkeligt at give børn sele på.. Jeg har barn (ingen sele, men kan godt finde på at købe en) og jeg har hunde som går i snor, de har snoren i et halsbånd, har ikke tændt mig at give min datter halsbånd på og så en fleksiline - come on, det kan da ikke sammenlignes..

Det må da være meget bedre for børnene at bruge sele end hele tiden at komme op i vognen hvis ikke lige de går der hvor vi syntes de skal gå, de skal jo udforske hele den spændende verden :) Så snart de bliver lidt større og man kan forklare dem at de skal bliver hos os og ikke må løbe ud på vejen er det jo nemt nok - ellers sammenligner man jo netop med en hund som skal lære at blive hos os..

Bare min mening:)

Anmeld

7. september 2008

fam.4xc

Min mening er jo så at man jo kan lære sit barn fra start at vil det ned og gå, skal det gå pænt og holde enten i hånd eller holde fast i klapvognen.

Så faktisk forleden et forældre par med barn i sele, og helt ærligt ud over det ser mærkeligt us - hvis du spørg mig - så er den sele ik meget længere end ens arm... og hvorfor skal de små unger ud og udforske verden når der er så mange mennesker at forældrene er udsikre på at de ik kan gå selv ved siden af dem... det forstår jeg ik....

Men det var så bare min mening :)

Anmeld

14. september 2008

laurasmor

hejsa
ja jeg har brugt det til laura, derfor har jeg stemt den første.
nu kan hun nok blive hos mig, og holder fint i hånden man da hun var mellem 1-2 år, stak hun af fra mig, hvilket også er meget nemt, da jeg er strærkt svagtseende, og kommer hun mere end 3 m væk frra mig kan jeg ik se hende.
derofr synes jeg det var mest forsvarligt, man kan sige jeg havde et valg, tag hende i selen, eller hun ville blive væk, og evt komme til skade.
så er der hvis ingen tvivl om hvad man vælger, vel?

men der til skal så siges, at efter jeg begyndt med den, lærte hun rimelig hurtig at jeg faktisk ik ville ha hun stak af! såe det var en kort periode, men et rigtig godt hjælpemiddel for mig! vil helt kalrt gøre det til den næste også!

Anmeld

22. september 2008

metted

Macrolf skriver:

Syntes altså det er en mærkelig holding af have at det skulle være skrækkeligt at give børn sele på.. Jeg har barn (ingen sele, men kan godt finde på at købe en) og jeg har hunde som går i snor, de har snoren i et halsbånd, har ikke tændt mig at give min datter halsbånd på og så en fleksiline - come on, det kan da ikke sammenlignes..

Det må da være meget bedre for børnene at bruge sele end hele tiden at komme op i vognen hvis ikke lige de går der hvor vi syntes de skal gå, de skal jo udforske hele den spændende verden :) Så snart de bliver lidt større og man kan forklare dem at de skal bliver hos os og ikke må løbe ud på vejen er det jo nemt nok - ellers sammenligner man jo netop med en hund som skal lære at blive hos os..

Bare min mening:)

Nu er det jo heller ikke altid at man har klapvognmed og kan putte barnet op i, i busser mm er det 10 gange nemmere at have styr på dem med en gåsele, bare et argument herfor.

Anmeld

25. september 2008

metted

Vores aupair fortalte at de på kursus inden de bliver sendt ud får at vide at gåsele anbefales, de har trods alt ansvaret for andre børn. Hun har fundet en billedserie af nogle i gåseler og det er ikke en hundesnor, som man kan se.
http://www.flickr.com/photos/31152685@N00/sets/124 5775/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.