Baagøe skriver:
Det hele er gået i hårdknude med Lauras far, som jeg bare gerne vil have til at tage en beslutning om det ene eller det andet. Jeg er meget påvirket af hele situationen og til min sorg går det også ud over Laura, som kan mærke, at jeg er tynget. Jeg føler mig som en statisk i mit eget liv lige nu, og jeg har svært ved at se, hvordan jeg kommer videre.
Han har bebuddet at han kommer til Lauras fødselsdag på mandag kl. 8, men jeg ville gerne tale med ham inden, så vi ikke bare sidder og lader som om intet var hændt, men han svarer mig ikke. Igår kørte jeg så ud til hans nye firmadomicil, da han havde fortalt, at han ville være der alene i weekenden for at få det hele på plads. Jeg kørte derud for at få ham i tale og få klar besked, men han sendte mig hjem ASAP, da hans mor, stedfar og kone var på trapperne. Jeg kørte selvfølgelig med det samme, han fortalte, at de var på vej, så han ikke skulle få problemer og en kæmpe overhaling af Sidsel, når han kom hjem. Jeg nåede lige at se et glimt af dem, men de så ikke mig. Hun så slet ikke ud som jeg havde forestillet mig, men meget ældre... Det var lige et lille sidespor.
Som det ser ud nu er der for mig tre følgende scenarier:
1. Johnny følger sine følelser så kan være sammen
2. Johnny fortrænger sine følelser for at blive sammen med Sidsel, de er begge 100% positivt indstillet overfor Laura, når hun er på besøg.
3. Johnny og Sidsel bliver sammen, men Sidsel ønsker ikke at Johnnys samvær med Laura skal foregå hos dem.
Hvis Sidsel ikke ønsker at samværet skal foregå hos dem, må han vælge mellem Laura og Sidsel. Det er bare urimelig hårdt at tænke tanken om, at han måske bliver sammen med Sidsel, for hvordan skal jeg nogensinde kunne stole på et andet menneske igen, hvis det sker?
SØDE VEN.... du er et af de mennesker herinde, som altid får mig til at grine og altid er parat med en god og kærlig kommentar. Jeg blev helt ked af at læse din tråd. Jeg kendte ikke din situation og kan kun forestille mig, at det er super super hårdt. Du gør jo det bedste du kan og det er jo ydre faktorer, der giver problemer - noget som du ikke selv er herre over. Det gør det jo endnu sværere for dig... Ej hvad sker der da lige for Sidse?? Hvorfor må I ikke tale sammen? I har jo et barn sammen. Men det er nok en god årsag, som du sikkert allerede har fortalt om herinde.
Hvis han ikke kan involvere sig, så ender det nok med, at du må vurdere om det er bedst hun ikke ser sin far. Han må jo være der 100% eller også må han lade være. Det lyder hårdt, men det tror jeg, at jeg ville vælge. Tro på, at du også selv kan gøre det rigtigt godt for hende, hvis I bare er jer to, HVIS det skulle komme dertil...
Følg dit hjerte og gør det DU synes er rigtigt!! 
STORT KRAM TIL SKØNNE DIG