Hvornår er abort okay???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2010

B&J

Nina Sophia skriver:

det må vi da håbe, eller så må forældrene da banke det ind i knolden på dem...

min søster er i hvert fald godt oplært i prævention.. hun er kun 14 og har (heldigvis) ingen hensigt i at have sex forløbig..

ja syntes forælderne burde også blive bedre til af sige det og jeg syntes din søster er super sej hun ikke bare har sex... godt klart af en på 14

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

helora

Nej men så må de da søre for af bruge p-piller gummie og ja der er da mangle muligheder... stedet for bare af være lige glade og sige der sker nok ingen ting

Jamen specielt børn og unge handler nogle gange uden at tænke sig grundigt om. De handler jo om at lære ved hjælp af erfaring. Der er nok ingen af os, der kan sige os fri fra at have lavet nogle tåbelige ting uden at have overvejet konsekvenserne af det. Det hører med til livet.

Jeg er enig med dig i, at det da er dumt at have sex uden at beskytte sig, men hånden på hjertet, hvor mange af os har ikke gjort det én, to eller flere gange, men er sluppet heldigt fra det? Jeg vil til enhver tid mene, at det er langt mere forsvarligt og ansvarligt at få en abort end at sætte et lille barn, der ikke er ønsket, i verden.

Anmeld

12. september 2010

Magsen

FruRafn skriver:

Nævner udelukkende din alder, fordi den måde du formulerer dig på og argumenterer på, bekræfter at du ikke selv er voksen endnu. For så ville du nok se tingene anderledes.

Man 'tager' ikke bare en abort, når man er mere end 12 uger henne. Der skal man have speciel tilladelse, og der skal være en gyldig grund, som f.eks. downs syndrom, eller andre sygdomme/defekter hos fosteret.

Så tag og hids dig ned og prøv at sæt dig lidt bedre ind i reglerne. Abort er aldrig en let løsning, da det jo er en svær proces for alle kvinder, men også nødvendig nogle gange.

så kunne du lige prøve og sætte dig lidt bedre ind i reglene selv før du kommer og spiller smart fordi det er overhovedet ikke så strængt som de siger det er ! en af min kærestes veninder tog en abort i 16 uge uden at der var noget galt med barnet eller andet.

og jo man tager bare en abort. kommer selv fra færøerne og her er der kun lov at tage abort under specielle tilfælde (altså fejl ved barnet eller voldtægt eller noget) men da jeg var ved lægen da jeg var 11 uger stod han og nærmest BAD mig om at tage en abort kun fordi jeg var ung og det jo ikke lov

og har også flere eksempler hvis du har brug for at høre mere ...

Anmeld

12. september 2010

B&J

helora skriver:

Jamen specielt børn og unge handler nogle gange uden at tænke sig grundigt om. De handler jo om at lære ved hjælp af erfaring. Der er nok ingen af os, der kan sige os fri fra at have lavet nogle tåbelige ting uden at have overvejet konsekvenserne af det. Det hører med til livet.

Jeg er enig med dig i, at det da er dumt at have sex uden at beskytte sig, men hånden på hjertet, hvor mange af os har ikke gjort det én, to eller flere gange, men er sluppet heldigt fra det? Jeg vil til enhver tid mee, at det er langt mere forsvarligt og ansvarligt at få en abort end at sætte et lille barn, der ikke er ønsket, i verden.

jamen jeg med hånden på hjertet har haft p-piller siden jeg var 14 nej ikke for af have sex for der var jeg jomfru men for det gjorde så ondt hver gang og jeg har været på dem ind til jeg blev 22 hvor jeg stoppede fordi mig og min kæreste ønskede os et barn sammen....

og ja mange handler uden af tænke og især børn men så burde forælderne være bedre til af hjælpe dem snakke med dem om det...

Anmeld

12. september 2010

NessaXenia

B&J skriver:

ja syntes forælderne burde også blive bedre til af sige det og jeg syntes din søster er super sej hun ikke bare har sex... godt klart af en på 14

er også en meget stolt storesøster

Anmeld

12. september 2010

B&J

jbk skriver:

Jeg er helt enig i at man bør tænke sig om, sætte ind præventivt osv,....MEN når nu den 14 årige er gravid, så kan jeg ikke se det positive i at både hun og evt barn skal straffes livslangt fordi hun blev gravid...

Nej det er rigtigt.... men nogle desværre handler bare sådan nu har jeg fået en abort jamen så kan jeg igen og det gør bare så ondt inden i når jeg ved nogle ikke kan få børn og sønsker det så meget hvor andre bare kan blive gravide som ingen ting også bare får en abort fordi de ikke lige kunne passe på

Anmeld

12. september 2010

Meliora

Maggieh skriver:

så kunne du lige prøve og sætte dig lidt bedre ind i reglene selv før du kommer og spiller smart fordi det er overhovedet ikke så strængt som de siger det er ! en af min kærestes veninder tog en abort i 16 uge uden at der var noget galt med barnet eller andet.

og jo man tager bare en abort. kommer selv fra færøerne og her er der kun lov at tage abort under specielle tilfælde (altså fejl ved barnet eller voldtægt eller noget) men da jeg var ved lægen da jeg var 11 uger stod han og nærmest BAD mig om at tage en abort kun fordi jeg var ung og det jo ikke lov

og har også flere eksempler hvis du har brug for at høre mere ...

så er regler og praksis to forskellige ting, men det ændrer jo altså ikke på reglerne. Og tror nu altså de fleste læger føger reglerne, da de vel er interesseret i at beholde deres autorisation.

Anmeld

12. september 2010

B&J

Nina Sophia skriver:

er også en meget stolt storesøster

det kan jeg godt forstå

Anmeld

12. september 2010

NatasjaL

FruRafn skriver:

Ja en på 30 KAN være mindre moden end en på 18, men er det nok sjældent. Og ja en på 18 KAN være mere klar til at blive mor, men igen er nok i meget få tilfælde.

Så hvis du ser på det rent statistisk set, så er chancen for at en 30-årig mor klarer det bedre end en 18-årig mor højere.

Men det betyder jo ikke at der ikke findes særtilfælde af både god og dårlig karakter, så hvis du er en ung mor og synes du klarer det flot, så er du jo bare heldig:-)

Men generelt set så er alle ting som lettere når man har lidt livserfaring, nogle år på bagen, økonomien i orden, uddannelse og job på plads, og det er nok derfor så mange (som mig) først prøver at få børn på den anden side af 25:-)

jeg har det bare sådan, der er ingen der skal fortælle MIG og DE mener jeg er klar til at få børn, det er ene og alene noget man selv " ved " om man er.. går man i byen hver dag og skifter kæreste hver 2 dag, kunne det måske tænkes at man skulle vente?!

og de sidste der skal utale som om mig som mor, er folk på baby.dk da jeg kun har mødt ganske få herninde

begge vores børn er planlagt, hvem planlægger at få børn hvis man ikke føler man er klar til det.

jo jeg er på kh lige nu, og har sjovt nok ikke noget valg da jeg har barsel. og min kæreste har arbejde ved noget der hedder small car. vi bor i en lejlighed på 113 kvm, hvor børnene har HVERT deres værelse, og de mangler ingenting overhovedet.

folk har så travlt med udd osv. og ved slet ikke om det i mit tilfælde er noget jeg får? da jeg har ekstremt dårlig ryg, hvor jeg skal have et arbejde der tager meget hensyn til min ryg og ligger i den rigtig lave ende af hvad ang arbejde, hvor fedt er det at få afvide som 19 årig?

Anmeld

12. september 2010

Svei

B&J skriver:

Nej det er rigtigt.... men nogle desværre handler bare sådan nu har jeg fået en abort jamen så kan jeg igen og det gør bare så ondt inden i når jeg ved nogle ikke kan få børn og sønsker det så meget hvor andre bare kan blive gravide som ingen ting også bare får en abort fordi de ikke lige kunne passe på

Men dem der har svært ved det får jo ikke deres børn ved at man tvinger den 15 årige til at beholde hendes...kan ikke se sammenhængen i det?

Og lige meget hvordan nogle bruger abort, så er det da bedre de kun ødelægger eget liv og ikke et barns liv også.-...er det ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.