Hvornår er abort okay???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2010

B&J

helora skriver:

Jeg bliver altså lidt provokeret af den vending om, at er man gammel nok til at have sex, så er man også gammel nok til at tage konsekvenserne af det. Børn helt ned i 12-13 års alderen har sex, og du kan da ikke mene, at de skal gennemføre en graviditet og få en baby, selvom de måske ikke har passet ordentligt på?

Nej men så må de da søre for af bruge p-piller gummie og ja der er da mangle muligheder... stedet for bare af være lige glade og sige der sker nok ingen ting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

NessaXenia

B&J skriver:

Syntes det er okay hvis kondomet springer og man så bliver gravid eller man er blevet voldtaget.... eller hvis man er blevet gravid på p.piller ting der ikke er ens egen skyld ellers syntes jeg sku hvis man er gammel nok til af have sex jamen så er man også gammel nok til af vide hvad der kan ske så må man sku passe på

lad os sige en pige på 13 (13 ÅR!!) sex hvilket jo er tidligt, så skal barnet fødes?? - efter din mening??

Anmeld

12. september 2010

B&J

NatasjaL skriver:

som jeg siger kunne jeg aldrig drømme om at sætte et uønsket barn til verden, for ville jeg være gravid igen, var jeg jo ikke startet på p-piller og her kommer der ikke en " smutter " for jeg husker min p-piller næsten på klokke slæt

Nemlig

Anmeld

12. september 2010

B&J

Nina Sophia skriver:

lad os sige en pige på 13 (13 ÅR!!) sex hvilket jo er tidligt, så skal barnet fødes?? - efter din mening??

nej det er ikke det jeg siger jeg siger så må de være voksen nok til af bruge noget så der ikke kommer et barn stedet for af blive gravid....

Anmeld

12. september 2010

Meliora

NatasjaL skriver:

hvorfor er det egenligt at alle kommentere at UNGE MØDRE ikke er klar til at få  børnene at så er en abort okay?!

en på 30 kan sku være lige så umoden som en på 18.

det kan gøre mig så arrig at det er UNGE der skal kommenteres hver gang der bliver disukteret noget. og nej er ikke sur, syns bare ikke det kan være rigtigt! da NOGLE af os sagtens kan være de bedste forældre for vores børn, og vores børn er helt igennem ØNSKE børn.

Ja en på 30 KAN være mindre moden end en på 18, men er det nok sjældent. Og ja en på 18 KAN være mere klar til at blive mor, men igen er nok i meget få tilfælde.

Så hvis du ser på det rent statistisk set, så er chancen for at en 30-årig mor klarer det bedre end en 18-årig mor højere.

Men det betyder jo ikke at der ikke findes særtilfælde af både god og dårlig karakter, så hvis du er en ung mor og synes du klarer det flot, så er du jo bare heldig:-)

Men generelt set så er alle ting som lettere når man har lidt livserfaring, nogle år på bagen, økonomien i orden, uddannelse og job på plads, og det er nok derfor så mange (som mig) først prøver at få børn på den anden side af 25:-)

Anmeld

12. september 2010

Svei

B&J skriver:

nej det er ikke det jeg siger jeg siger så må de være voksen nok til af bruge noget så der ikke kommer et barn stedet for af blive gravid....

Og der imellem findes jo altså at nogle bliver gravide....og hvad skal de så?

Vi er enige om at i den perfekte verden skal alle beskytte sig når ikke de ønsker at blive gravide...men altså, det er jo langt fra virkeligheden...

Anmeld

12. september 2010

NessaXenia

B&J skriver:

det må vi da håbe, eller så må forældrene da banke det ind i knolden på dem...

min søster er i hvert fald godt oplært i prævention.. hun er kun 14 og har (heldigvis) ingen hensigt i at have sex forløbig..

Anmeld

12. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg minder lige om at dette emne er yderst følsomt for mange, og vandende er meget delte, så HUSK AT HOLDE EN GOD TONE I DEBATTEN!!! Også selvom du føler dig fejlciteret, misforstået eller angrebet, spørg på en høflig måde hvis du er i tvivl!

Anmeld

12. september 2010

B&J

jbk skriver:

Og der imellem findes jo altså at nogle bliver gravide....og hvad skal de så?

Vi er enige om at i den perfekte verden skal alle beskytte sig når ikke de ønsker at blive gravide...men altså, det er jo langt fra virkeligheden...

Ja jeg ved det godt der sker de ting.. men syntes bare det er forkert af nogle får en abort fordi de ikke tænker sig om.... i mine øjne er man dræber et liv ved godt der er forskellige meninger ved det men man brude tænke sig om stedet for bare af ha sex.... selv om ikke alle gør det

Anmeld

12. september 2010

Svei

B&J skriver:

Ja jeg ved det godt der sker de ting.. men syntes bare det er forkert af nogle får en abort fordi de ikke tænker sig om.... i mine øjne er man dræber et liv ved godt der er forskellige meninger ved det men man brude tænke sig om stedet for bare af ha sex.... selv om ikke alle gør det

Jeg er helt enig i at man bør tænke sig om, sætte ind præventivt osv,....MEN når nu den 14 årige er gravid, så kan jeg ikke se det positive i at både hun og evt barn skal straffes livslangt fordi hun blev gravid...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.