Hvornår er abort okay???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2010

Svei

SussieThyssen skriver:

Jamen det er jo også det vi gør, forholder os til det 

Og nogle mener det ene, nogle noget andet.

Så som du siger, længe leve den fri abort.
Og hellere den end som det var for bare få år siden, hvor mange kvinder døde som følge af illegale abortingreb i skure og baggårde, foretaget med stikkenåle af lyssky personer.

Præcis....hellere end abort end end flok unge mødre feks, som ikke magter det og kun får børn fordi de lige blev gravide...vil dog stadig ikke sammenligne en celleklump med et levende menneske....det kan godt hidse mig op at nogle gør det..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

Svei

Maggieh skriver:

selvfølgelig har jeg da det. jeg synes da bare det er meget værre at tage en abort !

For hvem?

Anmeld

12. september 2010

SussieThyssen

jbk skriver:

Præcis....hellere end abort end end flok unge mødre feks, som ikke magter det og kun får børn fordi de lige blev gravide...vil dog stadig ikke sammenligne en celleklump med et levende menneske....det kan godt hidse mig op at nogle gør det..

Så bliver du nok nødt til at hidse dig op på mig, for jeg hører til dem

Anmeld

12. september 2010

helora

Nina Sophia skriver:

tak

så sent som forrige uge snakkede mig og min mor om det, det var en hård beslutning men når man lige er fyldt 16, ikke engang har 9. klasse, bor hos mor og far og tjener ingen penge, svigermor hadede en som pæsten, og faderen til barnet ville ikke være sammen med mig hvis jeg beholdt barnet og besøgte mig heller ikke til aborten, så er det ligemeget hvor lang tid man har passet sin niece da hun var lille og elsker børn, jeg ville ikke have klaret det som man skulle.

Set tilbage hvis jeg havde beholdt barnet var jeg nu alenemor  til e n dreng eller pige på 3år!!??  da jeg gik fra min nu ekskæreste sidste år da han var en kæmpe idiot.

Så jeg er glad for min beslutning uanset hvor hård den var, var den rigtig.

Jeg er gravid igen (har jeg ikke været siden dengang da det var en enorm reminder om hvad der kan ske) dog har jeg andre betingelser denne gang; jeg har fået en dejlig kæreste, vi bor sammen, jeg har en uddannelse, jeg tjener mine egne penge og klare alt selv. Jeg er ikke afhængig af feks min mor eller far og kan få tingene til at køre rundt..

det e det helt afgørende for mig.

Knus Nina sophia.

Jeg kan godt forstå, at det må have været en rigtig svær situation at stå i for en ung pige, men du formåede at træffet en moden og velovervejet beslutning. Det lyder heldigvis som om du har en mor, der støttede dig, hvilket næsten må have været det allervigtigste i en sådan situation

Alt mulig held og lykke til dig og din kæreste med jeres kommende lille baby

Anmeld

12. september 2010

Magsen

FruRafn skriver:

ej hallo, nu må I lige styre jer. Sådan en udtalelse bekræfter jo kun påstanden om at en 17-årig ikke er voksen.

Et foster på et par uger er altså ikke et menneske. Og det er da noget HELT andet at bortadoptere et barn, end at få en abort. Ved bortadoption er det altså barnet der skal leve med dit valg, HELE sit liv. Et barn der skal undre sig over hvorfor ens biologiske mor ikke ville have en.

Ved abort er det trods alt kun én selv der skal leve med det, hvilket må være slemt nok.

Abort bør kun være en udvej i specielle tilfælde, som f.eks. ved voldtægt, teenage-graviditer, eller graviditet kort efter en fødsel osv.

Jeg kender en der fik flere aborter da hun var i 20'erne fordi det 'ikke lige passede ind', og da hun så gerne ville have børn, kunne hun ikke. DET er øv.

tag dig sammen !! har du ikke noget bedre at komme med end at blande min alder ind i det her ?? min mening ville ikke være en skid anderledes om jeg var ældre min mor er 45 hun er også super meget imod det er det så også fordi hun kun er 45 hun mener det?

og hvem har også snakket om nogle uger ?? der er fleeere der tager abort over 12 uger og da er det edermame et barn !!

da får barnet i det mindste lov til at tænke fordi dens mor ikke dræbte en

Anmeld

12. september 2010

Magsen

jbk skriver:

For hvem?

ja nok for barnet??

Anmeld

12. september 2010

NatasjaL

SussieThyssen skriver:

Kunne ikke være mere enig

Der er nemlig familier nok, som ville åbne deres hjerter og hjem for at sådan lille barn.

det er da overhovedet ikke det samme :s

at få en abort før det overhovedet ligner et barn, end at skal give ens eget barn væk, man har båret på i 9 måneder, aldrig i mit liv om jeg ville kunne gøre det..

Anmeld

12. september 2010

NessaXenia

helora skriver:

Jeg kan godt forstå, at det må have været en rigtig svær situation at stå i for en ung pige, men du formåede at træffet en moden og velovervejet beslutning. Det lyder heldigvis som om du har en mor, der støttede dig, hvilket næsten må have været det allervigtigste i en sådan situation

Alt mulig held og lykke til dig og din kæreste med jeres kommende lille baby

tak

jah min mor er guuld værd

- glæder mig til at se hendes ansigtsudtryk når jeg fortæller hende at jeg er gravid igen dog med en slutning

Anmeld

12. september 2010

helora

Nina Sophia skriver:

tak

jah min mor er guuld værd

- glæder mig til at se hendes ansigtsudtryk når jeg fortæller hende at jeg er gravid igen dog med en slutning

Det forstår jeg godt Det er sådan en stor ting at dele, nok specielt med sin mor.

Anmeld

12. september 2010

SussieThyssen

NatasjaL skriver:

det er da overhovedet ikke det samme :s

at få en abort før det overhovedet ligner et barn, end at skal give ens eget barn væk, man har båret på i 9 måneder, aldrig i mit liv om jeg ville kunne gøre det..

Ikke for dig måske, men igen, vi er faktisk en del, der godt kunne

Men som jeg har svaret andre steder i denne tråd, så er vi jo heldigvis så frit stillet, at der er plads til alle meninger, og det må så være op til den enkeltes mening og moral, at afgøre med sig selv, hvad der er bedst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.