Hvornår er abort okay???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2010

Meliora

Maggieh skriver:

Ja precis !!

så har man også gjort dem en tjeneste der ikke kan få børn selv.

ej hallo, nu må I lige styre jer. Sådan en udtalelse bekræfter jo kun påstanden om at en 17-årig ikke er voksen.

Et foster på et par uger er altså ikke et menneske. Og det er da noget HELT andet at bortadoptere et barn, end at få en abort. Ved bortadoption er det altså barnet der skal leve med dit valg, HELE sit liv. Et barn der skal undre sig over hvorfor ens biologiske mor ikke ville have en.

Ved abort er det trods alt kun én selv der skal leve med det, hvilket må være slemt nok.

Abort bør kun være en udvej i specielle tilfælde, som f.eks. ved voldtægt, teenage-graviditer, eller graviditet kort efter en fødsel osv.

Jeg kender en der fik flere aborter da hun var i 20'erne fordi det 'ikke lige passede ind', og da hun så gerne ville have børn, kunne hun ikke. DET er øv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

Svei

FruRafn skriver:

ej hallo, nu må I lige styre jer. Sådan en udtalelse bekræfter jo kun påstanden om at en 17-årig ikke er voksen.

Et foster på et par uger er altså ikke et menneske. Og det er da noget HELT andet at bortadoptere et barn, end at få en abort. Ved bortadoption er det altså barnet der skal leve med dit valg, HELE sit liv. Et barn der skal undre sig over hvorfor ens biologiske mor ikke ville have en.

Ved abort er det trods alt kun én selv der skal leve med det, hvilket må være slemt nok.

Abort bør kun være en udvej i specielle tilfælde, som f.eks. ved voldtægt, teenage-graviditer, eller graviditet kort efter en fødsel osv.

Jeg kender en der fik flere aborter da hun var i 20'erne fordi det 'ikke lige passede ind', og da hun så gerne ville have børn, kunne hun ikke. DET er øv.

Anmeld

12. september 2010

NessaXenia

helora skriver:

Hvor var det en stærk beslutning du tog. Jeg håber kun, at mine egne døtre bliver ligeså fornuftige som dig, hvis de (Gud forbyde det) skulle stå i samme situation som 16-årige.

Og så lige til de, der mener, at fordi man er gammel nok til at have sex, så er man også gammel nok til at tage konsekvenserne af det. Det synes jeg simpelthen er en gang forvrøvlet sludder. Helt unge mennesker har i mange situationer hovedet under armen (inkl. mig selv, da jeg var ung), men det skal da aldrig betyde, at de skal tvinges til at føde børn, der ikke er ønsket eller som de ikke kan magte at passe.

tak

så sent som forrige uge snakkede mig og min mor om det, det var en hård beslutning men når man lige er fyldt 16, ikke engang har 9. klasse, bor hos mor og far og tjener ingen penge, svigermor hadede en som pæsten, og faderen til barnet ville ikke være sammen med mig hvis jeg beholdt barnet og besøgte mig heller ikke til aborten, så er det ligemeget hvor lang tid man har passet sin niece da hun var lille og elsker børn, jeg ville ikke have klaret det som man skulle.

Set tilbage hvis jeg havde beholdt barnet var jeg nu alenemor  til e n dreng eller pige på 3år!!??  da jeg gik fra min nu ekskæreste sidste år da han var en kæmpe idiot.

Så jeg er glad for min beslutning uanset hvor hård den var, var den rigtig.

Jeg er gravid igen (har jeg ikke været siden dengang da det var en enorm reminder om hvad der kan ske) dog har jeg andre betingelser denne gang; jeg har fået en dejlig kæreste, vi bor sammen, jeg har en uddannelse, jeg tjener mine egne penge og klare alt selv. Jeg er ikke afhængig af feks min mor eller far og kan få tingene til at køre rundt..

det e det helt afgørende for mig.

Knus Nina sophia.

Anmeld

12. september 2010

SussieThyssen

jbk skriver:

Har du nogen idé om hvilke konsekvenser det kan have for både barn og mor....åbenbart ikke, jeg ville aldrig nogensinde kunne det, men kan sagtens få suget en celleklump ud, uden at blinke...ellers ville jeg nok heller ikke have spiral...

Lad os lige slå fast at du har dine følelser omkring det, og det er din ret at have det sådan

Men vi er også nogle, der langt hellere ville give barnet væk, end at slå det ihjel.
Og det er det vi føler, at man gør, ved at få foretaget en abort, når der ikke er en meget, meget vægtig grund.

Jeg hører f.eks også til de, der sagtens kunne agere rugemor for en nær ven eller familie hvis de manglede en, og give barnet fra mig med glæde, fordi jeg vidste det var et ønskebarn og at det ville få det godt.
Så sådan er vi så forskellige.

Anmeld

12. september 2010

BabyStella!

jcmoller skriver:

Lad os få nogle meninger på  bordet....

HVORNÅR ER ABORT OKAY?

Hvad mener du?

Hvis man er blevet voldtaget, og er blevet gravid? Hvis barnet er multihandicappet?

Anmeld

12. september 2010

Svei

SussieThyssen skriver:

Lad os lige slå fast at du har dine følelser omkring det, og det er din ret at have det sådan

Men vi er også nogle, der langt hellere ville give barnet væk, end at slå det ihjel.
Og det er det vi føler, at man gør, ved at få foretaget en abort, når der ikke er en meget, meget vægtig grund.

Jeg hører f.eks også til de, der sagtens kunne agere rugemor for en nær ven eller familie hvis de manglede en, og give barnet fra mig med glæde, fordi jeg vidste det var et ønskebarn og at det ville få det godt.
Så sådan er vi så forskellige.

Ja...men det er da fint...man må jo bare forholde sig til at mange får en abort og få meget få bortadopterer og dem der gør, mon ikke det er tilfælde hvor de er for sent ude...i hvert fald, så synes jeg det er så godt man kan styre hvor mange børn man får...længe leve den fri abort...

Anmeld

12. september 2010

NatasjaL

personligt er jeg imod abort, men hvis jeg bliver gravid på p-piller som jeg lige er startet på vil jeg ikke have barnet. da jeg har de to jeg gerne vil have og de er kun 21 mdr og 3 mdr.

Anmeld

12. september 2010

slettet_7530

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Synes det er svært at sige præcis hvornår det er ok eller ikke er ok.

Kommer vel an på den enkelte situation tænker jeg.

Er ikke modstander af abort. Så vælger at stole på, at de som for foretaget en abort,  kan finde ud af at vælge det rigtige for dem selv.

Anmeld

12. september 2010

SussieThyssen

jbk skriver:

Ja...men det er da fint...man må jo bare forholde sig til at mange får en abort og få meget få bortadopterer og dem der gør, mon ikke det er tilfælde hvor de er for sent ude...i hvert fald, så synes jeg det er så godt man kan styre hvor mange børn man får...længe leve den fri abort...

Jamen det er jo også det vi gør, forholder os til det 

Og nogle mener det ene, nogle noget andet.

Så som du siger, længe leve den fri abort.
Og hellere den end som det var for bare få år siden, hvor mange kvinder døde som følge af illegale abortingreb i skure og baggårde, foretaget med stikkenåle af lyssky personer.

Anmeld

12. september 2010

Magsen

jbk skriver:

Har du nogen idé om hvilke konsekvenser det kan have for både barn og mor....åbenbart ikke, jeg ville aldrig nogensinde kunne det, men kan sagtens få suget en celleklump ud, uden at blinke...ellers ville jeg nok heller ikke have spiral...

selvfølgelig har jeg da det. jeg synes da bare det er meget værre at tage en abort !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.