Nina Sophia skriver:
jeg var 16 da jeg opdagede jeg var gravid, jeg vidste at jeg ikke ville kunne klare at tage vare på et lille menneske, jeg vidste at det var for tifligt for mig, og jeg var ikke moden nok, jeg var hamrende skruk, jeg tuede og brølede og min mor græd i flere dage, men jeg vidste at jeg ikke var klar til at blive mor og at abort var det bedste dengang.
Jeg fortryder det ikke, men tanken er stadig hård ved mig og specialt billederne i mit hoved fra da barnet faldt ud. :/
Men jeg var i hvert fald ikke klar, og jeg mener at hvis jeg som 16 årig kan tage beslutningen selv og fortælle min mor om det hele og få fjernet mit foster 3 dage efter jeg opdagede det ( i uge 10) så mener jeg at alle kan hvis de ved at de ikke kan klare opgaven og den livsvigtige beslutning det er at gennemføre en graviditet.
Hvor var det en stærk beslutning du tog. Jeg håber kun, at mine egne døtre bliver ligeså fornuftige som dig, hvis de (Gud forbyde det) skulle stå i samme situation som 16-årige.
Og så lige til de, der mener, at fordi man er gammel nok til at have sex, så er man også gammel nok til at tage konsekvenserne af det. Det synes jeg simpelthen er en gang forvrøvlet sludder. Helt unge mennesker har i mange situationer hovedet under armen (inkl. mig selv, da jeg var ung), men det skal da aldrig betyde, at de skal tvinges til at føde børn, der ikke er ønsket eller som de ikke kan magte at passe.
Anmeld