Hvornår er abort okay???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2010

Sofia

jbk skriver:

Det er jeg enig i,....men jeg synes nu på alle områder at det at dumme sig er ok, men at man ikke lærer at sine fejl, det er sgu ikke ok...men altså, alternativet synes jeg er værre når det handler om aborter....

Præcis, man kan have en smutter og lære af den, men mange smuttere i træk er no go!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

Svei

Maggieh skriver:

Fordi at man skal sku da tænke på hvad man laver før man bare knalder alle ved da hvordan man laver et barn.. så kan man da passe bedre på at det ikke sker !

jamen så kan man som sagt give det til en der gerne vil have det for dem er der jo mange af..

plus så er der også riiiigtig mange der fortryder efter de har taget abort og tror sku ikke der er ligeså mange der fortryder efter de har fået barnet ! <3

Ja, det kan du sige...men når nu man er gravid, så kan man jo ikke tænke det væk..jeg har fået abort og har aldrig fortrudt det....og der er da meget forskel på at få en abort og bortadoptere, det undrer mig du mener man bare lige giver et barn væk..men ja, kan bestemt ikke følge dig...

Anmeld

12. september 2010

Meliora

Mette 26 skriver:

Ja måske er jeg lidt hård, men er man gammel nok til at lave det så skal man også kunne tage det ansvar, ellers må man beskytte sig, og tænk sig lidt om, der er dem der konsekvent ikke vil bruge beskyttelse og dem er jeg bare så meget imod.. Men så omvendt er der dem der beskytter sig og et eller andet går helt galt så er det en helt anden ting.. Jeg er hverken for eller imod, det kommer helt an på situationen hvordan det er sket.. der er også ved voldtægt hvor det er helt i orden eller hvor NF viser at noget er helt galt.. Håber ikke det virker forvirrende 

jeg har det på samme måde:-)

Anmeld

12. september 2010

SussieThyssen

Maggieh skriver:

Synes overhovedet ikke abort er okej under alle omstændigheder !!

du dræber jo et andet menneske og det synes jeg er pisse egoistisk ! bare fordi man ikke lige gad beskytte sig. hvis man er klar til at have sex burde man også være klar på konsekvenserne!!!

selvfølgelig er det noget andet hvis man er blevet voldtaget eller noget lignende. jeg ville heller ikke selv have gået med et barn hvis det var jeg var blevet voldtaget. Men dem der bare bruger det istedet for at beskytte sig, det synes jeg viiiirkelig er nedern.

Man kan jo også risikere aldrig at blive gravid igen

plus hvis man ikke vil ha det selv, så kan man da lade en anden familie tage sig af det da der jo er flere der ikke kan få børn

Kunne ikke være mere enig

Der er nemlig familier nok, som ville åbne deres hjerter og hjem for at sådan lille barn.

Anmeld

12. september 2010

LouiseNielsen

Åhhh det er et rigtig følsomt emne....

Jeg mener det er oki at få en abort i det rammerne for et barn ikke er der..... Det er ikke oki at bruge abort som prævention gentagende gange!

Jeg syntes at at man i fast forhold og man har rammerne til et barn og måske allerede har et. Så må man tage ansvar for sine handlinger.

Anmeld

12. september 2010

Magsen

jbk skriver:

Ja, det kan du sige...men når nu man er gravid, så kan man jo ikke tænke det væk..jeg har fået abort og har aldrig fortrudt det....og der er da meget forskel på at få en abort og bortadoptere, det undrer mig du mener man bare lige giver et barn væk..men ja, kan bestemt ikke følge dig...

Ja og det undre mig at du mener man bare lige skal dræbe et barn .. så er det da meget bedre at bortadoptere..

nej du har måske ikke fortrudt derfor er der riiigtig mange der har ..

det er jo et liv du tager. bare fordi man ikke lige passet godt nok på eller fordi man ikke lige synes man har tid til et barn eller hvad det nu er..

Anmeld

12. september 2010

SussieThyssen

jbk skriver:

Ja, jeg hører så til de, der har fortrudt det lige siden, men jeg havde ganske enkelt ikke noget valg dengang..det var mit liv eller slet intet det handlede om..men fortrudt det JO!

Anmeld

12. september 2010

helora

Nina Sophia skriver:

jeg var 16 da jeg opdagede jeg var gravid, jeg vidste at jeg ikke ville kunne klare at tage vare på et lille menneske, jeg vidste at det var for tifligt for mig, og jeg var ikke moden nok, jeg var hamrende skruk, jeg tuede og brølede og min mor græd i flere dage, men jeg vidste at jeg ikke var klar til at blive mor og at abort var det bedste dengang.

Jeg fortryder det ikke, men tanken er stadig hård ved mig og specialt billederne i mit hoved fra da barnet faldt ud. :/

Men jeg var i hvert fald ikke klar, og jeg mener at hvis jeg som 16 årig kan tage beslutningen selv og fortælle min mor om det hele og få fjernet mit foster 3 dage efter jeg  opdagede det ( i uge 10) så mener jeg at alle kan hvis de ved at de ikke kan klare opgaven og den livsvigtige beslutning det er at gennemføre en graviditet.

Hvor var det en stærk beslutning du tog. Jeg håber kun, at mine egne døtre bliver ligeså fornuftige som dig, hvis de (Gud forbyde det) skulle stå i samme situation som 16-årige.

Og så lige til de, der mener, at fordi man er gammel nok til at have sex, så er man også gammel nok til at tage konsekvenserne af det. Det synes jeg simpelthen er en gang forvrøvlet sludder. Helt unge mennesker har i mange situationer hovedet under armen (inkl. mig selv, da jeg var ung), men det skal da aldrig betyde, at de skal tvinges til at føde børn, der ikke er ønsket eller som de ikke kan magte at passe.

Anmeld

12. september 2010

Magsen

SussieThyssen skriver:

Kunne ikke være mere enig

Der er nemlig familier nok, som ville åbne deres hjerter og hjem for at sådan lille barn.

Ja precis !!

så har man også gjort dem en tjeneste der ikke kan få børn selv.

Anmeld

12. september 2010

Svei

Maggieh skriver:

Ja og det undre mig at du mener man bare lige skal dræbe et barn .. så er det da meget bedre at bortadoptere..

nej du har måske ikke fortrudt derfor er der riiigtig mange der har ..

det er jo et liv du tager. bare fordi man ikke lige passet godt nok på eller fordi man ikke lige synes man har tid til et barn eller hvad det nu er..

Har du nogen idé om hvilke konsekvenser det kan have for både barn og mor....åbenbart ikke, jeg ville aldrig nogensinde kunne det, men kan sagtens få suget en celleklump ud, uden at blinke...ellers ville jeg nok heller ikke have spiral...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.