Der er mange tilfælde, hvor abort er okay... Hvis mor ikke er i stand til at tage vare på (måske endnu) et barn, ikke ØNSKER et barn, ved sygdom hos barn eller mor...
Det er næsten nemmere for mig at svare på, hvornår det ikke er okay - jeg synes det er forkert at få en abort fordi barnet mangler en arm eller noget lignende i 'petitesse-afdelingen', hvis jeg må være så fræk at kalde det det (et lettere fysisk handicap, der ikke har indflydelse på hverken livskvalitet eller de mentale evner eller giver sygdom hos barnet). Eller hvis det en dag - Gud forbyde det - bliver muligt at teste for køn så tidligt, at man kan nå at fravælge et ellers ønsket barn pga. køn. (eller øjenfarve, hårfarve eller hvad de nu finder på). At bruge abort som prævention kan jeg heller ikke sætte mig ind i. Mødte engang en, der havde fået foretaget 11 aborter, fordi hun ikke 'lige kunne finde ud af det med p-piller'
Puha, der blev jeg sgu næsten helt dårlig.... Alle kan have et uheld med p-piller, men det der var helt hen i skoven.
Det vigtigste må være den overbevisning det enkelte menneske har og hvilke evner/ overskud man har til at blive mor. Synes det er synd for et barn at blive født ind i en familie, hvor det ikke er ønsket - endnu mere synd end det er at udskille et foster fra livmoderen før det er udviklet og levedygtigt.
Sådan har jeg det, ved mange har det anderledes.
Anmeld