Hvornår er abort okay???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2010

klmf

Der er mange tilfælde, hvor abort er okay... Hvis mor ikke er i stand til at tage vare på (måske endnu) et barn, ikke ØNSKER et barn, ved sygdom hos barn eller mor...

Det er næsten nemmere for mig at svare på, hvornår det ikke er okay - jeg synes det er forkert at få en abort fordi barnet mangler en arm eller noget lignende i 'petitesse-afdelingen', hvis jeg må være så fræk at kalde det det (et lettere fysisk handicap, der ikke har indflydelse på hverken livskvalitet eller de mentale evner eller giver sygdom hos barnet). Eller hvis det en dag - Gud forbyde det - bliver muligt at teste for køn så tidligt, at man kan nå at fravælge et ellers ønsket barn pga. køn. (eller øjenfarve, hårfarve eller hvad de nu finder på).  At bruge abort som prævention kan jeg heller ikke sætte mig ind i. Mødte engang en, der havde fået foretaget 11 aborter, fordi hun ikke 'lige kunne finde ud af det med p-piller'   Puha, der blev jeg sgu næsten helt dårlig.... Alle kan have et uheld med p-piller, men det der var helt hen i skoven.

Det vigtigste må være den overbevisning det enkelte menneske har og hvilke evner/ overskud man har til at blive mor. Synes det er synd for et barn at blive født ind i en familie, hvor det ikke er ønsket - endnu mere synd end det er at udskille et foster fra livmoderen før det er udviklet og levedygtigt.

Sådan har jeg det, ved mange har det anderledes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

Svei

Sofia skriver:

Jo det kan du have ret i - men var nu stadig rystet over alle de aborter!

ja..men altså, de skader jo ikke børnene...jeg synes det er værre dem der bare får børn og måske mange børn uden at magte dem...aborter er trods alt bedre end det der kan komme ud af børn der ikke er ønskede ikke magtede...

Anmeld

12. september 2010

Sofia

lotchen skriver:

Der er mange tilfælde, hvor abort er okay... Hvis mor ikke er i stand til at tage vare på (måske endnu) et barn, ikke ØNSKER et barn, ved sygdom hos barn eller mor...

Det er næsten nemmere for mig at svare på, hvornår det ikke er okay - jeg synes det er forkert at få en abort fordi barnet mangler en arm eller noget lignende i 'petitesse-afdelingen', hvis jeg må være så fræk at kalde det det (et lettere fysisk handicap, der ikke har indflydelse på hverken livskvalitet eller de mentale evner eller giver sygdom hos barnet). Eller hvis det en dag - Gud forbyde det - bliver muligt at teste for køn så tidligt, at man kan nå at fravælge et ellers ønsket barn pga. køn. (eller øjenfarve, hårfarve eller hvad de nu finder på).  At bruge abort som prævention kan jeg heller ikke sætte mig ind i. Mødte engang en, der havde fået foretaget 11 aborter, fordi hun ikke 'lige kunne finde ud af det med p-piller'   Puha, der blev jeg sgu næsten helt dårlig.... Alle kan have et uheld med p-piller, men det der var helt hen i skoven.

Det vigtigste må være den overbevisning det enkelte menneske har og hvilke evner/ overskud man har til at blive mor. Synes det er synd for et barn at blive født ind i en familie, hvor det ikke er ønsket - endnu mere synd end det er at udskille et foster fra livmoderen før det er udviklet og levedygtigt.

Sådan har jeg det, ved mange har det anderledes.

Anmeld

12. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
jbk skriver:

Men vend den om...hvis en kvinde på den alder er så sløset og ligeglad, er det så ikke bedre hun slet ikek får børn..

Og den der med man ikke fortryder de børn man får men kun dem man ikek får, den er jeg slet ikke enig i...det er bare tabu at melde ud at man måske ikke skulle have fået et eller flere af sine unger...

J

Lige præcis! Det skal vel generaliseres ud til alle dem der bare var møguheldige? (jaja, jeg ved godt at jeg selv måske ikke er den helt rigtige til at spille smart lige nu )

Anmeld

12. september 2010

Magsen

Synes overhovedet ikke abort er okej under alle omstændigheder !!

du dræber jo et andet menneske og det synes jeg er pisse egoistisk ! bare fordi man ikke lige gad beskytte sig. hvis man er klar til at have sex burde man også være klar på konsekvenserne!!!

selvfølgelig er det noget andet hvis man er blevet voldtaget eller noget lignende. jeg ville heller ikke selv have gået med et barn hvis det var jeg var blevet voldtaget. Men dem der bare bruger det istedet for at beskytte sig, det synes jeg viiiirkelig er nedern.

Man kan jo også risikere aldrig at blive gravid igen

plus hvis man ikke vil ha det selv, så kan man da lade en anden familie tage sig af det da der jo er flere der ikke kan få børn

Anmeld

12. september 2010

NessaXenia

jeg var 16 da jeg opdagede jeg var gravid, jeg vidste at jeg ikke ville kunne klare at tage vare på et lille menneske, jeg vidste at det var for tifligt for mig, og jeg var ikke moden nok, jeg var hamrende skruk, jeg tuede og brølede og min mor græd i flere dage, men jeg vidste at jeg ikke var klar til at blive mor og at abort var det bedste dengang.

Jeg fortryder det ikke, men tanken er stadig hård ved mig og specialt billederne i mit hoved fra da barnet faldt ud. :/

Men jeg var i hvert fald ikke klar, og jeg mener at hvis jeg som 16 årig kan tage beslutningen selv og fortælle min mor om det hele og få fjernet mit foster 3 dage efter jeg  opdagede det ( i uge 10) så mener jeg at alle kan hvis de ved at de ikke kan klare opgaven og den livsvigtige beslutning det er at gennemføre en graviditet.

Anmeld

12. september 2010

Svei

Maggieh skriver:

Synes overhovedet ikke abort er okej under alle omstændigheder !!

du dræber jo et andet menneske og det synes jeg er pisse egoistisk ! bare fordi man ikke lige gad beskytte sig. hvis man er klar til at have sex burde man også være klar på konsekvenserne!!!

selvfølgelig er det noget andet hvis man er blevet voldtaget eller noget lignende. jeg ville heller ikke selv have gået med et barn hvis det var jeg var blevet voldtaget. Men dem der bare bruger det istedet for at beskytte sig, det synes jeg viiiirkelig er nedern.

Man kan jo også risikere aldrig at blive gravid igen

plus hvis man ikke vil ha det selv, så kan man da lade en anden familie tage sig af det da der jo er flere der ikke kan få børn

Hvad man BURDE er jo ikke sådan virkeligheden nødvendigvis er....hvorfor skulle man være klar til at opdrage og tage vare på et andet menneske bare fordi man kan knalde...den forstår jeg ikke...at tage ansvar er da i høj grad at have så meget selvindsigt at man kan sige man ikke magter et barn og derved ikke ødelægge både barnets og evt også ens eget liv...synes virkelig det er trist hvis nogle mennesker får børn bare fordi de nu er gravide...at få et barn burde være noget overvejet og gennemtænkt, præcis som det at få en abort også er.

Anmeld

12. september 2010

Sofia

jbk skriver:

ja..men altså, de skader jo ikke børnene...jeg synes det er værre dem der bare får børn og måske mange børn uden at magte dem...aborter er trods alt bedre end det der kan komme ud af børn der ikke er ønskede ikke magtede...

Det vil jeg give dig ret i! Det er mere princippet om at bruge abort som "prævention" gang på gang, jeg er imod. Men kan sagtens følge dig i, at et uønsket barn ikke er ideelt på nogen måde heller! 

Anmeld

12. september 2010

Svei

Sofia skriver:

Det vil jeg give dig ret i! Det er mere princippet om at bruge abort som "prævention" gang på gang, jeg er imod. Men kan sagtens følge dig i, at et uønsket barn ikke er ideelt på nogen måde heller! 

Det er jeg enig i,....men jeg synes nu på alle områder at det at dumme sig er ok, men at man ikke lærer at sine fejl, det er sgu ikke ok...men altså, alternativet synes jeg er værre når det handler om aborter....

Anmeld

12. september 2010

Magsen

jbk skriver:

Hvad man BURDE er jo ikke sådan virkeligheden nødvendigvis er....hvorfor skulle man være klar til at opdrage og tage vare på et andet menneske bare fordi man kan knalde...den forstår jeg ikke...at tage ansvar er da i høj grad at have så meget selvindsigt at man kan sige man ikke magter et barn og derved ikke ødelægge både barnets og evt også ens eget liv...synes virkelig det er trist hvis nogle mennesker får børn bare fordi de nu er gravide...at få et barn burde være noget overvejet og gennemtænkt, præcis som det at få en abort også er.

Fordi at man skal sku da tænke på hvad man laver før man bare knalder alle ved da hvordan man laver et barn.. så kan man da passe bedre på at det ikke sker !

jamen så kan man som sagt give det til en der gerne vil have det for dem er der jo mange af..

plus så er der også riiiigtig mange der fortryder efter de har taget abort og tror sku ikke der er ligeså mange der fortryder efter de har fået barnet ! <3

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.