Hvornår er abort okay???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2010

Pige2009

Maggieh skriver:

ja det er nok bedre for en selv men det er jo ikke bedre for barnet..

jeg har en venninde der er bortadopteret hun tænker selvfølgelig nogle gange over hvorfor hun egentlig blev det men hun siger også at hun er rigtig glad for at hun fik livet og en riiiiigtig god familie..

men ja tror nu ogs at de følelser er meget stærke..

Min datters far kender ikke sin egen far og er knust over dette faktum, så jeg synes ikke det er bedre for barnet. Desuden er en lillebitte celleklump ikke et barn. Mange får foretaget abort meget tidligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

Magsen

Baagøe skriver:

Min datters far kender ikke sin egen far og er knust over dette faktum, så jeg synes ikke det er bedre for barnet. Desuden er en lillebitte celleklump ikke et barn. Mange får foretaget abort meget tidligt...

når man er bortadopteret kender man jo sin ''far'' fordi ens adoptionsfam. bliver jo ens rigtige familie.

men du skal da selvf. få lov til at mene noget andet end mig ..

ja når det ikke er blevet til et barn synes jeg heller ikke det er så forfærdeligt.. men altså alt over 12 uger synes jeg er uacctapelt.. oog 12 uger.. der er det også blevet lidt mere end en celleklump :/

Anmeld

14. september 2010

Svei

Baagøe skriver:

Jeg er meget enig og min søn lider også under det faktum at han ikke kender eller kan finde sin far...

Anmeld

14. september 2010

Mikkel's mor <3

jcmoller skriver:

Taler lige ud af posen.... Hvis hun får en abort 18uger henne i graviditeten er squ en so!- Så slår hu men direkte et barn ihjel....

beklager ordvalget men sådan noget kan gøre mig noget så ked af det og gal, har selv haft 3 ufrivillige aborter og første skulle de suger barnet ud  bare i 9uge, min verden ramlede fuldstændig, for der havde jeg fået scannings billeder af det bette pus og pludselig var der ikk hjerteblik, og det var kun i 9uge så tænk jer i 18uge... havde jeg ikke stået med min graviditetstest med 2 blå streger en mdr. efter og dermed fået min søn, var jeg ikke kommet mig så hurtig over det, emn jeg tænker stadig hvert år d.23 august at jeg nu kunne have haft et barn der blev et år ældre, men igen så havde jeg ikke  haft min dejlige dreng der bliver to i december...

Jeg kan sagtnes føle dig.
og ja jeg er også dybt rystet over at hun ikke har taget sig sammen noget før.. hun har vidst det fra uge 11 mener jeg..
tror bare ikke hun er klar over hvordan ingræbet kommer til at foregå. har forklaret hende at hun rent faktisk skal føde den..
hverken faren til barnet eller forældrene ved noget..
håber virkelig at hun ombestemmer sig og vælger at bortadoptere i stedet for. syntes det er så forfærdeligt at Myndighederne har sagt god gor det, da både mor og barn er sunde og raske. !

det var skam bare for at forklare at nogle gange sker sådanne ting uden en særlig god grund desværre  
bliver stadig helt skidt ved tanken om det..

Anmeld

14. september 2010

Pige2009

Maggieh skriver:

når man er bortadopteret kender man jo sin ''far'' fordi ens adoptionsfam. bliver jo ens rigtige familie.

men du skal da selvf. få lov til at mene noget andet end mig ..

ja når det ikke er blevet til et barn synes jeg heller ikke det er så forfærdeligt.. men altså alt over 12 uger synes jeg er uacctapelt.. oog 12 uger.. der er det også blevet lidt mere end en celleklump :/

Som oftest er det ikke nok for mange at de har en familie - det ligger meget dybt i den menneskelige natur at ville kende sit ophav. Måske er det svært at sætte sig ind i, når man ikke har prøvet det...?

Anmeld

14. september 2010

Pige2009

Jbk skriver:

Jeg er meget enig og min søn lider også under det faktum at han ikke kender eller kan finde sin far...

Ja det husker jeg - tænkte også lidt på jer igennem denne tråd...

Anmeld

14. september 2010

Magsen

Baagøe skriver:

Som oftest er det ikke nok for mange at de har en familie - det ligger meget dybt i den menneskelige natur at ville kende sit ophav. Måske er det svært at sætte sig ind i, når man ikke har prøvet det...?

Ja det har du nok ret i..

det jo også nemt nok at sige, måske sværere at udføre :/ ..

kan bare ikke tåle tanken om at man dræber et lille barn

Anmeld

14. september 2010

Pige2009

Maggieh skriver:

Ja det har du nok ret i..

det jo også nemt nok at sige, måske sværere at udføre :/ ..

kan bare ikke tåle tanken om at man dræber et lille barn

Det er også det jeg lidt tænker

Anmeld

24. september 2010

Oliver,Troia&Wictor

Jennifer skriver:

Jeg kan sagtnes føle dig.
og ja jeg er også dybt rystet over at hun ikke har taget sig sammen noget før.. hun har vidst det fra uge 11 mener jeg..
tror bare ikke hun er klar over hvordan ingræbet kommer til at foregå. har forklaret hende at hun rent faktisk skal føde den..
hverken faren til barnet eller forældrene ved noget..
håber virkelig at hun ombestemmer sig og vælger at bortadoptere i stedet for. syntes det er så forfærdeligt at Myndighederne har sagt god gor det, da både mor og barn er sunde og raske. !

det var skam bare for at forklare at nogle gange sker sådanne ting uden en særlig god grund desværre  
bliver stadig helt skidt ved tanken om det..

har hun fået fjernet barnet eller har hun ombestemt sig?

Anmeld

24. september 2010

mullesmith2

NO skriver:

Når barnet ikke er ønsket 

Eller man ikke føler man kan tage vare på et andet menneske.

Ja det vil jeg nok også sige, jeg har selv fået en abort da jeg var 19 og jeg  tænker stadig overdet indimellem at det var helt forfærdeligt men jeg kunne dengang ikke overskue baby uden en far der ville være der og jeg kunne ikke forestille mig at få et barn der ikke skulle kende sin far eller som ikke var ønsket selvom man jo ikke ville undvære det hvis man gennemførte graviditeten det ved jeg jo, men jeg er glad for den beslutning jeg tog dengang og jeg har fået rigtig mange oplevelser med i bagagen siden dengang og er blevet mere moden til moderrollen den dag idag og jeg er nærmest sikker på det er skæbnen der vil at jeg idag er gravid med tvillinger og har jordens dejligste kæreste, skønt hus og dejligt liv  Jeg gjorde det rigtige og får alligevel to børn ud af to graviditeter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.