Hvornår er abort okay???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2010

helora

Maja88 skriver:

kan godt være jeg får hugget hovedet af for den her kommentar men:

Jeg er af den personlige holdning selvom det vil blive hårdt at: Hvis vi til MD for at vide vores barn bliver en total grøntsag så vil jeg søge om tilladelse til en abort.

Ved godt det bliver en kanon svær beslutning hvis det skulle ske for jeg er allerede tydeligt gravid og håber da snart på at kunne mærke liv men ja

Kan godt være det lyder egoistisk men ser til dagligt bagsiden af medaljen da jeg arbejder på en døgninst. for handicappede børn.

Jeg tror de færreste er uenig med dig i dette. Jeg synes, at det er (burde være) en helt almindelig human indstilling til det menneskelige liv, at man vil undgå at sætte et barn i verden, når det er sikkert, at det vil opleve lidelse, uden mulighed for at få et ordentligt liv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2010

Pige2009

BetinaTrold skriver:

Nej men så er bortadoption en mulighed.

Det er jo en meget følelsesbetonet beslutning og har ikke bare konsekvenser for mor og far, men også et lille barn så hele livet kan stille sig det spørgsmål, hvorfor mor og far gav mig væk Stod jeg overfor valget og det har jeg faktisk gjort, så ville jeg til enhver tid vælge abort.

Anmeld

25. september 2010

ESV

Jeg havde altid ment at jeg var absolut modstander af abort.. Liiiiiige indtil jeg for knap 2 år siden havde et one night stand hvor kondomet gik i stykker og det endte med en graviditet.

Den graviditet skulle aldrig have været og jeg var hurtigt til lægen og blev indstillet til abort. Det gik sådan at jeg havde en spontan abort 7 dage før tiden på hospitalet og det løste dermed sig selv.

men den oplevelse satte nogle "ar" (i mangel af bedre ord) for jeg havde jo altid været mod abort, hvordan kunne jeg så lige pludselig bestille tid til en??

Jeg kom til den konklussion at jeg ikke ønskede et barn der ikke var ønsket/elsket af begge forældre, barnet har i sidste ende ikke valgt at være her det valg har nogen truffet for det.

men det er et ømt emne der deler vandene!!!

Anmeld

25. september 2010

ESV

25. september 2010

Plysbjørnen

Baagøe skriver:

Det er jo en meget følelsesbetonet beslutning og har ikke bare konsekvenser for mor og far, men også et lille barn så hele livet kan stille sig det spørgsmål, hvorfor mor og far gav mig væk Stod jeg overfor valget og det har jeg faktisk gjort, så ville jeg til enhver tid vælge abort.

Som sagt folk træffer de valg de finder nødvendigt, abort ville aldrig blive en mulighed for mig.

Og jeg synes ikke der burde være fri abort. Men synes det er ok hvis man søgte og der var god belæg for en abort. Sådan som i gamle dage.

Anmeld

25. september 2010

helora

ESV skriver:

Nej, det må være forfærdeligt svært, og jeg føler dybt med dem, der står i sådan en situation. Men i mit hovede er det den eneste rigtige beslutning.

Anmeld

25. september 2010

Pige2009

BetinaTrold skriver:

Som sagt folk træffer de valg de finder nødvendigt, abort ville aldrig blive en mulighed for mig.

Og jeg synes ikke der burde være fri abort. Men synes det er ok hvis man søgte og der var god belæg for en abort. Sådan som i gamle dage.

Så er det heldigvis godt, at vi har ret til at vælge, som vi hver især finder bedst

Anmeld

25. september 2010

ESV

helora skriver:

Nej, det må være forfærdeligt svært, og jeg føler dybt med dem, der står i sådan en situation. Men i mit hovede er det den eneste rigtige beslutning.

Ja lige præcis.. Tænker også at man som forældre har ansvaret for at give sine børn et værdigt liv, og det er ikke altid nemt med et handicappet barn!!

Anmeld

25. september 2010

Pige2009

helora skriver:

Jeg tror de færreste er uenig med dig i dette. Jeg synes, at det er (burde være) en helt almindelig human indstilling til det menneskelige liv, at man vil undgå at sætte et barn i verden, når det er sikkert, at det vil opleve lidelse, uden mulighed for at få et ordentligt liv.

Nemlig Man tænker jo ikke bare på sig selv, men på ens kommende barn, når man står over for et sådant valg, som er så forbandet svært at skulle træffe...

Anmeld

25. september 2010

wamse

BetinaTrold skriver:

Men hvem synes du så skulle være dem som træffer beslutningen om grunden for en abort er god nok?? Hvem synes du der skulle have magten til at stille sig til dommer over andres liv?

Jeg vil godt nok ikke ønske at vi skulle stå skoleret overfor nogle mennesker, som så skulle bestemme over mit og et barns liv, et barn som vel og mærke ikke var ønsket

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.