Jeg er generelt i mod abort. Jeg synes dog at hvis man får foretaget aborten tidligt så kan jeg nævne nogle som jeg synes det ville være ok med:
ved voldtægt, helt unge piger som ikke har lyst til at blive mor, hvis barnet har et stort handicap hvor man ved det ville være et meget smertefuldt liv og nok også et par andre eksempler.
Selvfølgelig er det aldrig godt at blive født ind i et liv hvor man ikke er ønsket. Men langt, langt de fleste vokser jo med opgaven og når først barnet er der, ville man aldrig have været foruden.
Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan man i England må få taget en lovlig abort indtil man er 6 måneder henne. Det er næsten samtidig man begynder at kunne kæmpe for et pre-mature baby som er født for tidligt. Det er grotesk.
Jeg synes også at når man er 3 måneder henne, så har man jo ofte en fin mave, og når man læser i f.eks Politikens Graviditetsbog, så ser man virkelig hvor meget den er udviklet.
Jeg kan mere forstå det, hvis man et par dage efter mens finder ud af man er gravid og så meget hurtig efter får foretaget en abort. Der er faktisk forskel i min verden på om "baby" er 4+5 eller 12 +5.
Anmeld