Hvornår er abort okay???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2010

BubbieBear

Jeg er en smule splittet.

Jeg synes det er okay at få en abort hvis kvinden er blevet gravid ved et uheld. F.eks på ppiller eller at kondomet springer. Hvis kondomet springer er der dog det der hedder en fortrydelsespille!

Synes det er okay at få en abort hvis barnet er uønsket eller at manden og kvinden ikke er i stand til at tage sig af et barn.

Hvis kvinden er blevet voldtaget er det efter min mening meget okay at få en abort.

Men under alle omstændigheder synes jeg at f.eks et kærestepar burde gøre hvad de kan for at forhindre en graviditet hvis ikke de ønsker et barn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2010

patella

Nu har jeg ikke læst hele tråden. Jeg vil sige jeg er meget imod abort...

Mange skriver at hvis man bruger det som prævention, så er det ikke okay! Hvorfor ikke??? Hvorfor er det mindre okay hvis man bruger det som prævention, end i andre situationer? Er embryoet mere et liv, når folk bruger det som prævention og derfor mindre okay at slå ihjel, end det er når folk f.eks. er for unge til at få barnet?

Jeg tænker også på, hvorfor det kan være okay at få en abort i 12. uge f.eks. med den begrundelse at det stadig ikke er et liv, når man kan se et lille hjerte banke allerede i 6. uge????

Bare et par (måske upopulære) tanker fra mig

Anmeld

24. september 2010

patella

NatasjaL skriver:

det er da overhovedet ikke det samme :s

at få en abort før det overhovedet ligner et barn, end at skal give ens eget barn væk, man har båret på i 9 måneder, aldrig i mit liv om jeg ville kunne gøre det..

Har du nogensinde prøvet at få nakkefoldsscanning i 12. uge??? Synes du ikke det lignede et barn???????????

Anmeld

24. september 2010

NatasjaL

patella skriver:

Har du nogensinde prøvet at få nakkefoldsscanning i 12. uge??? Synes du ikke det lignede et barn???????????

jo? jeg har ligesom to børn?!

men hvis jeg skulle have en abort ville jeg heller ikke være sådan en idiot der venter til i sidste øjeblik

Anmeld

24. september 2010

patella

NatasjaL skriver:

jo? jeg har ligesom to børn?!

men hvis jeg skulle have en abort ville jeg heller ikke være sådan en idiot der venter til i sidste øjeblik

Jeg selv fik en scanning da jeg var 6+4. Der var et hjerte der blinkede og arme der bevægede sig - jo det lignede det barn. Det var levende!

Anmeld

24. september 2010

NatasjaL

patella skriver:

Jeg selv fik en scanning da jeg var 6+4. Der var et hjerte der blinkede og arme der bevægede sig - jo det lignede det barn. Det var levende!

jeg blev så scannet i uge 10 med min søn, jeg kunne intet se såå.

Anmeld

24. september 2010

NatasjaL

patella skriver:

og det er helt og aldeles folks eget valg, bliver jeg gravid igen, får jeg en abort, da vi ikke vil have flere børn

Anmeld

24. september 2010

tinasmor

Jeg er generelt i mod abort. Jeg synes dog at hvis man får foretaget aborten tidligt så kan jeg nævne nogle som jeg synes det ville være ok med:

ved voldtægt, helt unge piger som ikke har lyst til at blive mor, hvis barnet har et stort handicap hvor man ved det ville være et meget smertefuldt liv og nok også et par andre eksempler.

Selvfølgelig er det aldrig godt at blive født ind i et liv hvor man ikke er ønsket. Men langt, langt de fleste vokser jo med opgaven og når først barnet er der, ville man aldrig have været foruden.

Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan man i England må få taget en lovlig abort indtil man er 6 måneder henne. Det er næsten samtidig man begynder at kunne kæmpe for et pre-mature baby som er født for tidligt. Det er grotesk.

Jeg synes også at når man er 3 måneder henne, så har man jo ofte en fin mave, og når man læser i f.eks Politikens Graviditetsbog, så ser man virkelig hvor meget den er udviklet.

Jeg kan mere forstå det, hvis man et par dage efter mens finder ud af man er gravid og så meget hurtig efter får foretaget en abort. Der er faktisk forskel i min verden på om "baby" er 4+5 eller 12 +5.

Anmeld

24. september 2010

NatasjaL

tinasmor skriver:

Jeg er generelt i mod abort. Jeg synes dog at hvis man får foretaget aborten tidligt så kan jeg nævne nogle som jeg synes det ville være ok med:

ved voldtægt, helt unge piger som ikke har lyst til at blive mor, hvis barnet har et stort handicap hvor man ved det ville være et meget smertefuldt liv og nok også et par andre eksempler.

Selvfølgelig er det aldrig godt at blive født ind i et liv hvor man ikke er ønsket. Men langt, langt de fleste vokser jo med opgaven og når først barnet er der, ville man aldrig have været foruden.

Jeg kan slet ikke forestille mig hvordan man i England må få taget en lovlig abort indtil man er 6 måneder henne. Det er næsten samtidig man begynder at kunne kæmpe for et pre-mature baby som er født for tidligt. Det er grotesk.

Jeg synes også at når man er 3 måneder henne, så har man jo ofte en fin mave, og når man læser i f.eks Politikens Graviditetsbog, så ser man virkelig hvor meget den er udviklet.

Jeg kan mere forstå det, hvis man et par dage efter mens finder ud af man er gravid og så meget hurtig efter får foretaget en abort. Der er faktisk forskel i min verden på om "baby" er 4+5 eller 12 +5.

Anmeld

24. september 2010

patella

NatasjaL skriver:

jeg blev så scannet i uge 10 med min søn, jeg kunne intet se såå.

Kig i en graviditesbog og se hvor meget den er udviklet i uge 10... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.