Rygning under graviditet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

michella88

Vilio skriver:

Du har da valgt at udsætte dit barn for store fare pga du hellere ville ryge...det er da fakta og ja, det er da skidt.

Så stor fare mener jeg nu heller ikke jeg udsatte hende for, men ricisi derimod.. Og som sagt, så tager man nogle dumme valg i livet-

Fordi jeg røg, betyder det jo ikke at hun er i livsfare, men kan få bivirkninger- og det er det valg jeg må leve med idag.. Som sagt røg min mor som en skorsten selv, og jeg fejler nul bum idag-

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

Svei

michella88 skriver:

Så stor fare mener jeg nu heller ikke jeg udsatte hende for, men ricisi derimod.. Og som sagt, så tager man nogle dumme valg i livet-

Fordi jeg røg, betyder det jo ikke at hun er i livsfare, men kan få bivirkninger- og det er det valg jeg må leve med idag.. Som sagt røg min mor som en skorsten selv, og jeg fejler nul bum idag-

Men da du valgte at ryge kunne du ikke vide om netop dit barn ville dø af det...præcis som vi heller ikke ved om selen i bilen er nødvendigt eller barnet på 3 år ville blive kørt over hvis dte gil alene på gaden...men hvem tør tage chancen...

Og når det er sagt, så aner du ikke en dyt om hvilke konsekvenser din rygning kan have for dit barn på sigt...at ryge med et lille barn i maven er toppen af egoisme...og ja, det er dælme dumt som noget, men det er jo kun dig der skal leve med en sort samvittighed og lad os håbe det kun er din samvittighed og ikke andet der bliver skadet.

Anmeld

9. september 2010

Risen

Vilio skriver:

Og lige netop...når verden er så fuld af usunde ting, så giver man da ikke børnene lidt ekstra ved at udsætte dem for en stor sundhedsfare....det er da ren logik. Mentænk at sætte egen afhængighed over sit barns sundhed...det fatter jeg ikke. Men rygere elsker vel bare smøgerne højere end deres barn??

Hold da helt ferie. Du får det jo til at lyde som om hun har lavet noget kriminelt .. Synes det er en lidt fræk bemærkning.. 

Anmeld

9. september 2010

Svei

Risen skriver:

Hold da helt ferie. Du får det jo til at lyde som om hun har lavet noget kriminelt .. Synes det er en lidt fræk bemærkning.. 

ALLE ved hvor farligt rygning er, ikke?? så jeg regner da med at det må være fordi man synes smøgerne er vigtigere end det lille barn, eller hvad er grunden ellers...hvorfor vælger man at udsætte sit barn for noget så skadeligt, hvad er grunden...er det dumhed, uvidenhed, fornægtelse? og ja, jeg har virkelig ingen respket for mødre der rygere...

Anmeld

9. september 2010

michella88

Vilio skriver:

Men da du valgte at ryge kunne du ikke vide om netop dit barn ville dø af det...præcis som vi heller ikke ved om selen i bilen er nødvendigt eller barnet på 3 år ville blive kørt over hvis dte gil alene på gaden...men hvem tør tage chancen...

Og når det er sagt, så aner du ikke en dyt om hvilke konsekvenser din rygning kan have for dit barn på sigt...at ryge med et lille barn i maven er toppen af egoisme...og ja, det er dælme dumt som noget, men det er jo kun dig der skal leve med en sort samvittighed og lad os håbe det kun er din samvittighed og ikke andet der bliver skadet.

Og med det sagt, så lukker vi den her, inden der kommer sure miner frem- For den her tråd var ment med at høre holdninger, ikke irettesættelser osv.

Anmeld

9. september 2010

Risen

Vilio skriver:

ALLE ved hvor farligt rygning er, ikke?? så jeg regner da med at det må være fordi man synes smøgerne er vigtigere end det lille barn, eller hvad er grunden ellers...hvorfor vælger man at udsætte sit barn for noget så skadeligt, hvad er grunden...er det dumhed, uvidenhed, fornægtelse? og ja, jeg har virkelig ingen respket for mødre der rygere...

Nej det er da tydeligt at hører på den måde du nærmest tramper på en pige som allerede ligger ned! 

Anmeld

9. september 2010

michella88

Risen skriver:

Ja jeg synes over den var lige over stregen

Anmeld

9. september 2010

Noneother

Ni-ko-li-ne skriver:

men rygning er jo noget der ikke er livsnødvendigt, det er noget man gør for it eget velbehag... ligesom at drikke en cola... det er livsnødvendigt at trække vejret, det er noget man gør fordi man ville dø uden...

det er ikke alle mennesker der rent praktisk har muligheden for at flytte et sted hen hvor der er mindre forurening... forurening er ikke en faktor man aktivt kan fjerne selv... man kan ikke sige "nu vil jeg ikke have at der bliver forurenet i DK", og så sker det... men man kan aktivt sige at man ikke vil ryge mere og så sker det...det vælger man helt selv...

jeg synes, som udgangspunkt ikke at forurening er OK... jeg så helst at det var meget mindre og ikke voksende... men jeg kan ikke ændre på det, lige nu og her... i det lange løb kan jeg gøre tiltage i min egen tilværelse som gør at forureningen mindskes... det er en gift hvor jeg ikke har et valg...

mht. fødevarer. så er jeg meget opmærksom på at vælge fødevarer fra, der indeholder mange tilsætningsstoffer. og transfedtsyrer osv... vi er meget opmærksomme på vores barns kost... og vores egen, vi er nemli dem der skal sætte et eksempel...

mht. parfume, så har jeg ingen steder skrevet en undskyldning for at det var okay at møde dette... jeg har konstateret at barnet vil møde parfume... med mindre man holder sig indenfor hjemmets fire vægge... alene gemmem en tur i et indkøbscenter møder man diverse parfumer og andre kemikalier... og jeg vil da gerne vise mit barn at verden er et sikkert sted, så selvfølgelig tager jeg hende med ud... andre familiemedlemmer bruger også parfume osv, og der vil hun også møde det... og derved møde det, uden at vi selv kan vælge det fra uden at det går ud over hendes relationer til andre mennesker...

mit barn vil temmelig sikkert også møde en ryger eller to i sit liv... (eller 100) det er igen en ting jeg ikke kan vælge fra...

men det jeg kan vælge fra, er at udsætte mit barn for dette i vores hjem... jeg kan lade være med at ryge, og jeg kan lade være med at give hende cola...

Ja. Så mangler du bare at flytte til et mindre forurenet landidylsted eller en mindre by og forklare dit barn at nej.. Vi skal ALDRIG på McDonalds. -og så har du dit på det tørre, og er nu fri til at "hate" på alle andre der går imod. Tillykke.. 

-men hvor mange andre er der?

Anmeld

9. september 2010

Ni-ko-li-ne

Noneother skriver:

Ja. Så mangler du bare at flytte til et mindre forurenet landidylsted eller en mindre by og forklare dit barn at nej.. Vi skal ALDRIG på McDonalds. -og så har du dit på det tørre, og er nu fri til at "hate" på alle andre der går imod. Tillykke.. 

-men hvor mange andre er der?

jeg håber inderligt du svarer i sjov?

ellers var det et mindre pænt svar...

det jeg netop vil frem til er at der er ting man aktivt kan vælge fra lige nu og her og så er der ting man er nødt til at leve med...

rygning, er ikke en af de ting man er nødt til at leve med...

i øvrigt, så nej, vi skal ikke på Mac D... slet ikke mens vores barn er under 5 år gammelt... og lige så meget af den grund at hun har ægge allergi og derved også allergi over visse tilsætningsstoffer...

Anmeld

9. september 2010

Diana...

Ni-ko-li-ne skriver:

jeps, vi skiftede alle pleje produkter ud, og jeps vi skiftede vaskepulver og jeps vi vaskede alt legetøj/bamser/tøj/dyner/puder osv osv osv... før det blev brugt... men derfor gav jeg stadig krammere til folk der havde parfume på osv... og rengøringsmidlerne blev heller ikke skiftet = baby var minimalt udsat, men mødte det stadig...

og netop fordi man uanset hvad, bliver udsat for stofferne i sin hverdag, så lever man ikke sterilt... det gør man kun hvis man lever i en rum raket og er isoleret fra dem... sagen er, at jo mere man er udsat for disse kemikalier, jo større er risikoen for at man udvikler allergi... så man kan lige så godt spare på kvoten fra begyndelsen af... hvad ens børn vælger når de selv kan bestemme, det kan man ikke styre, ikke på den måde i alt fald... men hvis man indtil da har passet godt på, så har det bedre vilkår fra begyndelsen...

i mine øjne, så gør man det kun "så godt som man nu kan" hvis man stopper med at ryge... når det kommer til børn og det med at udsætte dem for disse ting, så mener jeg ikke der er noget der hedder "at man ikke kan"... det er for mig, noget man skal... ligesom man skal køre med sele på i bilen...

ja til at begynde med er det kvinden der skal leve med barnet.... men barnet skal da også leve med sig selv...

Endnu engang! og er helt enig. Og ja her hjemme er alt også skiftet ud og vasket osv osv. Det kommer bare som en selvfølge at det skal gøres!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.