Ni-ko-li-ne skriver:
men rygning er jo noget der ikke er livsnødvendigt, det er noget man gør for it eget velbehag... ligesom at drikke en cola... det er livsnødvendigt at trække vejret, det er noget man gør fordi man ville dø uden...
det er ikke alle mennesker der rent praktisk har muligheden for at flytte et sted hen hvor der er mindre forurening... forurening er ikke en faktor man aktivt kan fjerne selv... man kan ikke sige "nu vil jeg ikke have at der bliver forurenet i DK", og så sker det... men man kan aktivt sige at man ikke vil ryge mere og så sker det...det vælger man helt selv...
jeg synes, som udgangspunkt ikke at forurening er OK... jeg så helst at det var meget mindre og ikke voksende... men jeg kan ikke ændre på det, lige nu og her... i det lange løb kan jeg gøre tiltage i min egen tilværelse som gør at forureningen mindskes... det er en gift hvor jeg ikke har et valg...
mht. fødevarer. så er jeg meget opmærksom på at vælge fødevarer fra, der indeholder mange tilsætningsstoffer. og transfedtsyrer osv... vi er meget opmærksomme på vores barns kost... og vores egen, vi er nemli dem der skal sætte et eksempel...
mht. parfume, så har jeg ingen steder skrevet en undskyldning for at det var okay at møde dette... jeg har konstateret at barnet vil møde parfume... med mindre man holder sig indenfor hjemmets fire vægge... alene gemmem en tur i et indkøbscenter møder man diverse parfumer og andre kemikalier... og jeg vil da gerne vise mit barn at verden er et sikkert sted, så selvfølgelig tager jeg hende med ud... andre familiemedlemmer bruger også parfume osv, og der vil hun også møde det... og derved møde det, uden at vi selv kan vælge det fra uden at det går ud over hendes relationer til andre mennesker...
mit barn vil temmelig sikkert også møde en ryger eller to i sit liv... (eller 100) det er igen en ting jeg ikke kan vælge fra...
men det jeg kan vælge fra, er at udsætte mit barn for dette i vores hjem... jeg kan lade være med at ryge, og jeg kan lade være med at give hende cola...
Ja. Så mangler du bare at flytte til et mindre forurenet landidylsted eller en mindre by og forklare dit barn at nej.. Vi skal ALDRIG på McDonalds. -og så har du dit på det tørre, og er nu fri til at "hate" på alle andre der går imod. Tillykke..