hvis man blev ammet som barn, så er der endda risiko for at man har bestemte pesticider i blodet.... simpelthen overgivet fra ens moder...
og dem giver man så videre...
MEN.... det man skal vurdere på er skadens omfang... hvor skadeligt er faktum i forhold til hvor gavnligt det er at amme... og det er mere gavnligt at amme...
ligeledes, så er vi nødt til at trække vejret, og der er ikke en knap vi kan trykke på så al forurening forsvinder... men baby kommer jo også til at leve i den forurening og derved tror jeg det er godt nok at baby vænnes til det fra begyndelsen..
hvis vi vil indtage føde, så er der også nogle ting vi ikke kan ændre på, jo til dels hvis vi har et stort landbrug og kan dyrke alt selv og være selvforsynende... og hvis alle gjorde det, gæt så hvad der ville ske med verdensøkonomien? man mener endda at nogle økologiske produkter ikke er så øko som de burde være... så det er også ting baby er nødt til at vænnes til for ikke at bliver hypersensitiv og syg som voksen...
der hvor man kan gøre noget virkelig aktivt, det er bl.a. ved plejeprodukter og rengøring. Her kan vi vælge uden parfume, parabener, konservering.... dog vil barnet alligevel møde disse stoffer i hverdagen... særlig når barnet vokser og bliver voksen...
og så kan man lade være med at ryge... barnet kan ikke trække vejret og den i forevejen høje puls stiger markant, organerne bliver mindre, risiko for astma og eksem øges betydenligt, køns kromosomerne tager skade osv os... alt sammen ting der er bevist... det er fakta... og det at ryge er ikke noget man gør for at overleve... ligesom at trække vejret og spise mad...
Først og fremmest, så synes jeg det er lidt forkert at sige at rygning er fy, men det er fint at vende dem til forurening fra begyndelsen. -og jooo. Det kan man sagtens vælge fra, langt hen ad vejen. Det er bestemt ikke alle steder der er lige forurenede.
-Vi kunne jo starte med at forbyde sådan noget som 4hjulstrækkere, hvor de ikke er nødvendige, men det må vi ikke, for så bli´r folk fornærmede.
Mht. mad behøver man skam ikke starte eget landbrug eller noget, men hvor mange gravide kigger efter e-numre og ting som fx. transfedtsyre og lign. når de vælger deres mad? .. Gør du ikke det, udsætter du osse dit barn for en masse "gift" og det kan SAGTENS fravælges hvis man ønsker det.
Hvis alle gjorde det, kunne det endda være at firmaerne ville tvinges til at afskaffe meget af det lort, de sender videre ud i forretningerne, og gi´os et sundere alternativ.
Den største folkesygdom er faktisk fedme, og det kunne jeg sagtens komme nærmere ind på, for det er i den grad oppe lige pt. .. men det vælger jeg ikke at gøre. For så bli´r jeg nok slagtet.
Mht. parfume og andre konserveringsmidler. Ja så bør, og kan det vælges fra. -og så er det ingen undskyldning at barnet senere vil møde disse ting. Det vil med 100% sikkerhed osse møde en ryger eller 2 på et tidspunkt i sit liv.
Når vi snakker om det med ødelagte organer og kønskromosomer, så kan de i ligeså høj grad blive ødelagt at alt det andet pis vi indtager.
og jooooh.. rigtig meget af det kunne vi sagtens vælge fra, på samme måde som vi kan fravælge rygning. men det vælger vi netop ikke at gøre, fordi det kunne gå hen og blive ubekvemt.
Jeg synes ikke at man kan gå hen og sige: mine børn må kun få den slags gift, for det synes jeg er rigtigt! -og det får de jo alligevel alle andre steder. men den her slags gift er fy.
Så må man altså gå all-in... Det andet er bare dobbeltmoralsk. mmm den her slags gift passer mig.
Si´r jeg mens jeg slukker tørsten i en kræftfremkaldende cola-light. - Som så i øvrigt osse er ødelæggende for vores økonomi, da Coca-cola laver mange "hop" for ikke at betale de høje skatter her i landet.