Rygning under graviditet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

Ni-ko-li-ne

~~M.Nielsen~~ skriver:

Jeg røg gennem hele min graviditet, og jeg ryger stadig, dog udenfor.. Jeg synes det er op til en selv...

det er jo altid op til een selv om man tør....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

Nanastep

Jeg syntes ikke det er iorden at ryge når man er gravid!

er glad for at jeg stoppede 2måneder før jeg blev gravid (:

for jeg ved godt hvor hårdt og svært det er at stoppe, men heldigvis er jeg ude af det pjat

Anmeld

9. september 2010

Ni-ko-li-ne

Noneother skriver:

Bare lige nu vi leger had rygerne..

Hvor mange er jer kan sige at i levede 100% økologisk under graviditet og amning?

Jer der bor i indre Kbh. Flyttede i da i fandt ud af at i var gravide?

Stortset alle render rundt med en helvedes bunke skadelige stoffer i blodet, og langt de færreste tænker over, at der faktisk er mange af de ting vi gør i hverdagen, der på mange måder kan sidestilles med det at ryge under graviditeten. -Netop fordi det ikke er synligt på samme måde. Det er bare SÅ forbandet let at køre hetz på dem der ryger.

Jeg siger ikke det gør det okay. -men .. Det er måske stof til lidt eftertanke.

Værs´go at skyde mig ned nu....

hvis man blev ammet som barn, så er der endda risiko for at man har bestemte pesticider i blodet.... simpelthen overgivet fra ens moder...

og dem giver man så videre...

MEN.... det man skal vurdere på er skadens omfang... hvor skadeligt er faktum i forhold til hvor gavnligt det er at amme... og det er mere gavnligt at amme...

ligeledes, så er vi nødt til at trække vejret, og der er ikke en knap vi kan trykke på så al forurening forsvinder... men baby kommer jo også til at leve i den forurening og derved tror jeg det er godt nok at baby vænnes til det fra begyndelsen..

hvis vi vil indtage føde, så er der også nogle ting vi ikke kan ændre på, jo til dels hvis vi har et stort landbrug og kan dyrke alt selv og være selvforsynende...  og hvis alle gjorde det, gæt så hvad der ville ske med verdensøkonomien? man mener endda at nogle økologiske produkter ikke er så øko som de burde være... så det er også ting baby er nødt til at vænnes til for ikke at bliver hypersensitiv og syg som voksen...

der hvor man kan gøre noget virkelig aktivt, det er bl.a. ved plejeprodukter og rengøring. Her kan vi vælge uden parfume, parabener, konservering.... dog vil barnet alligevel møde disse stoffer i hverdagen... særlig når barnet vokser og bliver voksen...

og så kan man lade være med at ryge... barnet kan ikke trække vejret og den i forevejen høje puls stiger markant, organerne bliver mindre, risiko for astma og eksem øges betydenligt, køns kromosomerne tager skade osv os... alt sammen ting der er bevist... det er fakta...  og det at ryge er ikke noget man gør for at overleve... ligesom at trække vejret og spise mad...

Anmeld

9. september 2010

Svei

Noneother skriver:

Bare lige nu vi leger had rygerne..

Hvor mange er jer kan sige at i levede 100% økologisk under graviditet og amning?

Jer der bor i indre Kbh. Flyttede i da i fandt ud af at i var gravide?

Stortset alle render rundt med en helvedes bunke skadelige stoffer i blodet, og langt de færreste tænker over, at der faktisk er mange af de ting vi gør i hverdagen, der på mange måder kan sidestilles med det at ryge under graviditeten. -Netop fordi det ikke er synligt på samme måde. Det er bare SÅ forbandet let at køre hetz på dem der ryger.

Jeg siger ikke det gør det okay. -men .. Det er måske stof til lidt eftertanke.

Værs´go at skyde mig ned nu....

Dårligt argument-...rygere udsættes jo præcis for det samme deres børn får bare deres forældres afhængighed oveni...jeg synes det grænser til omsorgssvigt at ryge som gravid og jeg GLOR når jeg møder en gravid ryger...har ingen respekt for sådanne mennesker!!

Anmeld

9. september 2010

Mor til Frederic og Freya

I min verden er det ikke okay.

Hvert sug/hiv af en smøg går direkte ned til barnet - så nej. 

Anmeld

9. september 2010

Ox.

SussieThyssen skriver:

Synes da ikke stemningen er dårlig, tvært imod er det da en usædvanlig sober udveksling af meninger, som ikke kan forlanges meget bedre. 

Men det er så min mening

Den der med partiklerne i tøjet køber jeg ikke, for så skal vi heller ikke brænde bål af eller have sterinlys tændt. Det kan også blive kørt for langt ud.

Men det er igen min mening.

Og valget er jo som bekendt folks eget. Rygning eller ej, nogle kan tåle det andre kan ikke. Nogle vælger at ryge andre gør ikke. Grundene kan være mange.

Kærligst

Sussie

PS  til Laura's mor

Ja det er den nu - men bare vent, det bliver den ikke ved med, som jeg skrev så ender det altid sådan, skrev ikke noget om lige nu ... Alle gange den har været oppe har det endt i noget være møg som bare tager en krig om at slutte igen.

Anmeld

9. september 2010

sarahb

Ni-ko-li-ne skriver:

hvis man blev ammet som barn, så er der endda risiko for at man har bestemte pesticider i blodet.... simpelthen overgivet fra ens moder...

og dem giver man så videre...

MEN.... det man skal vurdere på er skadens omfang... hvor skadeligt er faktum i forhold til hvor gavnligt det er at amme... og det er mere gavnligt at amme...

ligeledes, så er vi nødt til at trække vejret, og der er ikke en knap vi kan trykke på så al forurening forsvinder... men baby kommer jo også til at leve i den forurening og derved tror jeg det er godt nok at baby vænnes til det fra begyndelsen..

hvis vi vil indtage føde, så er der også nogle ting vi ikke kan ændre på, jo til dels hvis vi har et stort landbrug og kan dyrke alt selv og være selvforsynende...  og hvis alle gjorde det, gæt så hvad der ville ske med verdensøkonomien? man mener endda at nogle økologiske produkter ikke er så øko som de burde være... så det er også ting baby er nødt til at vænnes til for ikke at bliver hypersensitiv og syg som voksen...

der hvor man kan gøre noget virkelig aktivt, det er bl.a. ved plejeprodukter og rengøring. Her kan vi vælge uden parfume, parabener, konservering.... dog vil barnet alligevel møde disse stoffer i hverdagen... særlig når barnet vokser og bliver voksen...

og så kan man lade være med at ryge... barnet kan ikke trække vejret og den i forevejen høje puls stiger markant, organerne bliver mindre, risiko for astma og eksem øges betydenligt, køns kromosomerne tager skade osv os... alt sammen ting der er bevist... det er fakta...  og det at ryge er ikke noget man gør for at overleve... ligesom at trække vejret og spise mad...

Anmeld

9. september 2010

SussieThyssen

Jamen så må vi jo gøre vores for at hjælpe med nedlæggelsen af våbnene, ikke

Vi skulle jo gerne være voksne mennesker herinde og foregå med gode eksempler.

Rollemodeller, som det så populært bliver kaldt i dag.

Vi kan jo ikke forlange at vore børn skal opføre sig fornuftigt, hvis vi ikke selv kan.

Ha' en dejlig dag

Knus fra

Sussie

Anmeld

9. september 2010

ønskebørn74

NO GO... Bliver rasende af at se på det...

Anmeld

9. september 2010

Risen

Bliver nød til at citere: 

Hvis man ryger får man undervægtige børn og for tidligt fødte børn, og drikker man, forårsager man ubodelige skader for sit afkom. - Jeg er rasende over dusse dommedagsprofetier. Det er let nok at lægge ansvaret på moderen, mens man omhyggeligt fortier at forskningen står rådvild over for mellem 65 og 70 pct. af alle forsterskaber og ikke har nogen anelse om, hvad der forårsager dem. Moderen skal leve med sit skadede barn. Moderen skal til enhver tid anklage sig selv: Var det magnyler jeg tog dengang jeg var gravid, var det rygningen osv.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.