Vilio skriver:
LIge netop...men man får bare aldrig en ryger til at sige: "Ja, jeg røg og jeg ved det skadede mit barn, men min rygning og afhængig var vigtigst og mit barn var ikke grund nok til at stoppe" men alle de der latterlige bortforklaringer og prøve at gøre ens valg ok over for sig selv, det er sgu lige så sørgeligt som at ryge med et lille barn i maven.
hiver lige lidt ud af dit svar: "Ja, jeg røg og jeg ved det skadede mit barn, men min rygning og afhængig var vigtigst og mit barn var ikke grund nok til at stoppe"
jeg siger hermed: ja, jeg røg mens jeg var gravid, og jeg kendte og kender udemærket til de risici jeg udsatte mit dengang ufødte barn for, men jeg var for svag til at stoppe med at ryge, til trods for min datter i maven..
dermed ikke sagt at det var og er okay at gøre det.. jeg står skam ved mit daværende valg.. helt klart.. og set i bakspejlet så kunne jeg jo sagtens ha stoppet hvis jeg havde vist det jeg ved idag.. det gjorde jeg ikke og derfor havde jeg ikke nosserne til at stoppe.. that's life og jeg er bare pisse glad for min datter ikke fejler noget..
jeg er helt enig med dig i at det at ryge er et valg, ligesom langt de fleste andre ting her i livet.. det er bare en skam at når man vælger at ryge så kan man ikke se konsekvenserne af sit valg før man står i situationen at man har svært ved at stoppe..
hvis der fandtes en knap der gjorde at man kunne sige til sig selv da man startede at det ville være dumt for sdan og sådan, så ville alle rygere benytte sig af den..
statistikken siger at hver 4. barn i danmark har/får asta/allergi, men jeg synes ikke lige jeg har læst/hørt at det er hver 4. danske gravide kvinde der ryger under graviditeten.. derfor er det vel et slags bevis for at det langt fra er rygning der udgør selve problemet, men måske lige så meget den måde vi idag lever på..
Anmeld