Rygning under graviditet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2010

Ni-ko-li-ne

Diana... skriver:

Endnu engang! og er helt enig. Og ja her hjemme er alt også skiftet ud og vasket osv osv. Det kommer bare som en selvfølge at det skal gøres!

præcis som jeg siger... så er der ting man ikke kan undgå... vi lever ikke i den perfekte verden..

men hvorfor ikke undgå de ting man så kan?... det er da utroligt at man skal nedgøres fordi man vælger at følge den sunde fornuft

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2010

Diana...

michella88 skriver:

Tak for alle jeres meninger

Jeg vil gerne lige svare tilbage til jer der spørger hvorfra jeg ikke kan se mit barn har taget skade-

I har jo ret, det ved jeg faktisk ikke, men jeg  håber da ikke hun har- Min mor røg som en skorsten med mig, jeg fejler sku ingenting- Hverken asta, lungeproblemer, eller ja, at producere børn kan jeg skam os. Jeg er fin og rask- Så den holder ikke helt stik med at ALLE børn bliver syge hvis man ryger under en grviditet- Ved stadig godt det ikke er sundt..

Jeg sidder selvfølgelig ikke og forsvarer rygere, da jeg selv er blevet anti ryger, men det jeg vil frem med, som også nogle andre har skrevet, er jo at det er op til en selv. Det er ens valg om man vil ryge, føde børn osv- Vores valg er måske ikke altid så kloge, men igen, det er jo vores eget valg-

Min graviditet var slet ikke planlagt, så at jeg skulle have stoppet inden, var ret umuligt.. Ville da ha' ønsket jeg kunne stoppe under den, men det var simpelthen bare for svært- Desværre..

Der er ingen der har sagt at ALLE børn tager skade man siger at børn KAN tage skade

Og selvfølgelig er det ens eget valg vi siger ikke det modsatte men bare vores mening til det som der blev spurgt om

Knus Diana

Anmeld

9. september 2010

Svei

Ni-ko-li-ne skriver:

præcis som jeg siger... så er der ting man ikke kan undgå... vi lever ikke i den perfekte verden..

men hvorfor ikke undgå de ting man så kan?... det er da utroligt at man skal nedgøres fordi man vælger at følge den sunde fornuft

Jeg gør som dig og undgår hvad jeg kan...og den der med at nedgøre som ALTID kommer som et sidste modtræk viser jo bare at der virkeig intet modsvar er, at du gør det rigtige....

Anmeld

9. september 2010

lauras*mor*

Vilio skriver:

Men da du valgte at ryge kunne du ikke vide om netop dit barn ville dø af det...præcis som vi heller ikke ved om selen i bilen er nødvendigt eller barnet på 3 år ville blive kørt over hvis dte gil alene på gaden...men hvem tør tage chancen...

Og når det er sagt, så aner du ikke en dyt om hvilke konsekvenser din rygning kan have for dit barn på sigt...at ryge med et lille barn i maven er toppen af egoisme...og ja, det er dælme dumt som noget, men det er jo kun dig der skal leve med en sort samvittighed og lad os håbe det kun er din samvittighed og ikke andet der bliver skadet.

håber det virker det her citering.. hehe..

vilio: Jeg kan næsten se ud fra det du skriver at du mener vi altid har et valg som mennesker, og at de ting der sker er vores eget valg.. mind dig selv om det hvis den dag kommer hvor du bliver fyret.. det har du så selv valgt.. du valgte nemlig selv at komme på arbejdsmarkedet = udsætte dig for den risiko at blive fyret og st uden noget job..
bare for at skære det hårdt op... selvfølgelig vælger rygeren selv at ryge - der er ingen der tvinger.. men at rygning er vigtigere end barnet er noget vås.. det ville være det samme at sige du ikke gider at bruge tid på dit barn siden du ikke vælger at gå hjemme hver dag.. så du synes dit job er vigtigere end at være sammen med dit barn..

vi er jo alle enige om at det er dumt at ryge - gravid eller ej..

Gry - der håber du kan se glimtet i mine øjne når jeg skriver - for det kan vist godt læses lidt hårdt det her, men det er bestemt ikke  meningen.. :-) 

Anmeld

9. september 2010

Ni-ko-li-ne

Vilio skriver:

Jeg gør som dig og undgår hvad jeg kan...og den der med at nedgøre som ALTID kommer som et sidste modtræk viser jo bare at der virkeig intet modsvar er, at du gør det rigtige....

det er det jeg også tænker..

det sker når der ikke længere er modsvar på det man siger...  men det er da utroligt... at man ikke kan holde sig i skindet og debattere fornuftigt...

der er da emner (som dette) der godt kan få min feber til at stige... men jeg ved også hvad der er okay og hvad der ikke er

Anmeld

9. september 2010

Svei

lauras*mor* skriver:

vilio: Jeg kan næsten se ud fra det du skriver at du mener vi altid har et valg som mennesker, og at de ting der sker er vores eget valg.. mind dig selv om det hvis den dag kommer hvor du bliver fyret.. det har du så selv valgt.. du valgte nemlig selv at komme på arbejdsmarkedet = udsætte dig for den risiko at blive fyret og st uden noget job..
bare for at skære det hårdt op... selvfølgelig vælger rygeren selv at ryge - der er ingen der tvinger.. men at rygning er vigtigere end barnet er noget vås.. det ville være det samme at sige du ikke gider at bruge tid på dit barn siden du ikke vælger at gå hjemme hver dag.. så du synes dit job er vigtigere end at være sammen med dit barn..

Gry - der håber du kan se glimtet i mine øjne når jeg skriver - for det kan vist godt læses lidt hårdt det her, men det er bestemt ikke  meningen.. :-) 

Jeg skærer der så ud..kan ikke se hvordan du kunne tolke sådan, men fair nok hvis man vil fluekneppe.. jeg mener en ryger har et valg...BLIV IKKE RYGER!

Anmeld

9. september 2010

Ni-ko-li-ne

lauras*mor* skriver:

men bag valget, at have et job.... ligger en masse andet...

hvad ligger der bag valget at ryge?

Anmeld

9. september 2010

Svei

Ni-ko-li-ne skriver:

det er det jeg også tænker..

det sker når der ikke længere er modsvar på det man siger...  men det er da utroligt... at man ikke kan holde sig i skindet og debattere fornuftigt...

der er da emner (som dette) der godt kan få min feber til at stige... men jeg ved også hvad der er okay og hvad der ikke er

LIge netop...men man får bare aldrig en ryger til at sige: "Ja, jeg røg og jeg ved det skadede mit barn, men min rygning og afhængig var vigtigst og mit barn var ikke grund nok til at stoppe" men alle de der latterlige bortforklaringer og prøve at gøre ens valg ok over for sig selv, det er sgu lige så sørgeligt som at ryge med et lille barn i maven.

Anmeld

9. september 2010

Noneother

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg håber inderligt du svarer i sjov?

ellers var det et mindre pænt svar...

det jeg netop vil frem til er at der er ting man aktivt kan vælge fra lige nu og her og så er der ting man er nødt til at leve med...

rygning, er ikke en af de ting man er nødt til at leve med...

i øvrigt, så nej, vi skal ikke på Mac D... slet ikke mens vores barn er under 5 år gammelt... og lige så meget af den grund at hun har ægge allergi og derved også allergi over visse tilsætningsstoffer...

Ja det var lidt sarkastisk. men ud fra dine indlæg kan jeg se at du gør meget, for at skåne dit barn, og det har du så osse dine grunde til.

Jeg er bare stadig af den holdning, at mange der hater på (gravide) rygere, på ingen måde har rent mel i posen selv, og derfor ikke har ret til at tilsvine folk på den måde der finder sted. -og faktisk lige har fundet sted. Det ikke ok.

-og nej det var ikke min mening at du skulle føle dig ramt her.

Anmeld

9. september 2010

michella88

Diana... skriver:

Der er ingen der har sagt at ALLE børn tager skade man siger at børn KAN tage skade

Og selvfølgelig er det ens eget valg vi siger ikke det modsatte men bare vores mening til det som der blev spurgt om

Knus Diana

Alle meninger er velkomne, både for og imod Jeg ville bare lige skrive en pointe, såmænd ikke andet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.