Rygning under graviditet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.483 visninger
111 svar
0 synes godt om
8. september 2010

michella88

Synes lige det blev tid til en lille debat- Som overskriften lyder, hvad er så jeres mening om rygning under graviditeten?

Jeg synes selv det er okay, altså hvis man kan undgå det, er det jo selvfølgelig bedst. Det er jo som sagt ikke ligefrem sundt for baby. Jeg kunne ikke selv stoppe under min graviditet, men forsøgte istedet at skære ned. Blev røgfri den dag jeg fødte, hvorfor jeg først kunne stoppe der, ved jeg ikke, men tøsen har i hvert fald ikke lidt skade.

Kom med jeres mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

2babygirls

Jeg synes ikke det er okay at ryge under graviditeten, for baby kan jo netop ikke sige fra, så det er forældrenes ansvar at være den voksne der. Kan godt forstå det må være mega svært at stoppe med at ryge, men ja.. hjælper i en forening for kræftramte børn, så er blevet en meget ANTI- ryger

Anmeld

8. september 2010

Marco2

Tænker om ikke det er en debat som stort set er oppe hver uge?

Tror ikke man skal mange sider tilbage for at finde en debat omkring rygning og graviditet herinde.

Ag

Anmeld

8. september 2010

michella88

Marco2 skriver:

Tænker om ikke det er en debat som stort set er oppe hver uge?

Tror ikke man skal mange sider tilbage for at finde en debat omkring rygning og graviditet herinde.

Ag

Det da underligt, for jeg har da ikke set nogen debat ligge fremme endnu om dette emne.

Siger ikke det ikke er debatteret før, men jeg har i hvert fald ikke set det indlæg, og jeg er herinde stort set hver dag..

Anmeld

8. september 2010

Marco2

michella88 skriver:

Det da underligt, for jeg har da ikke set nogen debat ligge fremme endnu om dette emne.

Siger ikke det ikke er debatteret før, men jeg har i hvert fald ikke set det indlæg, og jeg er herinde stort set hver dag..

Jo, det er nok det emne der bliver debateret mest herinde. Prøv bare at skriv rygning oppe i søgefeltet og der kommer mange tråde frem om det …

Anmeld

8. september 2010

Maise

Det er idag kommet frem i nyhederne at ryger man under graviditeten ødelægger det dit barns kønsceller og besværligøre både for drenge og piger at producere en god sædkvalitet eller for kvinden æg.

Har selv været ryger og har altid sagt at jeg stopper nåe jeg skal have børn. stoppede et par måneder før jeg blev gravid og har nu været røgfri siden 6 marts. 2009.

Anmeld

8. september 2010

Louisevt

Hej jeg synes ikke det er iorden at ryge under sin graviditet overhovedet. Jeg synes det er frygteligt at tænke på at kuldioxiden erstatter ilten i blodet ! Jeg havde dårlig samvittighed hvis jeg spiste for meget leverpostej så jeg kan slet ikke forstå at der er nogen der kan få sig selv til at ryge ! men det er selvfølgelig folks eget valg!

Anmeld

8. september 2010

klmf

michella88 skriver:

Synes lige det blev tid til en lille debat- Som overskriften lyder, hvad er så jeres mening om rygning under graviditeten?

Jeg synes selv det er okay, altså hvis man kan undgå det, er det jo selvfølgelig bedst. Det er jo som sagt ikke ligefrem sundt for baby. Jeg kunne ikke selv stoppe under min graviditet, men forsøgte istedet at skære ned. Blev røgfri den dag jeg fødte, hvorfor jeg først kunne stoppe der, ved jeg ikke, men tøsen har i hvert fald ikke lidt skade.

Kom med jeres mening

Hej

Tillykke med din lækre datter, hun ligner da en charmetrold.

Er lidt interesseret i at vide, hvordan du ved, at hun ikke har taget skade af din rygning?

Det kan jo dukke op lidt senere i form af diverse allergier, eksem og astma. Meget forskning underbygger dette (gælder også passiv rygning).

Jeg røg selv indtil jeg blev gravid og ser ikke mig selv som en hellig eks-ryger (for tager da nogen gange en enkelt lørdag aften ude på terrassen med et glas rødvin når bobsen er gået kold). Men hører bare så ofte den der med, at 'de har da ikke taget skade', hvilket man jo ikke kan se! Arbejder som lungesygeplejerske, så ser de patienter, der er blevet skadede af rygning - og det er også unge mennesker med astma, atopisk eksem og allergier; nogle af dem er ramt i svær grad. 

Hilsen Charlotte

Anmeld

8. september 2010

Lotus86

Jeg synes overhovedet ikke at det er play at ryge under sin graviditet, kan slet ikke ha' det...!

Anmeld

8. september 2010

Maise

Kom med jeres mening

næ, men det kan hendes kønsceller måske have gjort.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.