michella88 skriver:
Synes lige det blev tid til en lille debat- Som overskriften lyder, hvad er så jeres mening om rygning under graviditeten?
Jeg synes selv det er okay, altså hvis man kan undgå det, er det jo selvfølgelig bedst. Det er jo som sagt ikke ligefrem sundt for baby. Jeg kunne ikke selv stoppe under min graviditet, men forsøgte istedet at skære ned. Blev røgfri den dag jeg fødte, hvorfor jeg først kunne stoppe der, ved jeg ikke, men tøsen har i hvert fald ikke lidt skade.
Kom med jeres mening 
Hej
Tillykke med din lækre datter, hun ligner da en charmetrold.
Er lidt interesseret i at vide, hvordan du ved, at hun ikke har taget skade af din rygning?
Det kan jo dukke op lidt senere i form af diverse allergier, eksem og astma. Meget forskning underbygger dette (gælder også passiv rygning).
Jeg røg selv indtil jeg blev gravid og ser ikke mig selv som en hellig eks-ryger (for tager da nogen gange en enkelt lørdag aften ude på terrassen med et glas rødvin når bobsen er gået kold). Men hører bare så ofte den der med, at 'de har da ikke taget skade', hvilket man jo ikke kan se! Arbejder som lungesygeplejerske, så ser de patienter, der er blevet skadede af rygning - og det er også unge mennesker med astma, atopisk eksem og allergier; nogle af dem er ramt i svær grad.
Hilsen Charlotte
Anmeld