Vilio skriver:
Men da du valgte at ryge kunne du ikke vide om netop dit barn ville dø af det...præcis som vi heller ikke ved om selen i bilen er nødvendigt eller barnet på 3 år ville blive kørt over hvis dte gil alene på gaden...men hvem tør tage chancen...
Og når det er sagt, så aner du ikke en dyt om hvilke konsekvenser din rygning kan have for dit barn på sigt...at ryge med et lille barn i maven er toppen af egoisme...og ja, det er dælme dumt som noget, men det er jo kun dig der skal leve med en sort samvittighed og lad os håbe det kun er din samvittighed og ikke andet der bliver skadet.
Nu blev jeg liiiiige lidt irriteret!
Lad dog være med at hakke ned på hende.
Hun skrev og ville have andres mening. Hun skrev ikke fordi hun ønskede at blive hakket ned på!
- Og selvfølgelig elsker hun ikke smøgerne højere end hun elsker sit barn. Pigen var ike stærk nok til at stoppe, og fred være med det! Det er hendes valg. Og så længe hendes datter er sund og rask nu, er det jo bare super! 
- Min mor røg under alle 4 graviditeter, og Jeg og mine 3 søskende er 100% sunde og raske og fejler nada! - Min mor prøvede dog på at stoppe, men da hun ikke havde røget i et par dage kunne hun slå ihjel, og valgte at gå til hendes læge, og han sagde ''Susanne, hvis du føler du virkelig ikke kan undvære dine daglige cigaretter, og at du bliver sur, tvær og stresset hvis du ikke får dem, så lad være og stop!!! ,- Men skær ned til et par om dagen.'' At udsætte dit barn for stress osv er meget usundt, og er mere usundt for barnet!
Jeg røg i 9 år, men prøvede på at stoppe da jeg mødte min kæreste fordi han ikke røg, og pludselig var jeg gravid og valgte at holde den. Men når jeg har født, begynder jeg igen! 
Jeg tænker dagligt på en smøg, og kan saaaagtens mærke i nogle situationer, Gud hvis jeg bare havde en smøg nu, ville dette her slet ikke have opstået!!!
Jeg kender mig selv.
Man vælger selv, og vælger man at ryge et par smøger om dagen, istedet for at udsætte barnet for stress, og risikere for tidlig fødsel, og nedsætte vægten og størrelsen på barnet, så thumps up. Men selvfølgelig, kan man stoppe helt med at ryge under sin graviditet, så thumps up for det også!!!
MVH
Anne 34+3