Rygning under graviditet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2010

Bare mig..

Jeg røg gennem hele min graviditet, og jeg ryger stadig, dog udenfor.. Jeg synes det er op til en selv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

Ox.

Marco2 skriver:

Tænker om ikke det er en debat som stort set er oppe hver uge?

Tror ikke man skal mange sider tilbage for at finde en debat omkring rygning og graviditet herinde.

Ag

Tænker det samme, den har været oppe en milliard gange og gover ALTID en ekstrem dårlig stemning herinde ..

Anmeld

8. september 2010

lauras*mor*

jeg vil da lige ggi mit besyv med så.. :-)

jeg røg under min graviditet.. jeg "stoppede" dog op til mange mange gange, men kunne ikke holde det.. Jeg røg ca 3 om dagen og det var når jeg var ude på uni (dengang troede jeg at man blev minndre stresset af at ryge), der var  i alt 3 mdr (1 mdr af gangen) hvor jeg slet ikke røg, og jeg røg aldrig i nærheden af familien, eller indenfor derhjemme hvis jeg røg hjemme (engang imellem gjorde jeg)..

jeg havde en rygrad som en regnorm - kald mig dårlig og umoden mor eller ej- og kunne ikke smide de sidste på hylden.. jeg havde simpelthen ikke den rigtige hjælper til at hjælpe mig med at stoppe..

det har jeg efterfølgende fået og har været røgfri (undtaget 1 uge) siden januar i år.. det var så der jeg lærte en ny måde at tænke på og det har gjort at jeg nemt kunne stoppe. for det hjælper ikke en dyt at sige at det skader os osv.. for hvis det nu hjalp, så var der sq ingen der røg..

Jeg synes det er op til en selv om man vil ryge eller ej under en graviditet, det skal jeg sq ikke blande mig i.. Det er den gravide selv der lever meed den dårlige samvittighed og frygt for at barnet faktisk tager skade af det. indtil videre har min datter ikke taget skade af nogen art, men som en tidligere skrev så kan man jo ikke se kønscellerne fx.. men nu er der også en statistik der genrelt siger at vores frugtbarhed er faldende.. det er bare så nemt at sige det primært er fordi vi ryger, drikker, farver hår, kører uden sele og spiser for meget rødt kød.. Jeg læste en artikel af en overlæge for et par år siden hvor han faktisk skrev at han ikke vil afkræfte at grunden til allergi boomet i dk kunne være fordi vi i dk er for forsigtige med børnene.. for der var lige så stor risiko for allergi osv i "gamle dage", men der var det bare ikke udbredt.. men det er nu en helt anden snak.. hehe..

summa sumarum er at, jeg synes det er fint hvis du som gravid vil ryge, og jeg synes det er fint hvis man ikke gør.. jo gu er det sundest at lade være... helt sikkert.. men hvem herinde kan med god samvittighed sige at de hele tiden har og lever stadig efter alle anbefalingerne? det kan nemlig ikke lade sig gøre.. lad os tage et eksempel: der blvier anbefalt at amme fuldt ud til bbarnet er 6 mdr, men der bliver samtidig anbefalt at man starter på små bløde måltider/smagsprøver fra 4 mdr... Hmmm.. den lade vi lige hænge i luften ikk..

Det er skide flot du er stoppet med at ryge.. bedre sent end aldrig.. ;-)

Gry - der ikke synes ikkeryger-mødre er bedre end andre, de har bare en anden last end rygning. :-)

Anmeld

8. september 2010

SussieThyssen

Synes da ikke stemningen er dårlig, tvært imod er det da en usædvanlig sober udveksling af meninger, som ikke kan forlanges meget bedre. 

Men det er så min mening

Den der med partiklerne i tøjet køber jeg ikke, for så skal vi heller ikke brænde bål af eller have sterinlys tændt. Det kan også blive kørt for langt ud.

Men det er igen min mening.

Og valget er jo som bekendt folks eget. Rygning eller ej, nogle kan tåle det andre kan ikke. Nogle vælger at ryge andre gør ikke. Grundene kan være mange.

Kærligst

Sussie

PS  til Laura's mor

Anmeld

8. september 2010

Ranarupta

heaven skriver:

tidligere havde jeg det lidt sådan, jaja - det må de da selv om, så slemt er det nok ikke.... er selv vokset op i rygerhjem, mine forældre kunne finde på at ryge i bilen da jeg var lille osv osv... så rygning har på en måde altid været en del af mig, og det er først efter jeg er flyttet hjemmefra at jeg f.eks har kunnet lugte hvor meget det egentlig stinker osv.....

NU kan jeg slet slet ikke forstå man kan få sig selv til at ryge - det der gjorde noget ved mig var en udsendelse på tv2 om en dame der blev scannet osv under rygning. og man kunne bare se det på barnets hjerterytme osv - det gjorde noget ved mig.

Jannie - der dog ikke fordømmer rygerne, tror ikke man kan sætte sig ind i rygernes afhængighed, hvis man ikke selv ryger. Men jeg hååååber dog altid at man som min. sætter sit forbrug DRASTISK ned. det skyder man sgu sit barn i maven..

Det var simpelthen sååå uhyggeligt! Jeg fik virkelig ondt indeni, da jeg så det Stakkels barn/børn.

Anmeld

9. september 2010

Noneother

Bare lige nu vi leger had rygerne..

Hvor mange er jer kan sige at i levede 100% økologisk under graviditet og amning?

Jer der bor i indre Kbh. Flyttede i da i fandt ud af at i var gravide?

Stortset alle render rundt med en helvedes bunke skadelige stoffer i blodet, og langt de færreste tænker over, at der faktisk er mange af de ting vi gør i hverdagen, der på mange måder kan sidestilles med det at ryge under graviditeten. -Netop fordi det ikke er synligt på samme måde. Det er bare SÅ forbandet let at køre hetz på dem der ryger.

Jeg siger ikke det gør det okay. -men .. Det er måske stof til lidt eftertanke.

Værs´go at skyde mig ned nu....

Anmeld

9. september 2010

Slettet

michella88 skriver:

Synes lige det blev tid til en lille debat- Som overskriften lyder, hvad er så jeres mening om rygning under graviditeten?

Jeg synes selv det er okay, altså hvis man kan undgå det, er det jo selvfølgelig bedst. Det er jo som sagt ikke ligefrem sundt for baby. Jeg kunne ikke selv stoppe under min graviditet, men forsøgte istedet at skære ned. Blev røgfri den dag jeg fødte, hvorfor jeg først kunne stoppe der, ved jeg ikke, men tøsen har i hvert fald ikke lidt skade.

Kom med jeres mening

Man ryger ikke når man er gravid og dét kan ikke gradbøjes i min verden

Jeg er selv ex-ryger og savner cigaretter næsten dagligt, men derfra og til at ryge med bebs i maven - ej det ville aldrig ske...

Anmeld

9. september 2010

Slettet

Noneother skriver:

Hvor mange er jer kan sige at i levede 100% økologisk under graviditet og amning?

Stortset alle render rundt med en helvedes bunke skadelige stoffer i blodet, og langt de færreste tænker over, at der faktisk er mange af de ting vi gør i hverdagen, der på mange måder kan sidestilles med det at ryge under graviditeten. -Netop fordi det ikke er synligt på samme måde. Det er bare SÅ forbandet let at køre hetz på dem der ryger.

...og rygere har den samme mængde skadelige stoffer i kroppen OVENI alt deres skidt fra cigaretterne

Anmeld

9. september 2010

4xGreve

Jeg syntes det er dybt forkert og vil indrømme at jeg syntes det er dybt uansvarligt at ryge båden når man prøver at blive gravid, er gravid og når man har børn - man kan komme med mange undskyldninger men syntes ikke nogen af de undskyldninger kan dække det at man leger emd sine børns helbred og måske er man heldig at det lige netop er ens børn der går fri for alle de følger det kan få men nøj hvor er der også mange børn som bliver ramt i større eller mindre grad og der syntes jeg ikke man kan gå ind og give så meegt som en god undskyldning på at man sådan leger med sit barns helbred - jeg vil ikke have at nogen så meget som ryger i nærheden af Daniella - jo de gør det uden for men flytter sig efter vinden så hun aldrig bliver ramt af det  hvis vi kommer på besøg lufter de ud i flere timer forinden og ryger ikke indedøre når vi er der og vi tager vores tøj af og vasker det med det samme vi kommer hjme efter vi har besøgt en ryger tros det at de har luftet ud og ikke ryger indedøre osv. tager ingen chancer for det er mit barns heldbred mit barns liv vi taler om her!!!

Anmeld

9. september 2010

Diana...

Noneother skriver:

Alle de gift stoffer der er i luften osv det er ikke noget vi kan fravælge vi kan ikke undgå at få det i kroppen. MEN RYGERE KAN FRAVÆLGE RYGNING! Så det kan ikke samlignes. Man vælger selv og ryger og udsætte sit barn for det og alt der der KAN følge med.

Jeg ved godt at man kan få astma nedsat sædkvalitet osv osv alligevel men hvorfor vælger man at øge chancen for det hvorfor ikke selv lade sine børn vælge om de ville ødelægge deres krop.

Jeg synes overhoved ikke det i orden at ryge når man er gravid. Og jeg behøver ikke skrive alle grundende for det står i en masse andre indlæg.

Knus Diana hvis mand ryger og det har jeg svært ved at forholde mig til selv om han kun ryger på arbejdet i arbejdstøj og skifter tøj når han kommer hjem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.