Rygning under graviditet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2010

Maise

heaven skriver:

tidligere havde jeg det lidt sådan, jaja - det må de da selv om, så slemt er det nok ikke.... er selv vokset op i rygerhjem, mine forældre kunne finde på at ryge i bilen da jeg var lille osv osv... så rygning har på en måde altid været en del af mig, og det er først efter jeg er flyttet hjemmefra at jeg f.eks har kunnet lugte hvor meget det egentlig stinker osv.....

NU kan jeg slet slet ikke forstå man kan få sig selv til at ryge - det der gjorde noget ved mig var en udsendelse på tv2 om en dame der blev scannet osv under rygning. og man kunne bare se det på barnets hjerterytme osv - det gjorde noget ved mig.

Jannie - der dog ikke fordømmer rygerne, tror ikke man kan sætte sig ind i rygernes afhængighed, hvis man ikke selv ryger. Men jeg hååååber dog altid at man som min. sætter sit forbrug DRASTISK ned. det skyder man sgu sit barn i maven..

Jo jeg var ryger i 15 år og synes stadig man er klam og nederen hvis man ryger når man er gravid. så kan udemærket sætte mig ind i afhængigheden, men det er ikke en undskyldning. Røg ikke selv under min graviditet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

mortilflere

jeg fatter ik dem der gør det , de kan lige så godt holde en pude over ansigtet på deres børn...........

Siger hende der holdte med at ryge den dag hun lage beskyttelse på hylden , jeg røj min 25 om dagen inden .............

http://www.nordjyske.dk/indland/forside.aspx?ctrl=10&data=2,3659929,5,3

Anmeld

8. september 2010

mamalicious

michella88 skriver:

Synes lige det blev tid til en lille debat- Som overskriften lyder, hvad er så jeres mening om rygning under graviditeten?

Jeg synes selv det er okay, altså hvis man kan undgå det, er det jo selvfølgelig bedst. Det er jo som sagt ikke ligefrem sundt for baby. Jeg kunne ikke selv stoppe under min graviditet, men forsøgte istedet at skære ned. Blev røgfri den dag jeg fødte, hvorfor jeg først kunne stoppe der, ved jeg ikke, men tøsen har i hvert fald ikke lidt skade.

Kom med jeres mening

Super flot, at du er blevet røgfri !!!...

Du spørger, om noget, som kan hidse mange op, - heriblandt mig selv.

- Jeg håber du har oprettet denne tråd, velvidende, at mange nok ikke bifalder, at baby udsættes for røg !!

Jeg synes IKKE det er okay, og ved at èn af bivirkningerne ved rygning under graviditet, er : nedsat lungekapisitet ved baby, organer ikke bliver udviklet til fuldstørrelse, udvikling af astma, allergi og luftvejeinfektioner, større risici for vuggedød, dødfødsler og hospitalindlæggelser.....

Det er IKKE for, at dunke i hovedet, men du spurgte , og her var min mening..

Anmeld

8. september 2010

grinny

Jeg synes det er dumt, men vil ikke pege fingre af nogen da jeg selv har været ryger og ved hvor svært det er at komme ud af det. Og ja, jeg ved godt der er mange der siger at man bare skal tænke på sit barn og at man burde have det dårligt, men så let er det altså bare ikke. Jeg er sikker på at der er mange der sidder med en dårlig smag i munden når de har slukket smøgen, men det er stadig svært at stoppe.

Og så bare lige en lille info jeg fik af min lægen da jeg stoppede, stofferne i kroppen fra rygning kan blive i kroppen op til et år, så dem der siger de stoppede da de fandt ud af at de var gravide skal bare vide at der er mulighed for at det stadig kan have en indflydelse på barnet at man har været ryger. 

Anmeld

8. september 2010

SussieThyssen

Jeg er ryger..og jeg har været det i mange, mange år.

Men, jeg har aldrig røget under mine graviditeter og begyndte heller ikke igen før længe efter de var født.

Jeg ryger udenfor når det er påkrævet, men ryger også indendørs når det ikke er, så enkelt er det.

Og nej, jeg har ingen intentioner om at holde op.

Grunden til at jeg ikke har røget under mine graviditeter er, at jeg som meget ung opdagde, at mine veninders børn var ekseptionelt urolige efter fødslen, når det var rygerbørn, og ud fra det kunne jeg da, selv dengang i 80'erne, regne ud at børnene da også havde abstinenser efter den daglige dosis nicotin, og det ville jeg aldrig byde mine egne unger.

Så piger / og fædre vel er det svært at kvitte cigaretterne, når du skal have en bebs, men for deres skyld så gør det alligevel. De kan ikke vælge det fra du byder dem. Stop evt. før du bliver gravid, så du er helt nicotinfri eller se at blive det så hurtigt som muligt. Husk at også tyggegummi og plaster giver dit barn adskillige doser nicotin.

Du sender jo heller ikke barnet ud og lege på motorvejen og så håber på de ikke bliver kørt over, vel?

Kærligst

Sussie

Anmeld

8. september 2010

Amso

Jeg holdt op med at ryge første gang jeg blev gravid, det kom let til mig på grund af kvalme allerede i de første uger. Det mistede vi desværre men bibeholdt at være røgfri og er nu 18 uger henne i en ny graviditet. Det føles dejligt at give den lille ny en dejlig start på livet, og er meget selvtilfreds. Syntes ikke det okay at ryge under graviditet, men ved hvor svært det kan være at holde op.. Puuuha...!.! Vil dog sige at jeg ikke er helt hellig, ryger hvis jeg er til familiefest eller noget i den stil, så ryger der en smøg eller to ned, men det er ikke så tit vi har sådan noget i vores familie.

Men syntes det ser VÆMMELIGT ud når en højgravid sidder med en smøg i kæften.. Det ser ikke særlig pænt ud, og jeg tænker da også mit når jeg ser sådanne noget. Så lidt dobbeltmoralsk er jeg måske, men også bevidst om hvor svært det er at holde op.

Anmeld

8. september 2010

Mira0911

Marco2 skriver:

Tænker om ikke det er en debat som stort set er oppe hver uge?

Tror ikke man skal mange sider tilbage for at finde en debat omkring rygning og graviditet herinde.

Ag

Har været oppe mange gange... 

Et emne der virkelig kan gå over gevind...

Anmeld

8. september 2010

Ni-ko-li-ne

michella88 skriver:

Synes lige det blev tid til en lille debat- Som overskriften lyder, hvad er så jeres mening om rygning under graviditeten?

Jeg synes selv det er okay, altså hvis man kan undgå det, er det jo selvfølgelig bedst. Det er jo som sagt ikke ligefrem sundt for baby. Jeg kunne ikke selv stoppe under min graviditet, men forsøgte istedet at skære ned. Blev røgfri den dag jeg fødte, hvorfor jeg først kunne stoppe der, ved jeg ikke, men tøsen har i hvert fald ikke lidt skade.

Kom med jeres mening

Jeg synes, på ingen måde, at man kan forsvare at ryge under en graviditet... Man skylder sit barn at passe ordentligt på det... Også selvom det er rigtig svært at stoppe... Så har jeg det sådan, at man må få styr på det inden man vælger at blive gravid

Anmeld

8. september 2010

Maddox

Jeg synes overhovedet IKKE det er iorden at ryge under graviditet, og så vidt heller ikke når man ammer (da mange af giftstofferne i cigaretter også går i mælken).

Jeg stoppede selv første gang, da jeg fandt ud af at jeg var gravid med min datter og røg ikke i næsten 2 år. Det var dengang forholdsvis nemt at stoppe, da jeg fik det dårligt af at ryge (tanker om det lille barn i maven + graviditetskvalme) Desværre var jeg bare for dum og starte igen - for det var jo hyggeligt at ryge!

Da jeg blev gravid med min søn, var det en del sværrere at stoppe, da jeg ikke fik det fysisk dårligt af at ryge. Jeg tog en kold tyrker og røg min allersidste cigaret på min datters fødselsdag 12. August 2008. Den dag hvor hele familien blev fortalt om familieforøgelsen (6 -7 uger henne).. Jeg har ikke røget så meget som et sug af en cigaret siden og tror heller ikke jeg kommer til det

Det ER svært at stoppe, men lige så snart man har valgt at få barnet, må man tage det ansvar det er at være mor på sig, og først og fremmest tænke på hvad der er bedst for barnet. Barnet er jo altså også levende før det bliver født!

Anmeld

8. september 2010

slettet_7530

Når man har født sit barn og går ud for at ryge i den tro at det er bedre for barnet end at ryge inde, så skal man vide at alle partiklerne stadig sidder i tøjet og er nøjagtigt lige så farlige for barnet som hvis du står og ryger dem op i hovdet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.