Jeg er ryger..og jeg har været det i mange, mange år.
Men, jeg har aldrig røget under mine graviditeter og begyndte heller ikke igen før længe efter de var født.
Jeg ryger udenfor når det er påkrævet, men ryger også indendørs når det ikke er, så enkelt er det.
Og nej, jeg har ingen intentioner om at holde op.
Grunden til at jeg ikke har røget under mine graviditeter er, at jeg som meget ung opdagde, at mine veninders børn var ekseptionelt urolige efter fødslen, når det var rygerbørn, og ud fra det kunne jeg da, selv dengang i 80'erne, regne ud at børnene da også havde abstinenser efter den daglige dosis nicotin, og det ville jeg aldrig byde mine egne unger.
Så piger / og fædre vel er det svært at kvitte cigaretterne, når du skal have en bebs, men for deres skyld så gør det alligevel. De kan ikke vælge det fra du byder dem. Stop evt. før du bliver gravid, så du er helt nicotinfri eller se at blive det så hurtigt som muligt. Husk at også tyggegummi og plaster giver dit barn adskillige doser nicotin.
Du sender jo heller ikke barnet ud og lege på motorvejen og så håber på de ikke bliver kørt over, vel?
Kærligst
Sussie
Anmeld