Rygning under graviditet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2010

Mum33

michella88 skriver:

Synes lige det blev tid til en lille debat- Som overskriften lyder, hvad er så jeres mening om rygning under graviditeten?

Jeg synes selv det er okay, altså hvis man kan undgå det, er det jo selvfølgelig bedst. Det er jo som sagt ikke ligefrem sundt for baby. Jeg kunne ikke selv stoppe under min graviditet, men forsøgte istedet at skære ned. Blev røgfri den dag jeg fødte, hvorfor jeg først kunne stoppe der, ved jeg ikke, men tøsen har i hvert fald ikke lidt skade.

Kom med jeres mening

Hvordan ved du det? Det er jo ikke noget man kan se med det blotte øje, men hendes sundhed der kan have lidt overlast.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2010

otlitrom

Maise skriver:

næ, men det kan hendes kønsceller måske have gjort.

Ja, eller immunforsvar.... Jeg døjer selv med dårligt immunforsvar, og har en idé om at min mors rygning under graviditeten kan have noget skylden.

Det er ikke alle "skader" der er synlige for det blotte øje....

Anmeld

8. september 2010

Pige2009

Nej, nej, nej og atter nej Er absolut bandlyst i min optik...

Anmeld

8. september 2010

Maise

kitty skriver:

Ja, eller immunforsvar.... Jeg døjer selv med dårligt immunforsvar, og har en idé om at min mors rygning under graviditeten kan have noget skylden.

Det er ikke alle "skader" der er synlige for det blotte øje....

ahhh ja det er godt nok kedeligt. ja er selv meget imod rygning under graviditet, selvom jeg selv har været ryger før jeg blev gravid.  røg i nærhenden af ikkerygere, børn og dyr synes jeg bare ikke er acceptabelt.

Anmeld

8. september 2010

Tjuls

Jeg røg under min graviditet, ikke meget, men jeg røg..

Overlægen på kvindeafdelingen sagde jeg ikke skulle stoppe helt, da jeg havde det meget dårligt under min graviditet pga. ryggen, ikke kunne gå osv.

Hun sagde rygning selvfølgelig ikke er sundt for barnet, men hun troede at hvis jeg holdte helt, så ville jeg blive så stresset, at det ville påvirke baby mere, end et par daglige smøger.

Derfor stoppede jeg ikke helt.

Jeg er stadig ryger.. Loke er nu 4 år, men jeg ryger stadig ikke indefor..

For selvfølgelig ønsker jeg ikke min dårlige vane, skal påvirke ham.

Anmeld

8. september 2010

otlitrom

Maise skriver:

ahhh ja det er godt nok kedeligt. ja er selv meget imod rygning under graviditet, selvom jeg selv har været ryger før jeg blev gravid.  røg i nærhenden af ikkerygere, børn og dyr synes jeg bare ikke er acceptabelt.

Min personlige holdning (som jeg nok får hug for) er, at er man voksen nok til at få børn, så er man også voksen nok til at stoppe med at ryge!

Jeg har selv røget et på cigaretter i ny og næ, til et glad vin eller lignende. Men nu er det altså slut! Jeg går ikke engang ud med rygerne på arbejde længere, jeg vil ikke udsætte min krop for det..

Anmeld

8. september 2010

Maise

kitty skriver:

Min personlige holdning (som jeg nok får hug for) er, at er man voksen nok til at få børn, så er man også voksen nok til at stoppe med at ryge!

Jeg har selv røget et på cigaretter i ny og næ, til et glad vin eller lignende. Men nu er det altså slut! Jeg går ikke engang ud med rygerne på arbejde længere, jeg vil ikke udsætte min krop for det..

he he jeg er også blevet total antiryger. mit motto -må du dø i synden med dine smøger, siger jeg til min kæreste der ryger på altanen og SKAL vaske fingre bagefter.

Anmeld

8. september 2010

otlitrom

Maise skriver:

he he jeg er også blevet total antiryger. mit motto -må du dø i synden med dine smøger, siger jeg til min kæreste der ryger på altanen og SKAL vaske fingre bagefter.

Hihi, ja fingervask er vigtigt! Man er vel ikke sygeplejerske for ingenting

Anmeld

8. september 2010

heaven

tidligere havde jeg det lidt sådan, jaja - det må de da selv om, så slemt er det nok ikke.... er selv vokset op i rygerhjem, mine forældre kunne finde på at ryge i bilen da jeg var lille osv osv... så rygning har på en måde altid været en del af mig, og det er først efter jeg er flyttet hjemmefra at jeg f.eks har kunnet lugte hvor meget det egentlig stinker osv.....

NU kan jeg slet slet ikke forstå man kan få sig selv til at ryge - det der gjorde noget ved mig var en udsendelse på tv2 om en dame der blev scannet osv under rygning. og man kunne bare se det på barnets hjerterytme osv - det gjorde noget ved mig.

Jannie - der dog ikke fordømmer rygerne, tror ikke man kan sætte sig ind i rygernes afhængighed, hvis man ikke selv ryger. Men jeg hååååber dog altid at man som min. sætter sit forbrug DRASTISK ned. det skyder man sgu sit barn i maven..

Anmeld

8. september 2010

Maise

kitty skriver:

Hihi, ja fingervask er vigtigt! Man er vel ikke sygeplejerske for ingenting

hehe ja det er jo det. Håndsprit har vi også alle vegne. jeg er miljøskadet fra mit job indimellem, men vigtigt er det jo.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.