Hvorfor valgte du at blive ung mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2010

louise8723

FruRafn skriver:

nu er jeg bare nysgerrig, men hvordan har du råd til at få børn som 16-årig? Du er ikke gammel nok til SU, og løn /elevløn er jo kun ½ så meget for børn, som for voksne. Men dine udgifter vil jo være de samme som for alle andre.

Forstår det ikke helt?

nu vil jeg sige at det hedder ikke elevløn for børn, men for unge. og den ligger altså på de der 7000-8000 kr om måneden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

Corn

Risen skriver:

Hvad med jeres egen barndom ? Var det unge forældre ? - god familie? - Har nemlig fået fortalt at mange unge vælger at stifte familie i en tidlig alder fordi de vil lave " deres egen" familie og gøre op med den tidligere..

Min mor var 26 da hun fik den første, og 29 da hun fik den sidste.

Min søster var 22 da hun fik den første, og 30 da hun fik den sidste (hvis der altså ikke kommer flere)

Jeg var 24 da jeg fik den første, og da jeg kun er 29, så håber jeg ikke at jeg HAR fået den sidste

Anmeld

11. oktober 2010

MIWULA

Jeg er 21 og venter 1 barn til feb så når dog og blive 22 inden, min kæreste er 25 og vi var bare begge enige om at vi gerne ville ha børn i en tidlig alder for så når vi oz og få lidt fritid senere i livet + jeg først vil ha 2 barn efter 3/4 år.  Min mor var selv 21 da hun fik sin første og min store søster var 21 da hun fik sin første nu er hun dog 25 og har 2 piger på 3 år og 4 måneder.

Anmeld

11. oktober 2010

louise8723

min mormor var 19 da hun fik sin første, min mor 21 og jeg 21..

Elias var ikke planlagt overhovedet.. men det skete og vi valgte at beholde

Anmeld

11. oktober 2010

SaNiNa

Jamen vis man stadig er unge mor når man bliver gravid som 22 år og føder som 23.

Jeg føler mig ikke selv som en ung mere, jeg føler mig heller ikke som en ældre mor.

Vi fik Nicklas fordi det var et ønske jeg var nok mere skruk end min mand, men efter at have forlangt min tanker for ham, gik der ikke lang tid før han kom og sagde at hvis det virkelig var det jeg ønskede så ville han også gerne.

Idag er jeg 24 kanp 25 og har verdens dejligste dreng på 16 måneder på onsdag

Anmeld

11. oktober 2010

NatasjaL

Diana... skriver:

Jeg ked af du har oplevet at midste godt du nu har 2 dejlige børn  Det jo svært at sige om man kan tænke sådan du oplevet at havde noget betydnings fuld i dig så det jo forståeligt nok. 

Men jeg synes det intresandt at høre om hvor jeres valg når man er under 18 nok fordi jeg selv stadig var UNG med stort U og slet ikke klar til de tanker. Tak for dit svar 

Det var så lidt :-)

Anmeld

11. oktober 2010

UngMor_Odense

Var 16 da jeg blev gravid med Alex, min kæreste var 17 . jeg var på p-piller , men blev gravid.

Alex skulle have været en abort men da vi kom op på sygehuset til en forundersøgelse var jeg for langt henne til en abort ..

Er super glad for at jeg ikke fik den abort .

Er i dag 21, Alex bliver snart 4 og skal være storbror til Marts

Anmeld

11. oktober 2010

Meliora

louise4060 skriver:

nu vil jeg sige at det hedder ikke elevløn for børn, men for unge. og den ligger altså på de der 7000-8000 kr om måneden..

hvilket vel også svarer til under halvdelen af en voksens mindsteløn, og dermed ikke noget man kan leve af.  8000 før skat er jo ca. 6000 udbetalt inkl. fradrag, så det dækker måske lige akurat husleje.

Anmeld

11. oktober 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Diana... skriver:

GAMLE MOR Ej gas 

Jeg er tusse gammel, he he he

Anmeld

11. oktober 2010

louise8723

FruRafn skriver:

hvilket vel også svarer til under halvdelen af en voksens mindsteløn, og dermed ikke noget man kan leve af.  8000 før skat er jo ca. 6000 udbetalt inkl. fradrag, så det dækker måske lige akurat husleje.

jeg snakker om efter skat og voksenlønnen er jo kun får studerende over 25.. og der er da ret mange herinde under 25 der klare sig fint

desuden skriver hun at hun har kæreste.. han må vel også tjene..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.