Hvorfor valgte du at blive ung mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.565 visninger
78 svar
0 synes godt om
5. august 2010

Risen

Er simpelthen nysgerrig , tænker meget på dem som planlægger at  få børn i en ung alder? .. Nu var mit jo ikke planlagt , så derfor kunne jeg godt tænke mig at hører dem som var planlagt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

AnneBJ

Hvornår er man ung mor?

Anmeld

5. august 2010

Risen

AnneBJ skriver:

Hvornår er man ung mor?

Ja det er jo et godt spørgsmål.. Hvis man tager gennemsnitsalderen for mødre på 30 , vil jeg nok sige man er ung mor fra 25 og ned?

Anmeld

5. august 2010

MaleneG

Risen skriver:

Er simpelthen nysgerrig , tænker meget på dem som planlægger at  få børn i en ung alder? .. Nu var mit jo ikke planlagt , så derfor kunne jeg godt tænke mig at hører dem som var planlagt.. 

der har lige været et ligende indlæg forleden dag, under unge forældre mener jeg

Anmeld

5. august 2010

AnneBJ

Okay, jamen så hører jeg til som ung mor Jeg bliver 25 år 4-5 måneder efter vi har fået vores første barn.

Det er et helt bevidst valg fra vores side, og havde manden været klar før, var vi gået i gang tidligere!

Vi har begge selv haft relativt unge forældre, og har altid nydt godt af det. Det gør vi stadig, og uden at være "venner" med vores forældre, kan vi stadig gå til koncerter med dem, tage på ferie med osv.

Selvom vi er unge (min kæreste bliver 26, omtrent samtidig med fødslen) føler vi, at vi har en hel masse at give - både et lille barn og hinanden. Økonomisk har vi det ok - vi er ikke rige eller noget, men vi har hvad vi skal bruge, og ikke mindst fornuft.

Det er svært at svare helt præcist på, hvorfor vi har valgt at blive forældre, men ganske simpelt tror jeg egentlig grunden er, at vi ikke kunne lade være

Vi glæder os sindsygt, til at opleve at blive forældre, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at det er det helt rette tidspunkt for os

Anmeld

5. august 2010

Risen

MaleneG skriver:

der har lige været et ligende indlæg forleden dag, under unge forældre mener jeg

Hov ja, det har du da helt ret i ..  

Anmeld

5. august 2010

Anne85

Fik Kristian da jeg var 22 og Nynne er født tre uger efter jeg fyldte 25, så jeg må jo være ung mor (og min mand er så lige 1 1/2 år ældre end mig) Og iihhh hvor er jeg da glad for det Jeg har altid ville ha børn tidligt - jeg synes da det er for fedt at min mand og jeg har max energi til at ta os af de små. Og så synes jeg da det blir fantastisk at vi - når ungerne er store - stadig er unge. Derudover tror jeg det kan være "farligt" at få sine børn i en al for sen alder - hvis man har været 10-15 år i et parforhold uden børn og har været vandt til at være egoistiske og altid kun ha sig selv, sin partner og sin karriere at tænke på så tror jeg det at få børn bliver en KÆÆÆMPE omvæltning. Vi har jo nærmest aldrig prøvet andet end at ha børn så vi savner ikke den frihed som jeg ofte hører ældre forældre tale om.

Derudover synes jeg det er møg fedt at mine børn har bedsteforældre der stadig er unge og friske (i starten af 50´erne) + alle oldeforædlre på min side og en enkelt på min mands side (hvor sejt er det lige at ha en oldemor på 67 og kunne rende rundt og spille fodbold med sin oldefar )

Min mand var færdig med sin uddannelse før vi fik den første og jeg blev færsig som sygeplejerske da jeg var 23 - vi havde begge ejet henholdsvis ejerlejlighed og rækkehus inden vi sammen købte hus osv osv - så rent økonomisk har vi også sagtens kunne klare det.

Tja - og så er vores kroppe jo altså skabt til at skulle have børn i 20´erne og ikke i 30´erne eller 40´erne - og jeg skulle ikke risikere at skulle gennem diverse behandlinger fordi vi ikke længere var fertile (og selvfølgelig er der også par i 20´erne der ikke kan få børn - men risikoen er alt andet lige større jo ældre man bliver)

Eneste ulempe har været, at vi ikke har kendt så mange andre par de rhavde børn - ihverfald første gang - her anden gang har der været totalt babyboom i vennekredsen

Anmeld

5. august 2010

B&J

er man ikke ung mor når man er under 18 eller er det bare mig nå men jeg er 23 og mig og min kæreste syntes vi var parat til af skabet det største i verden vores egen familie og det er det bedste i verden.. vågne op til sådan en dejlig dreng men det skete nu nok lidt hurtiger ind vi troede for jeg havde smidt mine p-piller og 3mdr efter var jeg gravid jeg havde mindst troede der ville gå et halvt år eller et år men dejlig med sådan en oplevelse

Anmeld

5. august 2010

Shibby

Fordi jeg ikke ville være en gammel mor! Derfor

Anmeld

5. august 2010

Thildesmor

Risen skriver:

Ja det er jo et godt spørgsmål.. Hvis man tager gennemsnitsalderen for mødre på 30 , vil jeg nok sige man er ung mor fra 25 og ned?

Jamen hov så er jeg jo også ung mor  

Vi gik igang med projekt baby da jeg var 23 og kasper var 24. Vi havde begge en brændene ønske om børn, og vi vidste at det skulle være ham og jeg, så hvorfor ikke starte projekt baby?! Lige i det her tilfælde betød alder ikke så meget

Og nu har vi en datter på 3 måneder, og jeg er blevet 25 og han er 26. Og jeg elsker at være ung mor!!!

Anette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.