Hvorfor valgte du at blive ung mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2010

Corn

Det var bare det helt rigtige tidspunkt. Jeg havde gennemført uddannelse, vi havde begge job og vi havde købt hus sammen, så nu skulle der børn til. Det var ligesom næste skridt

Jeg var 23 da jeg blev planlagt gravid med første barn, og han blev født 2 mdr efter jeg blev 24.

Nr. 2 fik jeg som 26 årig og har så lige fået nr. 3 som 29-årig, og det har været det helt rigtige valg for os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

Meliora

B&J skriver:

er man ikke ung mor når man er under 18 eller er det bare mig nå men jeg er 23 og mig og min kæreste syntes vi var parat til af skabet det største i verden vores egen familie og det er det bedste i verden.. vågne op til sådan en dejlig dreng men det skete nu nok lidt hurtiger ind vi troede for jeg havde smidt mine p-piller og 3mdr efter var jeg gravid jeg havde mindst troede der ville gå et halvt år eller et år men dejlig med sådan en oplevelse

joo det er man også, men ville nok mere hælde til at betegne så unge mødre som FOR unge. Synes da bestemt man stadig er ung som 25-årig.

Gammel mor er vel først når man når over 35 synes jeg...

Anmeld

11. oktober 2010

B&J

FruRafn skriver:

joo det er man også, men ville nok mere hælde til at betegne så unge mødre som FOR unge. Synes da bestemt man stadig er ung som 25-årig.

Gammel mor er vel først når man når over 35 synes jeg...

ja det er ikke til af finde ud af syntes jeg hvornår man er ung mor osv... for ja jeg er ung

Anmeld

11. oktober 2010

LBK

Kan det ikke også være lige meget om man er ung mor eller gammel mor...?

Jeg synes bare selvfølgelig det handler om at være klar til at få børn og være ansvarlig nok til at tage den ansvar som følger med.

Jeg er selv 22 og venter mit første barn til november, min kæreste er 24 og der er ikke noget andet vi hellere ville end vores allerede igangsatte projekt- Baby!!!

Anmeld

11. oktober 2010

sandratobias

Jeg nåede lige og blive 20 inden jeg fik den 1... 6 dage inden... Og jeg når og få nr 2. mens jeg er 23...

Begge er planlagt...

Min mor var 20 da hun fik mig...

Anmeld

11. oktober 2010

Diana...

NatasjaL skriver:

..fordi begge vores mødre har været unge med os, og det har ( ihvertfald jeg ) synes var rigtig fedt! og som nogle andre også har nævnt så er bedsteforældrene også med i der liv, meeget længere end de nok ellers ville have været. min mor er 36 og mormor til to. børnenes oldemor var kun 55, men døde desværre pludselig for små 3 måneder siden! men alt i alt, har jeg altid ønsket at få mine børn tidligt. fik min datter da jeg var 17, og min søn da jeg var 18. begge var fuldt ud planlagt. synes det fedt at være 19 og har fået de børn vi gerne vil have.

natasja, mor til victoria på snart 2, og sebastian på 4 måneder!

Men hvad lå til grund at i ville havde børn som 17 år? det var vel ikke bare at du ikke gad være gammel mor? Hvad var jeres tanker bag? 

Knus Diana

Anmeld

11. oktober 2010

Diana...

MoarHvidovre skriver:

Enig

Så må jeg være hører til katagorien gammel mor, da jeg var 34 år da jeg fik den 1. og 35 år da jeg fik nr. 2 (2 dage før jeg blev 36 år) 

GAMLE MOR ;) Ej gas 

Anmeld

11. oktober 2010

NatasjaL

Diana... skriver:

Men hvad lå til grund at i ville havde børn som 17 år? det var vel ikke bare at du ikke gad være gammel mor? Hvad var jeres tanker bag? 

Knus Diana

ved ikke hvad grunden var, andet end vi vidste det skulle være os to :-) har bare altid sagt jeg ville have børn tidligt. var gravid som 15 årig, tabte det da jeg var 6 uger henne. og lige siden der havde jeg ledt efter ham jeg skulle have børn og leve mit liv med, kan godt være det er umuligt at tænke sådan som 15 årig, men har altid været ældre end min alder ;-)

Anmeld

11. oktober 2010

Meliora

Simonerl skriver:

jeg er 16 - snart 17, og min kæreste som jeg har boet med i et års tids, er 20, vi ønsker os et barn nu. vi bruger ikke nogel form for beskyttelse, og har vi ikke gjort i et halv år ca. men vi lader det tage den tid det tager..

vi er begge helt enige om baby projektet og er noget vi begge glæder os rigtig meget til . jeg mangler 1 år tilbage på uddannelse som salgsassistent hvorefter det var planlagt at vi skulle ha den bette i vores arme inden jeg tager udd. som frisør. men både min mor, mormor, søster og min niece som skal føde om en uge (18år) har alle været unge mødre, med god erfaring.

men ja, ligesom ovenstående siger, så føler jeg mig heller ikk som kommende ung mor, men kommende mor.

nu er jeg bare nysgerrig, men hvordan har du råd til at få børn som 16-årig? Du er ikke gammel nok til SU, og løn /elevløn er jo kun ½ så meget for børn, som for voksne. Men dine udgifter vil jo være de samme som for alle andre.

Forstår det ikke helt?

Anmeld

11. oktober 2010

Diana...

NatasjaL skriver:

ved ikke hvad grunden var, andet end vi vidste det skulle være os to :-) har bare altid sagt jeg ville have børn tidligt. var gravid som 15 årig, tabte det da jeg var 6 uger henne. og lige siden der havde jeg ledt efter ham jeg skulle have børn og leve mit liv med, kan godt være det er umuligt at tænke sådan som 15 årig, men har altid været ældre end min alder ;-)

Jeg ked af du har oplevet at midste godt du nu har 2 dejlige børn  Det jo svært at sige om man kan tænke sådan du oplevet at havde noget betydnings fuld i dig så det jo forståeligt nok. 

Men jeg synes det intresandt at høre om hvor jeres valg når man er under 18 nok fordi jeg selv stadig var UNG med stort U og slet ikke klar til de tanker. Tak for dit svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.