Hvorfor valgte du at blive ung mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2010

Risen

Risen skriver:

Er simpelthen nysgerrig , tænker meget på dem som planlægger at  få børn i en ung alder? .. Nu var mit jo ikke planlagt , så derfor kunne jeg godt tænke mig at hører dem som var planlagt.. 

Hvad med jeres egen barndom ? Var det unge forældre ? - god familie? - Har nemlig fået fortalt at mange unge vælger at stifte familie i en tidlig alder fordi de vil lave " deres egen" familie og gøre op med den tidligere..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2010

AnneBJ

Risen skriver:

Hvad med jeres egen barndom ? Var det unge forældre ? - god familie? - Har nemlig fået fortalt at mange unge vælger at stifte familie i en tidlig alder fordi de vil lave " deres egen" familie og gøre op med den tidligere..

Altså min mor var 23 da hun fik mig.. Så ja, hun var jo ung. Men vi vil ikke have vores egen familiee, for at gøre op med den "tidligere" familie, men mere fordi vi har mærket hvor fedt det er, at ens forældre har tid og overskud (hvilket naturligvis ikke aldersbetinget). Mine forældre når ikke at blive 50 før de bliver bedsteforældre, og jeg synes det er fedt at give dem børnebørn som de kan nå at nyde..

Anmeld

5. august 2010

Maja_4000

Fordi jeg ikke vil være gammel mor :b Min mor var 22 da hun fik mig , og har altid været glad for , at hun er ung (:
Desuden synes jeg det er dejligt at vores barn får så mange oldeforældre .. Og endda en tip-oldemor !  

Anmeld

5. august 2010

Mka

Jeg er 24 og min kæreste er 25 og venter den første til feb 10., vi synes at vi har den helt rette alder til det. Men kan godt forstå dem der tager en udd sent i livet eller flere, at de venter til de bliver ældre. ( for det har været vigtigt for mig)

Jeg har været udlært i 4 år, og min kæreste har også haft fast arbejde i det samme firma i 8 år, så vi synes at vi har dannet de faste trykke rammer.  Økonomi er iorden, boligen er iorden og ikke mindst vores kærlighed til hianden.   

Anmeld

5. august 2010

CarinaSB

Jamen jeg ville gerne have mine børn inden jeg blev 30 .. havde måske forstillet mig når jeg var omkring 24-25 år .. men så ville skæbnen det at jeg skiftede p-piller .. og i det skift virkede mine p-piller ikk da de åbenbart var for svage .. så 2½ mdr efter stod jeg med en posetiv test .. og 9 mdr og 1 dag efter ankom Noah 

Vi skal dog ikk have den næste før om 3 år da jeg lige skal være færdig med min HG .. Men kvinderne i min familie har været unge da de fik børn .. Min mor var 17 da hun fik den første, min søster 18, min mormor 16 og min moster 19 .. Jeg var dog alligevel 22 ..

Anmeld

5. august 2010

twinboys

Synes ikke at man er ung mor som 25årig... men når man er under 20år... Men man kan da sagtens som mig være ung af sind...

2 børn inden jeg var 28år...

Anmeld

5. august 2010

Maddox

Jeg var 19 da jeg blev gravid, og nåede lige at blive 20 år, 9 dage før jeg fødte min datter.

Hun var ikke planlagt, da jeg var igang med uddannelse, og i øvrigt slet ikke var det sted i mit liv.. Min kæreste som på det tidspunkt var 24 (nåede at blive 25 før jeg fødte) følte sig slet heller ikke klar og foreslog abort. Men i min verden er abort ikke en mulighed, medmindre det er for barnets bedste, ikke bare fordi forældrene er for egoistiske (vi havde jo haft det valg, dengang vi "glemte" at beskytte os) Vi blev dog hurtigt lykkelige for vores beslutning, og skammede os næsten over at A-ordet overhovedet blev nævnt.

Idag har vi den skønneste pige på 7 år, som skal til at starte i 1. klasse. Og jeg kan slet ikke forstille mig et liv uden hende 

Min søn var planlagt og kom næsten på bestilling.. 2 dage efter min 25 års fødselsdag, stod jeg med en positiv g-test i hånden (kun 1½ måned efter jeg havde fået fjernet spiralen).

Der er både fordele og ulemper ved at være ung(e) mor/forældre.. Vi har overskuddet til at være forældre nu og når børnene forlader reden, er vi stadig unge nok, til at kunne nyde vores "2. ungdom".

Min datter synes det er fedt at have en ung mor, og en mormor som faktisk er på alder med flere af hendes klassekammeraters forældre  (min mor blev mormor da hun var 40 år og min mormor blev oldemor som 60 årig). Vi har altid været de yngste forældre i både dp, bh og nu i hendes klasse, og vi har godt kunnet mærke at mange stadig har fordomme mod unge forældre.

Kunne jeg spole tiden tilbage, ville jeg IKKE vælge noget om.. men jeg vil ikke anbefale min datter at blive mor SÅ tidligt! Jeg håber at hun vil færdiggøre sin uddannelse og nyde sin uafhængighed, inden hun kaster sig ud i projekt far, mor og børn.

Anmeld

5. august 2010

Svei

Tja...det var bare det jeg ville der...have barn...havde hus og mand og så var barn det næste. Havde jeg kunne vælge om, havde jeg ikke valgt det samme igen. Men altså, det er jo også bare set i bagklogskabens klare lys...

Anmeld

5. august 2010

Ox.

Anne85 skriver:

Fik Kristian da jeg var 22 og Nynne er født tre uger efter jeg fyldte 25, så jeg må jo være ung mor (og min mand er så lige 1 1/2 år ældre end mig) Og iihhh hvor er jeg da glad for det Jeg har altid ville ha børn tidligt - jeg synes da det er for fedt at min mand og jeg har max energi til at ta os af de små. Og så synes jeg da det blir fantastisk at vi - når ungerne er store - stadig er unge. Derudover tror jeg det kan være "farligt" at få sine børn i en al for sen alder - hvis man har været 10-15 år i et parforhold uden børn og har været vandt til at være egoistiske og altid kun ha sig selv, sin partner og sin karriere at tænke på så tror jeg det at få børn bliver en KÆÆÆMPE omvæltning. Vi har jo nærmest aldrig prøvet andet end at ha børn så vi savner ikke den frihed som jeg ofte hører ældre forældre tale om.

Derudover synes jeg det er møg fedt at mine børn har bedsteforældre der stadig er unge og friske (i starten af 50´erne) + alle oldeforædlre på min side og en enkelt på min mands side (hvor sejt er det lige at ha en oldemor på 67 og kunne rende rundt og spille fodbold med sin oldefar )

Min mand var færdig med sin uddannelse før vi fik den første og jeg blev færsig som sygeplejerske da jeg var 23 - vi havde begge ejet henholdsvis ejerlejlighed og rækkehus inden vi sammen købte hus osv osv - så rent økonomisk har vi også sagtens kunne klare det.

Tja - og så er vores kroppe jo altså skabt til at skulle have børn i 20´erne og ikke i 30´erne eller 40´erne - og jeg skulle ikke risikere at skulle gennem diverse behandlinger fordi vi ikke længere var fertile (og selvfølgelig er der også par i 20´erne der ikke kan få børn - men risikoen er alt andet lige større jo ældre man bliver)

Eneste ulempe har været, at vi ikke har kendt så mange andre par de rhavde børn - ihverfald første gang - her anden gang har der været totalt babyboom i vennekredsen

Kunne ikke have sagt det meget bedre selv!

Jeg var 23 da vi fik lilje, og det er bare fantastisk at tænke på når jeg er 43 er hun sku 20, jamen det er da bare super fedt!

Og igen her, er Liljes olde kun 63, hendes mormor 43 så de render rundt med Lilje på armen og de hygger sig ...

Jeg har selv unge forældre, og har elsket det! Jeg skal heller ikke have den sidste om alt for mange år, det er helt sikkert

Anmeld

5. august 2010

Mira0911

Ung og ung.. Jeg var 24 da jeg fik Julie... Ville så gerne have et barn inden jeg blev 26... skam også lykkes... :)

Min mor fik sit første barn da hun var 14...

Hun fik mig da hun var 26 og min lillesøster da hun var tæt på de 28 år....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.