Hvorfor valgte du at blive ung mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2010

nynne-l

jeg var 19 da jeg fik Jonathan og han var planlagt, jeg har selv en mor som er ung mor hun fik sin den første som 17 og synes det er dejligt at hun altid har været ung, så når vi skulle i sommerland så kunne hun være med til det hele. den dag idag er hun 47 år og den sidste af hendes 5 børn er lige blivet 18 så nu har hun en frihed til at gøre hvad hun vil(hun tager til konceter og ud til veninder når det passer hende)så jeg har været glad for at have en ung mor, men det er nu ikke fordi at jeg havde en ung mor, at jeg fik barn tidligt. jeg mistede en som ikke var planlagt og efter det vidste både mig og min kæreste at vi nok skulle klare den som unge forældre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2010

Simonerl

jeg er 16 - snart 17, og min kæreste som jeg har boet med i et års tids, er 20, vi ønsker os et barn nu. vi bruger ikke nogel form for beskyttelse, og har vi ikke gjort i et halv år ca. men vi lader det tage den tid det tager..

vi er begge helt enige om baby projektet og er noget vi begge glæder os rigtig meget til . jeg mangler 1 år tilbage på uddannelse som salgsassistent hvorefter det var planlagt at vi skulle ha den bette i vores arme inden jeg tager udd. som frisør. men både min mor, mormor, søster og min niece som skal føde om en uge (18år) har alle været unge mødre, med god erfaring.

men ja, ligesom ovenstående siger, så føler jeg mig heller ikk som kommende ung mor, men kommende mor.

Anmeld

8. september 2010

gublingsmor

ved ikke hvornår man er ung mor, man er vel så ung som man føler sig med sine børn, nu er jeg selv 33 år, min søn er 15, datter  ca 12, datter 5, og søn 9 mdr..

og som i kan regne ud var jeg 18, 21, 28 og 32 da mine blev født, og ja jeg føler mig da stadig 'ung', mine børn syntes da de har en ung mor ..

men skal det gøres op i alder og tal så vil jeg sige 18-25 år..hvilket os er den bedste frugtbarheds alder..

Anmeld

8. september 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
twinboys skriver:

Synes ikke at man er ung mor som 25årig... men når man er under 20år... Men man kan da sagtens som mig være ung af sind...

2 børn inden jeg var 28år...

Enig

Så må jeg være hører til katagorien gammel mor, da jeg var 34 år da jeg fik den 1. og 35 år da jeg fik nr. 2 (2 dage før jeg blev 36 år) 

Anmeld

8. september 2010

Sommerfuglelarven

I min familie har alle fået børn i en tidlig alder, og min mor fik mig som 19 årige. Jeg har altid været glad for at have unge forældre, da jeg føler at de har forstået mig bedre, end hvis de havde været f.eks. 30 år da de fik mig. Min mor er min bedste veninde

Jeg fødte selv min datter som 21 årige, jeg er den der har været ældst da jeg fødte, men det har været en helt passende alder for mig, og jeg er glad for at det hverken var før eller senere hun kom. Hun var som sådan ikke planlagt, men mere end ønsket.

Jeg var også gravid som 18 årige, men det endte i en voldsom spontan abort, og inderst inde er jeg glad for at jeg ikke fik det barn, da de sidste par år gjorde meget for mig, og jeg først fandt manden i mit liv som 19 årige.

Skulle vi være så heldige at få flere børn, så skal det også være indenfor de næste par år, jeg vil ikke have flere børn efter jeg er 28 år, for jeg skal også tænke på at min mand til den tid er 37 år!

Anmeld

7. oktober 2010

mialt

Risen skriver:

Hvad med jeres egen barndom ? Var det unge forældre ? - god familie? - Har nemlig fået fortalt at mange unge vælger at stifte familie i en tidlig alder fordi de vil lave " deres egen" familie og gøre op med den tidligere..

jeg er ung

jeg blev 19 i sommers. Juli. 

mig og min kæreste prøver på at blive gravide. han er 22. vi ønsker det så inderligt, så meget.

jeg er vokset op uden far, og en gammel mor. hun var 37 da hun fik mig, og det har ikke altid været lige nemt. men nej, jeg vil ikke ha børn tidligt på grund af min mor. jeg vil være ung mor for at kunne ha mere energi til den bette. være ung med min søn eller datter, som nok gør man har nemmere ved at forstå hende/ham. jeg vil jo også gerne nå at se mine børne og evt oldebørn. derfor vil jeg gerne være ung mor. 

jamen mig og min kæreste er klar til det nu. faktisk er det sådan at jeg er gået 11 dage over, så min kæreste er helt skruk det er dejligt. jeg selv. jamen jeg håber selvfølgelig på jeg er gravid, men forventer intet. hellere blive overrasket end at blive skuffet. 

hvis ikke. jamen så bliver vi bare ved til den er der.

ps. min kæreste købte igår 2 bamser til mig, som sad i sofaen da jeg kom hjem fra skole. den ene var der sat en seddel der stod "pige?" og den anden "dreng?". hehe, er han ikke dejligt - der kan i se. han er skruk.

:d

Anmeld

7. oktober 2010

Malthes mor

Jeg føler at jeg er en ung mor. Fik godt nok ikke den første før jeg fyldte 25, men da jeg var tæt på 28 og nummer 2 kom da jeg var fyldt 30.

Jeg kan slet ikke forestille mig, som ung mor i den hensende som der er nævnt. Da var bare alt for mange ting jeg skulle opleve. Og samtidig også modnes.

Men al respekt til jer unge mødre. Jeg ville ikke selv have kunne magte den kampe opgave det nu engang er at få børn og være en ung mor 

Anmeld

7. oktober 2010

NatasjaL

..fordi begge vores mødre har været unge med os, og det har ( ihvertfald jeg ) synes var rigtig fedt! og som nogle andre også har nævnt så er bedsteforældrene også med i der liv, meeget længere end de nok ellers ville have været. min mor er 36 og mormor til to. børnenes oldemor var kun 55, men døde desværre pludselig for små 3 måneder siden! men alt i alt, har jeg altid ønsket at få mine børn tidligt. fik min datter da jeg var 17, og min søn da jeg var 18. begge var fuldt ud planlagt. synes det fedt at være 19 og har fået de børn vi gerne vil have.

natasja, mor til victoria på snart 2, og sebastian på 4 måneder!

Anmeld

7. oktober 2010

Lærke90

Jeg blev gravid som 18 årig og fødte som 19 årig og det var "planlagt" - det var ikke fordi vi havde sagt nu skal det være, men vi dyrkede ubeskyttet sex og hvis det skete, så skete det.

Min mor var 21 næsten 22 da hun fik mig og ja jeg har kun nydt godt af det, den dag i dag er hun jo heller ikke "gammel"og jeg synes det har betydet meget, også da jeg var yngre i forskellige sammenhænge. Min mor og jeg har et fantastisk forhold den dag i dag og kan mødes på mange punkter, dog er det langt fra veninde forhold, hvilket jeg er glad for.

Jeg har ganske enkelt ikke kunne vente på at blive mor, og alt det der høre til.

Anmeld

11. oktober 2010

Projekt-piger

Vi er to piger som er i den situation at vi har projektuge med overemnet livets vilkår. Vi har valgt delemnet " Livet som ung mor" da vi føler at de bliver udstillet lidt dumt i tv serien " De unge mødre". Vi ville sætte stor pris på hvis i havde tid til at besvare nogen spørgesmål som virkelig kunne hjælpe os til vores projekt. Enten via mail eller telefon hvis i vil være åbne omkring det.

Et ekstra bonus ville være hvis i boede i Kolding eller deromkring, så vi kunne mødes og få et interwiuv med videokamera. Men det selvfølgelig ikke nødvendigt hvis i føler det er for personligt at snakke om.

Vi ville sætte stor pris hvis i bare ville bruge en halv time af jeres dag på at hjælpe os

Kontakt os endelig på vores profil så vi kan aftale nærmere.

MVH Sara & Renata

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.