Hvorfor valgte du at blive ung mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

oerbaek

twinboys skriver:

Synes ikke at man er ung mor som 25årig... men når man er under 20år... Men man kan da sagtens som mig være ung af sind...

2 børn inden jeg var 28år...

Man er teen mor op til de 18 og ung mor op til de 25 så jo egentlig går man under kategorien ung mor når man er under 25 selvom det ikke er alle der føler sig sådan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

oerbaek

Vi var vel ret unge da vi fandt hinanden, jeg var 16 år og min mand 20 år   og har snart været sammen i 12 år  

Da vi så hver især havde fået vores uddannelser og havde ækonomien på plads og vores eget hus og vidste at vi gerne ville være sammen og danne familie ja så gik projekt baby igang...

Jeg var 22 år da vi fik den første 24 år da vi fik den anden og jeg er 28 år nu når vi får den næste her til marts...

Anmeld

7. januar 2011

twinboys

oerbaek skriver:

Man er teen mor op til de 18 og ung mor op til de 25 så jo egentlig går man under kategorien ung mor når man er under 25 selvom det ikke er alle der føler sig sådan

Anmeld

8. januar 2011

Meliora

Simonerl skriver:

jamen min familie har jo alle fået børn mellem 16-18 år, og hvad skulle være et problem med mine penge? .. når jeg er færdig på mit grundforløb, som jeg er lige straks (igang med sidste halve år), så får jeg elevløn og det er lige så meget som alle andre. derudover for jeg børnepenge, børneydelser og alt det som min for får fra kommunen og min far oveni, + min kæreste jo også har en inkomst. altså vi bor alene sammen, min kæreste og jeg, sammen med 2 hunde, og har vi gjort i snart 1 år, uden problemer, så kan da ikke se hvordan det ikke skulle ku gå godt?

Men så er det jo heller ikke JER der har råd, men kommunen der hjælper for at I FÅR råd til den situation I har bragt jer selv i. Når jeg snakker om at man har råd, så er det af ens egen løn, uden hjælp fra andre end en selv og sin bedre halvdel. Man kan jo ikke lægge budget og planlægge at få børn udfra andres skattepenge, det er sgu dårlig stil.

Finder det i øvrigt komisk at du bruger dine egne børnepenge fra din far til dit eget barn. Det er altså mærkeligt synes jeg.

Anmeld

8. januar 2011

Alberts/

FruRafn skriver:

hvilket vel også svarer til under halvdelen af en voksens mindsteløn, og dermed ikke noget man kan leve af.  8000 før skat er jo ca. 6000 udbetalt inkl. fradrag, så det dækker måske lige akurat husleje.

altså min husleje er på 2500 om måneden og bor i en fin lejlighed på 80 kvm(; man ka sagtes finde steder som er fine til billige penge

Anmeld

8. januar 2011

Alberts/

jeg var 16 da jeg fødte min dejlige dreng, blev 17 en måned efter,

han var en upser og jeg var på p-piller, og faren var ikke den heldigste, men jeg vidste jeg nok skulle klare det, har et godt bagland, tænkte da på abort, men i mit hovede er abort til for voldtægtsofre og folk som virkelig ikke han have et barn i sit liv på daværne tidspunkt(; som jo bare er min mening og ser ikke skævt til folk som får abort overhovedet(:

men jeg er glad for jeg valgte at få min søn. elsker ham over alt på jorden, og vil på ingen måde undvære ham, jeg er dog desværre på kontanthjælp ville da heller have arbejde og få penge der fra, men nu er det jo bare sådan, og jeg har et super godt liv, har råd til hvad jeg skal bruge, osv.

(:

Anmeld

8. januar 2011

Rosa

FruRafn skriver:

Men så er det jo heller ikke JER der har råd, men kommunen der hjælper for at I FÅR råd til den situation I har bragt jer selv i. Når jeg snakker om at man har råd, så er det af ens egen løn, uden hjælp fra andre end en selv og sin bedre halvdel. Man kan jo ikke lægge budget og planlægge at få børn udfra andres skattepenge, det er sgu dårlig stil.

Finder det i øvrigt komisk at du bruger dine egne børnepenge fra din far til dit eget barn. Det er altså mærkeligt synes jeg.

Hold nu en ordentlig tone i debatten 

Anmeld

8. januar 2011

Angelica

Det er da ikke så underligt at regne de beløb med som man kan få fra kommunen. Samtlige som jeg kender, der står i situationen at de er berettigede til at få disse tilskud - dvs. børnepenge, som alle får når de får børn, og som kommer fra staten - og de, som er berettigede til kommunens hjælp, regner da det med i budget, ligesom jeg selv, når jeg søger bolig, regner boligsikringen med i et muligt budget (for at se hvor stor/dyr lejlighed jeg kan sidde i, hvilket selvfølgelig også betyder at jeg netop regner med at få mere i boligstøtte på et tidspunkt når jeg vælger en større lejlighed).
Desuden er det jo tydeligt at ovennævnte unge kvinde er i gang med en uddannelse og derfor heller ikke regner med at 'snylte' på systemet resten af livet, så er det da fint at få et barn under studierne (og jeg kan godt se at hun er under 18, men hvad så? Hvis hun er i stand til at planlægge - udvise ansvarlighed - og det for øvrigt ligger til familien, jamen så lad det da være sådan). Det anbefales jo også tit at få sine børn under studierne, fordi man har mere tid + man er yngre.

Anmeld

17. januar 2011

BellaCiinea

Jeg vil rigtig gerne have et barn inden jeg fylder 25 (helst NU!! )

Jeg fylder 21 lige om hjørnet, og sys bare at det skal være nu.

Dog er kæresten ikke enig, og så må jeg jo vente (han er 1 år yngre end mig).

Min mor fik mig da hun var 18, og sys da at det er rart at hun stadig er forholdsvis ung =) Ville nok være lidt "træt" af en mor på 50.....

Anmeld

20. januar 2011

MetteDN

Jeg er 19år og min kæreste er 24år.. Jeg er 21 uger henne og vores var planlagt.. Vi valgte at begynde at prøve, fordi vi begge to følte os klar til det, og begge ved at vi godt kan tage os af et barn.. Vi vil gerne være "unge" med vores børn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.