Hvorfor valgte du at blive ung mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. januar 2011

SussieThyssen

Risen skriver:

Er simpelthen nysgerrig , tænker meget på dem som planlægger at  få børn i en ung alder? .. Nu var mit jo ikke planlagt , så derfor kunne jeg godt tænke mig at hører dem som var planlagt.. 

Kan jeg være med her??
Jeg var jo 18 år, da jeg blev gravid med min den første, som så godt nok ikke kom levende ud af det, men...det var med fuldt overlæg.
Jeg havde haft redekuller fra jeg var 16, og da jeg mødte min datters far, og vi var sikre på hinanden og gerne ville have børn, ja så kilede vi altså på.
Det blev jo så til to mistede, en i 5 måned og en i 7. Og en i 8 måned som levede i 2 timer, inden min datter kom til.
Der var jeg jo så blevet 22 i mellemtiden, men stadigvæk var jeg som 18 årig helt parat til at blive mor.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2011

Mi

Det der med hvornår man er ung mor er jo relativt. Når man er myndig, ser jeg egentlig ikke folk som problematisk unge.

Jeg var selv 20 år da vi gik i gang med at prøve at få børn, min mand 26 det skulle så tage nogle år, og fik mine tvillingepiger da jeg var 24 år. Jeg har aldrig overvejet at jeg var speciel ung i forhold til at få børn. Kunne da godt se at de fleste jævnaldrene ikke gik med de tanker, men for mig var det helt rigtig. Min søster spurgte mig, om jeg ikke ville være ked af ikke at kunne gå i byen hver weekend mere, men helt ærligt, så havde jeg gået i byen i 4 år, og der skete altså ikke noget nyt dernede

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

21. januar 2011

Talbutikken

Fik den første da jeg var knap 18 år(17 år 10 mdr.) Hun var absolut ikke planlagt og jeg havde slet ikke børn i tankerne på daværende tidspunkt, men da jeg fant ud af jeg var gravid, var en abort udelukket..  Havde ingen ide om hvad det var jeg gik ind til og fik noget af et chok, da jeg fant ud af hvor meget det krævede.. Men heldivis voksede jeg med opgaven.

Fik så nr. 2 som 21 årige og venter nu nr. 3 i en aldre af 29, har termin 14 dage efter min 30 år fødselsdag. Mine skønne unger er i dag henholdsvis 12 og 8 år gammel... Hvis jeg skal se tilbage i bagspejlet, med den erfaring jeg har i dag, ville jeg helt klart have ventet, men ville for intet i verden unvære mine skønne unger.

Anmeld

21. januar 2011

june1987

mine er ikke planlagt, men velkommen

jeg troede det var langt lettere end jobbet er.

-Jeg nyder det og jeg elsker det

men jeg ville gerne have haft udd. prøvet nogen ting. og at jeg vidste helt nøjagtigt hvor jeg ville være henne i danmark. men man lærer af sine fejl

Anmeld

21. januar 2011

Rikke, Liam & Linus

Jeg var 23 da vi fik Liam, Kim var 27. Så jeg må jo også gå ind under kategorien ung mor. Selvom jeg ikke føler det sådan.

Liam var 100 % planlagt og ønsket. Vi tænkte egentlig ikke så meget over vores alder, vi ønskede bare at stifte samilien sammen. Så det gjorde vi.

Anmeld

21. januar 2011

MorTilGustav

Jeg blev 25 da jeg var 3 mdr henne i graviditeten så helt ung mor er jeg vel ikke  Det var slet ikke planlagt og havde bestemt ikke troet jeg skulle have børn så tidligt, men i dag kan jeg da se nogle fordele ved det. Behøver slet ikke skynde mig hvis jeg vil have en stor familie  Det skal jeg nok kunne nå.. Skal bare lige finde manden først...

Anmeld

21. januar 2011

N&J

Den er nu engang sjov, hele denne snak om unge mødre/ældre mødre, jeg var 25 da jeg blev gravid, 26 da jeg fødte, min søster var 20 da hun fødte sin søn, et par mdr. før mig, men på vores side af familien er der ingen oldeforældre, det har jo ikke noget med vores alder at gøre (men de tidligere generations valg og kunnen ift. det at få børn), min søster følte sig klar som 20 årig, mens jeg først følte mig klar som 25 årig (og helt klar følte jeg mig alligevel ikke), til gengæld, så havde jeg, til tros for min "høje" alder faktisk kun 1 veninde der havde fået barn, nu er vi så oppe på 4 ialt og en på vej, og jeg er 28 med et barn på snart 2 år, så det er jo virkeligt forskelligt hvornår folk er klar, men de fleste af mine veninder er enten ikke klar til børn, vil ikke have børn eller er karriere orienteret mennesker, så hvornår de får børn det er ikke godt at vide, hvis vi kigger på min søsters omgangskreds (tros at hun er 6 år yngre) så har langt flere af hendes veninder børn.. så ved ikke rigtig hvad hvorfor der er denne forskel, men vi er også to meget forskellige mennesker med meget forskellige venner...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.