Hvorfor valgte du at blive ung mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2010

KiaKatrine

Jeg vil gerne være ung mor fordi, min mor er forholdvis gammel da hun fik mig. (syntes jeg) Men hun var jo ikke gammel da hun fik min søskende, da jeg er den mindste og har 4 søskende op til 12 år ældre end mig.

Men jeg vil ikke have noget barn før jeg er sikker på den rigtige kæreste og at jeg kan forsørge det 100 %

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Dorthe1986

Jeg venter barn til April og er således 24 år når jeg føder

Vil ikke kalde mig for ung mor, men bare mor

Vi gik i gang med projekt baby da jeg var 22 fordi vi følte os klar til det og brændende ønsker os en lille familie

Min egen mor var 35 da hun fik mig, men fik sin første da hun var 17 år Og så er hun dagplejer, så har altid været vant til børn

Anmeld

13. oktober 2010

BinaMor

jeg var 21 år da jeg fødte Gabriella.

og 24 da jeg fødte Madelina.

og jeg fik børn fordi jeg havde lyst til det begge var planlagte og længe ventede.

Anmeld

7. januar 2011

Simonerl

FruRafn skriver:

nu er jeg bare nysgerrig, men hvordan har du råd til at få børn som 16-årig? Du er ikke gammel nok til SU, og løn /elevløn er jo kun ½ så meget for børn, som for voksne. Men dine udgifter vil jo være de samme som for alle andre.

Forstår det ikke helt?

jamen min familie har jo alle fået børn mellem 16-18 år, og hvad skulle være et problem med mine penge? .. når jeg er færdig på mit grundforløb, som jeg er lige straks (igang med sidste halve år), så får jeg elevløn og det er lige så meget som alle andre. derudover for jeg børnepenge, børneydelser og alt det som min for får fra kommunen og min far oveni, + min kæreste jo også har en inkomst. altså vi bor alene sammen, min kæreste og jeg, sammen med 2 hunde, og har vi gjort i snart 1 år, uden problemer, så kan da ikke se hvordan det ikke skulle ku gå godt?

Anmeld

7. januar 2011

Stald

Risen skriver:

Er simpelthen nysgerrig , tænker meget på dem som planlægger at  få børn i en ung alder? .. Nu var mit jo ikke planlagt , så derfor kunne jeg godt tænke mig at hører dem som var planlagt.. 

Jeg fik ´Sebastian min som 21 år (det år jeg blev 22) jeg har ikke fortrudt og nyder at jeg selv er ung

Han var faktisk ikke planlagt man da vi fandt ud af det ville vi hellere end gerne beholde ham.

Jeg synes bare det rart at man (UNDSKYLD) ikke er gammel  når de er små..

Altså min x-svigermor er over de 60 år og deres yngste bliver 24 lige om lidt.

Min far er næsten 60 og deres yngste er 13 de er da lidt mindre aktive osv i den alder synes jeg

Anmeld

7. januar 2011

NessaXenia

jeg er 19 år, og venter en lille pige til maj, jeg har altid drømt og haft så mange tanker om at blive mor, både på godt og ondt.

Jeg fik en abort som 16 årig da jeg vidste det var for tidligt dengang, men jeg har fortrudt det lige siden, jeg har været rigtig ked af jeg fik det fjernet på trods af at det var det rigtige..

Jeg har dagdrømt i mindst 100 dage til sammen om hvordan det ville være, jeg 'glæder' mig til at stå op om natten når baby græder og skal have mad, osv osv. jeg er ikke i tvivl om at det er det helt rigtige for mig, jeg kan slet ikke lade hver med at tænke på alt hvad det bringer og tiden som aldrig vil blive den samme. det er så dejligt.

Jeg har en fantastisk kæreste, dejligt hjem, dejlige forældre osv, jeg er ikke i tvivl om at mit liv ændre sig totalt, og jeg glæder mig til endelig at blive mor.

Anmeld

7. januar 2011

Rockertand

Simonerl skriver:

jamen min familie har jo alle fået børn mellem 16-18 år, og hvad skulle være et problem med mine penge? .. når jeg er færdig på mit grundforløb, som jeg er lige straks (igang med sidste halve år), så får jeg elevløn og det er lige så meget som alle andre. derudover for jeg børnepenge, børneydelser og alt det som min for får fra kommunen og min far oveni, + min kæreste jo også har en inkomst. altså vi bor alene sammen, min kæreste og jeg, sammen med 2 hunde, og har vi gjort i snart 1 år, uden problemer, så kan da ikke se hvordan det ikke skulle ku gå godt?

Åh gud, jeg får en blodprop...

Kan du ikke lige forklare - du får elevløn (som alle andre), børnecheck (som alle andre) - og så får du noget-noget fra kommunen? Ikke forstået, - kan du få penge fra kommunekassen, når du tager valget at blive mor, inden du er voksen?

- og så lige det store spørgsmål: HVORFOR behøver DU at få børn i en tidlig alder? Fordi "din famlie alle har fået børn som 16-18 årige"? Andre grunde?

Jeg er virkelig nysgerrig og meget undrende..  

Anmeld

7. januar 2011

ChatH

Risen skriver:

Er simpelthen nysgerrig , tænker meget på dem som planlægger at  få børn i en ung alder? .. Nu var mit jo ikke planlagt , så derfor kunne jeg godt tænke mig at hører dem som var planlagt.. 

HMM har altid vidst jeg ville have børn tidligt. blev dog gravid ved en upser som jeg så tabte men derefter vidste vi bare at det var det vi ville. vi har aldrig fortrudt og nu har 4 tre stks i en alder af 26 og 27 det er vel også ungt

Anmeld

7. januar 2011

Sofia

Hvis man er ung mor fra 25 og ned, så bliver jeg ung mor Jeg fylder 25 ca. 2 måneder efter vores førstefødte kommer til verden! Jeg har slet ikke overvejet, hvorfor jeg vælger at blive ung mor, da jeg ikke sætter mig selv i kategorien. I stedet har jeg overvejet at blive mor i det hele taget, og valgt at sætte et barn i verden fordi jeg har et ønske om det. Derudover er vi en god situation, vi har en god bolig, begge igang med gode uddannelser og ja, masser af kærlighed til et barn

Anmeld

7. januar 2011

Sofia

FruRafn skriver:

hvilket vel også svarer til under halvdelen af en voksens mindsteløn, og dermed ikke noget man kan leve af.  8000 før skat er jo ca. 6000 udbetalt inkl. fradrag, så det dækker måske lige akurat husleje.

Jeg er på SU, som er på 5300 i måneden - brutto, og min kæreste det samme, med børnepengene og boligsikrringen kan vi sagtens få råd til et barn. Derudover får man jo friplads i vuggestuen, og i det første år får jeg dobbelt SU

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.