Hvornår satte i grænsen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2010

Becks

KaMa skriver:

Mener du ikke medicin mod astma. Du skulle da nødig tage på af pco-medicin - som kun kan være metformin/Oribet, som netop virker som antabus på søde sager.

Det bliver spændende med dit babyprojekt. Det glæder jeg mig til at følge. Hvis jeg var dig, så ville jeg vælge Copenhagen Fertility Center - ham Svend Lindeberg kan gøre selv en potteplante gravid - hvis den vel at mærke har PCO

Nej må ikke få metformin af min læge :-( Jeg har netop ringet i sidste uge og bestilt en tid til min læge, for at få en henvisning til Svend, for jeg har hørt så meget godt om ham!

Var det derinde du blev insimineret? Må jeg høre hvad du gav? Hvis ikk, er det helt ok, du ikke vil ud med det herinde :-)

Jeg får provera, for at få mens...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2010

*Toffee*

dorthemus skriver:

Okay...jeg havde som sagt 4 år at vænne mig til tanken så april kan tidsnok komme

Jeg har aldrig fortrudt min beslutning, og jeg er så forelsket i mit barn, at man ikke kan fatte det  Det er fantastisk at blive mor

Jeg bliver helt varm om hjertet af at læse om din kærlighed til lille Runa

Anmeld

1. august 2010

Becks

dorthemus skriver:

Det håber jeg for dig sker snart så du kan komme igang med at realisere din drøm 

Tak 

Kan takke dig og Kama, det er jer der har sat skub i det hos mig 

Anmeld

1. august 2010

dorthemus

Toffi skriver:

Jeg bliver helt varm om hjertet af at læse om din kærlighed til lille Runa

Tak

Anmeld

1. august 2010

dorthemus

Tutter skriver:

Tak 

Kan takke dig og Kama, det er jer der har sat skub i det hos mig 

Det var da dejligt at høre

Anmeld

1. august 2010

Becks

Toffi skriver:

Jeg hepper på dig! Jeg håber virkelig det lykkes for dig..

Jeg har selv været meget genert og er det nok stadig lidt. Har dog næsten brudt boblen.. Overfor alle andre.. Men er det mænd jeg ser som dating potentiale, blusser det dog lidt op. Men det er klart blevet bedre og også derfor jeg tænker at det lige for et par besøg mere.

Jeg håber din familie tager godt imod det! De i min familie som betyder meget for mig, har alle taget godt imod ideen, hvilket jeg selvfølgelig håber holder ved hvis det bliver aktuelt. Jeg har dog fuldstændig opbakning fra min mor, hvilket er det der betyder mest. Men havde det ikke været sådan, havde det ikke afskrækket mig fra at gøre det alligevel.

Jeg  for dig

Tak, og jeg hepper også på dig 

Min far bliver den sværeste nød og knække - tror jeg! Han ønsker sig så meget et barnebarn fra min side af... Men jeg tror det handler om, at jeg bare skal have ham blødt op..

Min mor derimod, hun vil aldrig nogensinde kunne forstå det! Men der er jeg også ligeglad, vi har ikke det bedste forhold, og så bor hun i USA, så hun kan ikke sige så meget alligevel ;-)

Anmeld

1. august 2010

Vial

Tutter skriver:

Nej må ikke få metformin af min læge :-( Jeg har netop ringet i sidste uge og bestilt en tid til min læge, for at få en henvisning til Svend, for jeg har hørt så meget godt om ham!

Var det derinde du blev insimineret? Må jeg høre hvad du gav? Hvis ikk, er det helt ok, du ikke vil ud med det herinde :-)

Jeg får provera, for at få mens...

Ja, jeg gik hos Svend

Dvs din læge har valgt at "symptom-behandle" ved at give dig hormon, som kan sætte mens i gang. Det er da ellers noget man først skal gøre, når man skal være gravid.

For at tabe sig, så er metformin klart det bedste. Det hjælper kroppen med at optage det sukker, som ellers flyder frit rundt og fucker op i hormonbalancen. I mange tilfælde kommer mens helt af sig selv, når man automatisk begynder at spise sundere og taber sig. Methformin gør, at man ikke kan kaste sukker i hoved. Den gør, at man ikke kan klare for meget sukker. Man får koldsved, skal på toilettet og bliver rigtig dårlig. Smart!

Svend er også god til at få styr på PCO - også uden at lave babyer. Så godt du får en henvisning til ham.

Han er nu heller ikke så kritisk med overvægt. Måske pga profit.. hvad ved jeg.

Må jeg spørge, hvad dit bmi er?

Du må godt spørge, hvad det kostede. Man betaler kun for medicinen og sæden. Hormoner inkl. injektionspen løb op i ca. 2000 kr. Sæden kostede 1550. De efterfølgende behandlinger vil ikke blive så dyrt i hormon, da man hurtig rammer sit medicintilskud. Sæden koster dog det samme, da man ikke kan få det på recept.. hehe.

Anmeld

1. august 2010

Becks

KaMa skriver:

Ja, jeg gik hos Svend

Dvs din læge har valgt at "symptom-behandle" ved at give dig hormon, som kan sætte mens i gang. Det er da ellers noget man først skal gøre, når man skal være gravid.

For at tabe sig, så er metformin klart det bedste. Det hjælper kroppen med at optage det sukker, som ellers flyder frit rundt og fucker op i hormonbalancen. I mange tilfælde kommer mens helt af sig selv, når man automatisk begynder at spise sundere og taber sig. Methformin gør, at man ikke kan kaste sukker i hoved. Den gør, at man ikke kan klare for meget sukker. Man får koldsved, skal på toilettet og bliver rigtig dårlig. Smart!

Svend er også god til at få styr på PCO - også uden at lave babyer. Så godt du får en henvisning til ham.

Han er nu heller ikke så kritisk med overvægt. Måske pga profit.. hvad ved jeg.

Må jeg spørge, hvad dit bmi er?

Du må godt spørge, hvad det kostede. Man betaler kun for medicinen og sæden. Hormoner inkl. injektionspen løb op i ca. 2000 kr. Sæden kostede 1550. De efterfølgende behandlinger vil ikke blive så dyrt i hormon, da man hurtig rammer sit medicintilskud. Sæden koster dog det samme, da man ikke kan få det på recept.. hehe.

Det var hospitalet, der i sin tid da jeg fik det konstateret, gav mig Perlutex, senere hen er de så udgået, og nu får jeg så Provera..

Jeg ville også rigtig gerne på Methformin, for jeg har gejsten til og tabe mig og viljen er der også.. Men det er svært og komme igang, når man hver gang har tabt sig, tager det ligeså hurtigt på igen :-(

Mit BMI ligger desværre på 34.. Mit første mål er, at komme ned på 90... Jeg er 178 høj..

Haha, havde da ellers været smart hvis man kunne få sæd på recept hihi

Anmeld

1. august 2010

Vial

Tutter skriver:

Det var hospitalet, der i sin tid da jeg fik det konstateret, gav mig Perlutex, senere hen er de så udgået, og nu får jeg så Provera..

Jeg ville også rigtig gerne på Methformin, for jeg har gejsten til og tabe mig og viljen er der også.. Men det er svært og komme igang, når man hver gang har tabt sig, tager det ligeså hurtigt på igen :-(

Mit BMI ligger desværre på 34.. Mit første mål er, at komme ned på 90... Jeg er 178 høj..

Haha, havde da ellers været smart hvis man kunne få sæd på recept hihi

Ja, det er da demotiverende at tabe sig, hvis det ryger på igen. Det er svært at tabe sig med pco. Det positive er dog, at det kan gøres utrolig effektivt, hvis man spiser efter GI tal. Det giver energi og kvæler sukkerafhængigheden. Alm slankekure er vist bare som at tisse på et bål. Så du må igang med den rigtige livsstilsændring, så vil du tabe dig. Når du får barn er det jo også vigtigt med energi, så der skal du også holde dig fra hurtige kulhydrater - du kan faktisk ikke tåle dem!

Anmeld

1. august 2010

N&J

Toffi skriver:

Tusind tak skal du have  Jeg er glad for at høre dine erfaringer.

Jeg kan ikke forestille mig at man fortryder sine børn uanset hvordan de er blevet til på. Jeg havde nok heller ikke for 10 år siden forestillet mig at jeg ville sidde med de her tanker, så det hele er måske også en erkendelse af at livet ikke er kørt helt af den bane jeg havde planlagt og en vigtig reminder til mig om at man ikke kan planlægge livet til mindste detalje  Jeg er ikke ked af at skulle ud i den løsning, nogle gange er det bare lidt arhhhh.. He he.

Inden jeg fik min datter, var jeg bange for at jeg netop skulle se far-pointatiale, som Dorte også skriver om, i de fyre jeg mødte, men så samtidigt ville have nøjes på kærestefronten (ikke at folk gør det, men jeg var så forblindet i perioder om at jeg gerne ville have mor, at det var min frygt). Da jeg så fik Nikita, kom den fantastiske følelse af ro, tid, jeg havde det sådan at når jeg blev velsignet (pludselig) med så meget kærlighed som jeg får ved at være mor til hende, så er chancerne for at jeg finder kærligheden med en mand engang i fremtiden uundgåeligt, og jeg har ikke længere den frygt for at vælge forkert, eller falde for den forkerte, fordi jeg ikke har det ur indeni der tikker.. (utroligt hvad ens biolog kan gøre ved en), jeg er klar til et nyt forhold nu, 1½ år efter min datter kom til verdenen, men om det så først sker nu eller om 1-2-4 år, så gør det ikke noget, for jeg ved at det kommer.. 

Selvfølgelig skal man hvis man vælger en mere utraditonel metode gøre sig nogle tanker om hvordan man takler det, og hvilke kriser barnet kan komme ud for.. Men skal man føle sig klar, selvfølgelig, men jeg tror ærlig talt aldrig man bliver helt klar til at blive mor, og man kan aldrig forberede sig 100 % på hvordan det er at få et barn, da de alle er forskellige, men som du også skriver så fortryder man aldrig... aldrig.. eller det har jeg i hvert fald ikke gjort i de rationelle øjeblikke..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.