KaMa skriver:
Jeg kender alle de der tanker.
Jeg tror, at det er vigtigt, at man behandler "mangel på far til barnet" som en sorg. For det er det jo vitterligt. Det er vigtigt at gøre sig mange tanker, græde/bande/skælde ud over det, evt. få vendt det med en professionel.
Du kan nemlig slet ikke forestille dig, hvor meget du vil støde ind i par, når du er gravid. I svangerambulatoriet er der FYLDT med lykkelige par. De deler det største i livet sammen - man kan nærmest se, at de genoplever forelskelsen, når de forlader scanningslokalet med de små fine billeder.
Det kan godt gøre lidt nas, at man så er der helt alene og skal rumme alle følelserne selv.
Der er det vigtigt, at være afklaret - og man har bearbejdet en del af sorgen. At være gravid alene kan være en ensom affære. Specielt, hvis der tilstøder komplikationer. Fx. når man skal have tvillinger. Jeg har virkelig savnet et par stærke arme omkring mig, der kunne love mig, at det nok skulle gå alt sammen.
Når det er sagt, så er det også helt vidunderligt fantastisk selv at tage kasketten på, og lave sin egen lykke. Aldrig mere afsted til juleaften alene og aldrig mere være hovedperson i et selvoptaget singleliv. Skøøønt.
Glæder mig til at blive mor - selvom det bliver en udfordring kun at have to arme, når der er to babyer.
Jeg har ikke fået lagt noget sæd til side. Jeg fandt jo ret hurtig ud af, at det var tvillinger - og så regner jeg med at spare turen op på klinikken igen. 
Det er jeg rigtig glad for at du skriver til mig. Netop fordi jeg ikke havde tænkt det som en sorg. Men det tror jeg du har fuldstændig ret i. Kan levende forestille hvordan det er at se de glade par og hvilken følelse det kan blive. Det er nok ikke noget jeg kan forberede mig hundrede procent på, men nu er jeg da klar over hvordan det kan opleves og jeg er sikker på det også er sådan jeg vil opleve det.
Det du skriver med selv at tage kasketten på er også nogle tanker jeg har gjort mig. Hvor er det fedt at man har muligheden og hvor er det fedt at i har haft modet til at gøre det! Der kommer jeg også til, det er jeg slet ikke i tvivl om.
Jeg synes jeg er nået til et punkt hvor mit singleliv er lidt trivielt. Jeg har ikke lyst, men kan godt klare mig uden en mand. Men jeg ville være rigtig ked af ikke at opleve at blive mor.