Toffi skriver:
Mit spørgsmål er til de som overvejer, er igang eller har fået baby via insemination som alene mor.
Hvornår satte i grænsen for at i ikke længere ville vente på manden? Hvillke overvejelser gjorde i jer?
Jeg er 29 nu og har aldrig været den store dater. Har da haft et par kærester for mange år siden, men ikke noget seriøst. Med dette in mente tænker jeg at der er en risiko for at fremtiden bliver ligeså.
Jeg er egentlig fuldstændig afklaret med at skulle få baby med en donor, men har en anelse svært ved at sætte en grænse for hvornår det skulle ske. Primært fordi jeg selvfølgelig godt kunne tænke mig at det blev en baby fra mig og manden i mit liv.
Faktisk ser jeg rigtig mange fordele ved at skulle få det alene og det er slet ikke noget der skræmmer mig. Der er bare lige den sidste beslutsomhed, for tænk nu hvis liiiiige han skulle dukke op.. Misforstå mig ikke, kommer manden ikke, så indleder jeg et forhold med en "frossenpind". Men igen hvornår/hvordan sætter jeg mon grænsen. 
Hvad gjorde i? Hvad tænkte i? Hvordan satte i grænsen?
Oplys mig please 
Julie
Min grænse er nået 
Mit største ønske, siden jeg har kunne tale, var at få 7 børn og adoptere det 8´ende - Den drøm har jeg stadig, men kan desværre ikke opnåes.. Jeg er 26½, single og fik konstateret PCO for 3 år siden..
Jeg har altid sagt, at jeg som 23 årig, skulle have fået det første barn, da det ikke lykkedes, satte jeg grænsen til 25.. Det gik heller ikke.. Nu er min grænse 30 år, og jeg rykker mig ikke længere!
Jeg har aldrig haft det nemt med kærlighed, jeg er meget genert, overvægtig og har svært ved og indlede en samtale med fremmede mænd.
Derfor valgte jeg for nogle måneder siden, at gå vejen og få et barn alene.. Jeg har snakket med min læge, og vi aftalte at jeg skulle tabe mig 10 kg først, og så skulle min astma lidt mere under kontrol.. Jeg har indtil videre tabt 7 kg, taget 8 på igen pga min medicin mod PCO´en, men har nu igen tabt 5 kg.
Det har været et svært valg for mig, fordi jeg er meget i tvivl om hvordan min familie vil tage imod mit valg.. Vennerne er der ingen problemer med, de støtter op om mit valg og støtter mig!
Jeg håber inderligt, at min astma kommer under kontrol snart, så jeg kan komme igang og få min drømmebaby!