Smilla tæsket i vuggestue...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2010

mariamiss6

Eva. skriver:

Jeg tænker for meget....lige nu er jeg ved at dø af skræk over det...

Jeg vil begynde at bruge meget færre ord end tidligere.... såååå.

Det skal NOK gå godt, det er jeg sikker på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2010

Bayze

Ååhh nej, det var da skrækkeligt!! Jeg har i forvejen STORE problemer med tanken om at min baby på et tidspunkt skal ud i pasning og det her er da lige brænde på bålet

Anmeld

14. juli 2010

Bayze

Eva. skriver:

Jamen jamen jamen...børnene gør jo ikke sådan fordi de er psykopater eller vil gøre børn ondt, sådan kan et lille menneske på 2 år slet ikke tænke....men er der ikke opsyn, så kan der jo ske sådan noget og det er skisme da et kæmpe problem hvis ikke man i det mindste kan regne med at der er opsyn med ens børn....tragisk...

Hej Eva

Godt at se dig igen

Jeg er altså nødt til at stille spørgsmålstegn ved det du siger med at det kun handler om manglende opsyn. Det kan godt være at en 2-årig ikke kan have udviklet sig til en fuldendt psykopat, men jeg har altså virkelig svært ved at tro på at det er normal adfærd for 2-årige at være SÅ voldelige - ikke voldsomme men decideret voldelige. Der må sgu være et eller andet i de konkrete børns udvikling der allerede er gået helt galt, det tror jeg altså på....

Anmeld

14. juli 2010

Svei

Bayze skriver:

Hej Eva

Godt at se dig igen

Jeg er altså nødt til at stille spørgsmålstegn ved det du siger med at det kun handler om manglende opsyn. Det kan godt være at en 2-årig ikke kan have udviklet sig til en fuldendt psykopat, men jeg har altså virkelig svært ved at tro på at det er normal adfærd for 2-årige at være SÅ voldelige - ikke voldsomme men decideret voldelige. Der må sgu være et eller andet i de konkrete børns udvikling der allerede er gået helt galt, det tror jeg altså på....

+Men hvis der er så lidt opsyn som det virker som,. an rammerne så ikke skabe unaturlig adfærd uden børnene fejler noget.,....det børn bydes må jo komme til udtryk/afløb...hvor mange gang har de børn selv oplevet selvsamme adfærd mod dem pga manglende opsyn...men at give små børn skylden og sygeliggøre dem, det synes jeg er langt fra virkeligheden...

Og ja, jeg kunne ikke være anonym herinde, så nu kan jeg lige så godt være mig selv...

Anmeld

14. juli 2010

Bayze

Eva. skriver:

+Men hvis der er så lidt opsyn som det virker som,. an rammerne så ikke skabe unaturlig adfærd uden børnene fejler noget.,....det børn bydes må jo komme til udtryk/afløb...hvor mange gang har de børn selv oplevet selvsamme adfærd mod dem pga manglende opsyn...men at give små børn skylden og sygeliggøre dem, det synes jeg er langt fra virkeligheden...

Og ja, jeg kunne ikke være anonym herinde, så nu kan jeg lige så godt være mig selv...

Hhmm, synes bare selve adfærden er så langt ude, ja sygelig, at jeg har svært evd at tro at en 2-årig i en normal og sund udvikling vil udvise den. Hvis det er 2-årige der har udvist så voldelig en adfærd mod en sagesløs baby, så vil jeg vove den påstand at de hører hjemme i en specialinstitution for udadreagerende børn af en art. Og der må man da formode at personalenormeringen ser anderledes ud. Men jeg er ikke ekspert jo, ved ikke noget tilbundsgående om børns udvikling på den måde, synes bare det er ubegribeligt...

Nå men det er da også for kedeligt at du skulle være anonym herinde, men helt ærligt, med den medfart du indimellem tidligere har fået, ja så kan jeg sagtens godt forstå dine bevæggrunde

Anmeld

14. juli 2010

Bayze

JordbærBlomst skriver:

Undskyld mig, men hvad mener du med, at en vuggestue er et barsk sted?

Jeg kan slet slet ikke nikke genkende til det I andre skriver om vuggestuer.. jeg arbejder selv i en og den fungerer SÅ godt. Vi er hele tiden obs på børnene, da vi kun har én stue, børnene får ikke lov til at være alene i længere tid og vi er over hele legepladsen, så evt. konflikter kan afhjælpes i tiden, så sådanne situationer ikke opstår..

Altså jeg håber fandme heller ikke at en vuggestue generelt er et barskt sted. Nu er vi langt om længe nået frem til at vi vælger vuggestue fremfor dp til vores dreng når han skal ud i pasning i februar næste år. Men lige nu er jeg da ved at gå helt i panik og har bare billeder af små børn der sidder og tæver på hinanden i hovedet mens de ansatte sidder i personalestuen og drikker kaffe, ååhh neeeej!!!!!!

Anmeld

14. juli 2010

Svei

Bayze skriver:

Hhmm, synes bare selve adfærden er så langt ude, ja sygelig, at jeg har svært evd at tro at en 2-årig i en normal og sund udvikling vil udvise den. Hvis det er 2-årige der har udvist så voldelig en adfærd mod en sagesløs baby, så vil jeg vove den påstand at de hører hjemme i en specialinstitution for udadreagerende børn af en art. Og der må man da formode at personalenormeringen ser anderledes ud. Men jeg er ikke ekspert jo, ved ikke noget tilbundsgående om børns udvikling på den måde, synes bare det er ubegribeligt...

Nå men det er da også for kedeligt at du skulle være anonym herinde, men helt ærligt, med den medfart du indimellem tidligere har fået, ja så kan jeg sagtens godt forstå dine bevæggrunde

Jeg tror på at normale børn kan udvise unormal adfærd hvis de oplever selvsamme....uden jeg dog har noget at have det i,....men inklusion er jo meget oppe i tiden og mange kommuner bruger det for at spare penge og det er jo ikke sådan det er, det koster penge at inkludere børn og det kræver man gør hvad der skal til...i hvert fald er det tragisk pg man må da håbe at grunden findes...

Ja, det var lidt træls...mest fordi der er opretter flere tråde så den ene person jeg prøvede at være anonym overfor nemt fandt ud af hvem jeg var...men sådan er det når det rigtige liv blandes med det herinde..

Anmeld

14. juli 2010

Bayze

mor_sabina skriver:

Jeg har også selv arbejdet i vuggestue, som også fungerede ganske upåklageligt. Men det er et barsk sted for et lille barn som kommer hjemme fra mor og far. Og det er indimellem lidt volsomt når de store og små leger. Der mener jeg bare at det er en barsk verden for en lille barn, og jeg tror ikke de altid kan rumme det kaos der kan være.

Det er min mening når det kommer til mine egne børn, men har som sagt selv arbejdet i en vug og kan sagtens finde på det igen, jeg tror bare på mindre omgivelser er tryggere for de helt små.

Men det er en helt anden diskussion

Ville du vælge en dagpleje til et barn på 9 ½ måned fremfor en vuggetsue?

Anmeld

14. juli 2010

Bayze

Mor til David skriver:

Præcist! (vi må kun drikke kaffe i vores pause )

Åhh er der ikke nok én af jer der arbejder i vuggestue i Brabrand i århus, som jeg kan skrive mit barn op til. Jeg får virkelig sindssygt dårlige nerver af disse indlæg her og er nu (igen) fuldstændig i vildrede omkring kommende pasning af min lille guldklump. Først hældte jeg til en dagpleje, men nu har vi faktisk besluttet os for vuggestue, men alt det her vender sgu det hele på hovedet igen - buhuuu!!

Anmeld

14. juli 2010

mariamiss6

Åhh er der ikke nok én af jer der arbejder i vuggestue i Brabrand i århus, som jeg kan skrive mit barn op til. Jeg får virkelig sindssygt dårlige nerver af disse indlæg her og er nu (igen) fuldstændig i vildrede omkring kommende pasning af min lille guldklump. Først hældte jeg til en dagpleje, men nu har vi faktisk besluttet os for vuggestue, men alt det her vender sgu det hele på hovedet igen - buhuuu!!

En vuggestue er ganske glimrende... Der er bare mere larm, og nogle børn har det bedst i små menneskemængder (dp) end i større (vug).....

JEG synes personligt at der på en eller anden og uforklarlig måde er bedre tid til det enkelte barn i dagplejen (hvis dagplejemoderen er god til og glad for sit job) end der er i en vuggestue.... MEN når de ansatte i en vuggestue er glade for og dygtige til sit job, så ER det altså hip som hap hvor du sætter dit barn, når bare det kan håndtere at der altså er lidt mere kaos over en vuggestue med 12 børn og 3 voksne, end der er hos en dagplejemor der helt selv bestemmer sin dagsorden med de maks 5 børn hun må have

Sagt af en der arbejder i en fantastisk god vuggerstue som har et fantastisk godt ry, og fantastiske ansatte. Men som selv valgte at få sit barn i en dp, fordi jeg bedre kan lide deres koncept... Jeg var lykkeligvis heldig at få en dagplejemor som jeg har det rigtig godt med, og som jeg kan se er rigtig dygtig til sit job....

edit: 'koncept' er et helt galt ord, men jeg kunne ikke komme på et bedre passende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.