Smilla tæsket i vuggestue...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2010

BineS

Hvor er det dog skrækkeligt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2010

Sees

Hvor er det dog forfærdeligt!  

Jeg bliver nød til at stille mig uforstående overfor hvorfor goggerne ikke har reageret? - Den lille pige må da have skreget af smerte og af angst.
- Dermed må jeg også stille spørgsmåltegn til hvordan små unger kan lave så store skader og mærker? Ja de er stærke, men SÅ stærke?
Og igen - Hvorfor kommer pædagogerne med hver deres forklaring på hvor og hvordan dette er sket?

Anmeld

14. juli 2010

ekzunz

Bayze skriver:

Hhmm, synes bare selve adfærden er så langt ude, ja sygelig, at jeg har svært evd at tro at en 2-årig i en normal og sund udvikling vil udvise den. Hvis det er 2-årige der har udvist så voldelig en adfærd mod en sagesløs baby, så vil jeg vove den påstand at de hører hjemme i en specialinstitution for udadreagerende børn af en art. Og der må man da formode at personalenormeringen ser anderledes ud. Men jeg er ikke ekspert jo, ved ikke noget tilbundsgående om børns udvikling på den måde, synes bare det er ubegribeligt...

Nå men det er da også for kedeligt at du skulle være anonym herinde, men helt ærligt, med den medfart du indimellem tidligere har fået, ja så kan jeg sagtens godt forstå dine bevæggrunde

Uden at have nogen forstand på emnet overhovedet, tænker jeg at for det første er det vel de færreste 2 årige som har udviklet sig så voldeligt/uhensigtsmæssigt at det skal i en specialinstitution og at der så pludselige skulle være 2-3 af den slags ualmindelige 2-årige i samme børnehave, som samtidig slår en lille pige....?? Jeg ved bestemt ikke hvad der udløser sådan en adfærd, men jeg tror ikke at det er fordi børnene er psykopater.

Anmeld

15. juli 2010

Chamomile

Stakkels lille pige Forfærdeligt at det er sket.

Anmeld

15. juli 2010

Tina,emils mor

Det er godt nok en grotesk sag!! stakkels lille pige. Jeg synes faktisk der er noget personale og en kommune som vasker hænder her. Det bør ikke kunne se. Vi sender vores børn i institution i fuld overbevisning om, at personalet som har ansvaret for barnet er i stand til at passe på det og lære børnene at være gode ved hinanden. Hvad går galt på den pågældende institution?? Det giver en forbehold ved valg af vuggestue / dagpleje......

Håber hun slipper uden alt for store ar på sjælen.......

Anmeld

15. juli 2010

Maddox

Sidder med en hel knude i maven.. hvor er det dog forfærdelig synd for den lille pige

Min egen søn er på samme alder og tør næsten ikke tænke på, hvordan jeg ville reagere, hvis han var blevet udsat for det samme..

Anmeld

15. juli 2010

Tina2

mariamiss6 skriver:

En vuggestue er ganske glimrende... Der er bare mere larm, og nogle børn har det bedst i små menneskemængder (dp) end i større (vug).....

JEG synes personligt at der på en eller anden og uforklarlig måde er bedre tid til det enkelte barn i dagplejen (hvis dagplejemoderen er god til og glad for sit job) end der er i en vuggestue.... MEN når de ansatte i en vuggestue er glade for og dygtige til sit job, så ER det altså hip som hap hvor du sætter dit barn, når bare det kan håndtere at der altså er lidt mere kaos over en vuggestue med 12 børn og 3 voksne, end der er hos en dagplejemor der helt selv bestemmer sin dagsorden med de maks 5 børn hun må have

Sagt af en der arbejder i en fantastisk god vuggerstue som har et fantastisk godt ry, og fantastiske ansatte. Men som selv valgte at få sit barn i en dp, fordi jeg bedre kan lide deres koncept... Jeg var lykkeligvis heldig at få en dagplejemor som jeg har det rigtig godt med, og som jeg kan se er rigtig dygtig til sit job....

edit: 'koncept' er et helt galt ord, men jeg kunne ikke komme på et bedre passende

Jeg er også tilhænger af DP, begge mine har været i DP og hende i maven kommer også i DP....

Begge mine unger har været de lidt forsigtige typer som små, så vi har fundet det bedst for dem at komme i DP, hvilket har været helt fantastiske valg til dem.....

Tror bestemt også VS er super godt, jeg føler det bare for stort og for mange børn for mine unger når de er så små.....

Vi har haft to dejlige DP'ere, især hende Milas havde, hun er simpelthen DEN bedste!!!! Jeg håber SÅ meget at trunten i maven kan få en plads hoshende selvom det pt ikke lige ser sådan ud.....

Anmeld

15. juli 2010

Snefnug1984

Åhh er der ikke nok én af jer der arbejder i vuggestue i Brabrand i århus, som jeg kan skrive mit barn op til. Jeg får virkelig sindssygt dårlige nerver af disse indlæg her og er nu (igen) fuldstændig i vildrede omkring kommende pasning af min lille guldklump. Først hældte jeg til en dagpleje, men nu har vi faktisk besluttet os for vuggestue, men alt det her vender sgu det hele på hovedet igen - buhuuu!!

Nej, men hvis I flytter til Øgadekvarteret i Århus, kan du få ham ind til mig

Og det er så ærgeligt at sådanne emner her skal få forældre til at tvivle om de skal vælge vuggestue - det er synd. Jeg synes vuggestue er et godt sted for et barn, hvor det lærer at indgå i sociale samspil med mange andre børn. Vores største børn er også rigtig gode til at lære at hjælpe de mindste børn og det er dejligt at se. Hvis nogæe børn viser optræk til at starte en konflikt, er det jo min opgave at gå ind og vejlede, så konflikten kan mindskes så ingen kommer til skade. Vores vugestue er fx. ret lille. Vi er kun én stue med 12 børn og 3½ voksen. Det fungerer så godt.

I øvrigt er det nok et eller andet sted de børn der gjorde det ved den lille pige vi skal se på. Hvorfor i alverden gjorde de det? Ingen børn er onde af sind, i mine øjne i hvert fald!

Anmeld

15. juli 2010

LinLin

Bayze skriver:

Åhh er der ikke nok én af jer der arbejder i vuggestue i Brabrand i århus, som jeg kan skrive mit barn op til. Jeg får virkelig sindssygt dårlige nerver af disse indlæg her og er nu (igen) fuldstændig i vildrede omkring kommende pasning af min lille guldklump. Først hældte jeg til en dagpleje, men nu har vi faktisk besluttet os for vuggestue, men alt det her vender sgu det hele på hovedet igen - buhuuu!!

Kom til Bispehaven

Anmeld

15. juli 2010

LinLin

JordbærBlomst skriver:

som jeg skrev ovenover før, så har JEG ikke noget problem med det... jeg prioriterer børnene først.. så når jeg det andet en anden dag

Det er også den eneste måde hvorpå "dem højere oppe i systemet" kan se vi har travlt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.