Eva. skriver:
Det håber jeg da...
og så skal vi jo lavet et udviklingsprojelt i forbindelse med vores specialisering og liniefag så de og vi har slet ikke noget valg..
jeg glæder mig til at starte og heldigvis så¨lyder det til at være et super godt sted...er sgu bare så bange for om jeg er god nok...
Selvfølgelig er du da det...
Du skal bare møde op frisk og frejdig, prop fuld af den nye Eva

så skal alt skam nok gå godt

Og husk nu bare, at ER der noget du bliver i tvivl om, så spørg pædagogerne, de ved bedst hvad der plejer at virke for dem... Vis dem gerne en artikel eller 2 hvis du falder over noget der passer ind i hvad i diskuterer der oppe. det kan være alt fra lidt om svag muskeltonus hos et barn hvis forældre kun gør en bjørnetjeneste for både sig selv og barnet, eller ganske enkelt en artikel du kan vise dem, til at høre hvorfor eller hvorfor ikke, at de gør sådan og sådan i denne her institution....
Hende vi havde nævnte altid hvis der var noget hun undrede sig over, både godt og skidt, og nogen gange var det noget vi ikke havde tænkt over, andre gange var det fordi andre løsninger var testet uden succes, og andre gange, så havde man bare et klart svar parat. Det gør jo heller ikke noget hvis DU sætter tannker igang, om evt. nye tiltag hos dem. Der er ingen der siger at noget ændres (hvis nødvendigt selvfølgelig) lige nu, men måske du kan give dem stof til eftertanke, i stedet for det kun fungerer omvendt

For eksempel så er vi jo en skov/idræts børnehave, og vi har derfor naturlegeplads.
Praktikanten, som var der i 3 måneder, undrede sig derfor forståeligt nok, over hvorfor vi ikke havde sanselegeplads. Og det var altså her et spørgsmål om hvordan vi fik mest for de penge vi havde, den gang huset blev bygget. Altså vi skulle vælge gode ting, som gav både for sanserne, og motorikken....
det afledte så et nyt spørgsmål, om hvorfor børnene ikke måtte gå oven på de store træstammer vi bruger til siddepladser ved bålet. Her kan jeg så ikke huske svaret (ups) men der var selvfølgelig en logisk forklaring på det også OG børnehaven tænkte garanteret over det endnu en gang

SÅ var der også noget med at hoppe af gyngen når den er højt oppe. til den ene side har vi nogle træstammer, og til den anden de sten som ellers normalt passer om en bålplads. Her endte vi med, på praktikantens forslag, at bede børnene kun hoppe mod træstammerne, da de trods alt gør mindre skade end stenene, HVIS nu ungerne hoppede helt der ud (et par enkelt få meget lange drenge var ret tæt på, derfor opstod spørgsmålet)
Se det er jo små ting, men et sted var hun med til lige at lægge lys over noget vi ikke havde tænkt på selv, og de andre gange var der logiske pest eller colera forklaringer (og hvad vælger man egentlig så?)