Skal man holde ferie med sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2010

Bondepigen

line melias mor skriver:

okay det syntes jeg så også er RIMELIG langt ude

Ja er du gal, det er langt ude....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2010

mama09

sarahb skriver:

vi har ferie helt samme uger som vores søn, det r en tid hvor vi kan nyde hinanden,og hvor vores søn også kan have helt afslappet forældre. Hvor han normalt kun har os nogle par timer om dagen. I ferien skal vi hygge, lege, opleve og nyde og ved vores søn elsker det lige så højt som os.

Jeg kan godt tage en fridag hvor han er i dp, men så er det en dag fra 9-14 så jeg henter ham så snart han vågner. Og så får jeg nået en masse ting imens. Dette er sket 3-4 gange tror jeg på 9 mdr. Så det er jeg selv tilfreds med...

enig - Latifa har også fri med os... 

Og hun kommer i dp om formiddagen, en gang imellem når jeg har en enkelt fridag, så kan jeg få rodet op mm og hun kan komme hjem til en afslappet mor og hygge resten af dagen

Men ferie er med os

Anmeld

6. juli 2010

qp

bare til info, er hun mor til 3

Øv øv... forkert antaget  Meeen min tekst bliver ikke mindre rigtig af den årsag... hehe

Anmeld

6. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
qp skriver:

Ohh jesus fuckin' christ hvor er i (mange af jer) nogle fordomsfulde stride kællinger!

Ja børn har brug for ferie, det kan vi konstatere udfra hvad "de kloge hoveder siger" - når det så er sagt, så tror jeg at eksperterne på børneområdet som artiklen refererer til har mistolket noget eller også har forfatteren til artiklen ikke formået, at formidle den på rigtig vis.

Jeg er sikker på, at der er maaaange forældre der render rundt derhjemme og holder ferie mens deres unger går i institution - men jeg tror ikke på, at maaaaange gør det under hele deres ferie, det nægter jeg at tro på!

Jeg tror at denne artikel er skrevet for, at skabe en debat - den slags som dette har udviklet sig til med et ønske om stof til eftertanke, at revurdere de valg vi træffer og sidst men ikke mindst for, at pege på de forældre som bruger institutionerne mere end andre.

Var de virkelig kyndige eksperter på børneområdet, så havde de sat flere perspektiver på og faktum er, at der aldrig har været nogen undersøgelse på området, ergo er dette blot en formodning!  Og come on... når en mand som  Peter Aalbæk udnævnes som ekspert på børneområdet - ja så synes jeg pludselig det bliver lidt "for underholdende"!

Vi mennesker er forskellige, ligeledes er vores børn det også. Vi er forældre til nogle små mennesker vi har valgt, at sætte i verden og dertil følger et ansvar - et ansvar overfor dit barn og DIG SELV som forælder! Hvis man som forælder eks. er træt, ikke har mulighed for stabil aflastning eller lignende - ja så ville jeg da mene, at det absolut også var i barnets tarv, at man fik lidt fornyet energi i eks en ferieuge eller to hvorefter man kunne bruge overskuddet på sit barn i den resterende tid af ferien?!

Jeg selv er enlig mor og det er fandme drænende til tider da jeg hverken har min familie omkring mig eller noget aflastning - det er altid mig der er på 24/7 og det er pisse hamrende hårdt! Lige pt har jeg ferie, min søn har 14 dages ferie sammen med mig fra midten af juli - er jeg en dårlig forælder fordi jeg forsøger, at gøre noget for at kunne hænge sammen?!

Nogle ville måske sige, at jeg jo selv har valgt det... nej, det har jeg ikke - jeg er ikke længere sammen med faderen og han har valgt ikke, at se sin søn! Fortryder jeg at jeg blev mor? - Ja nogle gange gør jeg, det er en tanke og et brændende ønske om frihed som faktisk er ganske normalt efter som situationen er som den er... Men det er "forbudt" at sige det højt, da der findes en masse mennesker derude der tager sig magt til, at udstøde mig, dømme mig, kalde mig for en dårlig mor og måske endda mener at jeg slet ikke burde haft fået min søn - sjovt nok får de på samme tid boostet deres eget moderrolle-gen. - Det handler derfor ikke længere kun om mig og alt det jeg gør som de mener er forkert men om dem selv og deres egen usikkerhed i rollen som forældre - eller mangel på samme

Jeg tror ikke at et barn ikke holder ferie fra institution uden årsag, der sidder en forælder derhjemme som nok mere end gerne ville rumme, at holde ferie med ungerne - men i denne debat glemmer man, at reflektere over tingene og sætte dem i perspektiv i forhold til den enkelte familie... Det er lettere, at springe med på vognen hvor påstande og egne erfaringer og/ eller ønsker vægtes mere end velbegrundede argumenter!

Og hvis nogen skulle være i tvivl så vil jeg da lige for en god ordens skyld sige: jeg elsker min søn over alt i verden og jeg ville aldrig kunne leve uden ham nu når han jo allerede er her!

hihi... det er Peter Albæk.. ikke Peter Aalbæk! Enig i at det ville have været en tand for overdrevet at vælge ham som børneekspert

Anmeld

6. juli 2010

Moderator

Hvad siger I? skal vi lukke debatten eller er der flere der har noget fornuftigt at sige?

Anmeld

6. juli 2010

qp

hihi... det er Peter Albæk.. ikke Peter Aalbæk! Enig i at det ville have været en tand for overdrevet at vælge ham som børneekspert

Tja har du selv noget fornuftigt, at sige?   - mener mht dit andet indlæg....

Anmeld

6. juli 2010

Stumpen

qp skriver:

Anmeld

6. juli 2010

Moderator

qp skriver:

jeg har skrevet en del indlæg i denne tråd, så ved ikke lige hvilket du hentyder til. Jeg valgte dog at melde mig ud af debatten da den tog en personlig drejning jeg ikke havde lyst til. Jeg startede med at give min mening om emnet til kende og derefter drejede den sig til noget jeg mener var unødvendigt, ubehageligt, men desværre ikke muligt for mig at "slippe ud af" på daværende tidspunkt. Jeg valgte derfor at droppe tråden da hende jeg primært skrev med i øvrigt ikke svarede længere

Anmeld

6. juli 2010

susie78

Shibby skriver:

Havde jeg vidst hvilket barn jeg fik så havde jeg fået en abort! Lidt ala hvis down syndrom var påvist ved NF scanning og double test. Det her er et usynligt handicap for omverdenen.

Man ved ikke hvad man får og ved man overhovedet hva man er istand til før barnet er er kommet,tiden er gået og du ved hvad du står overfor? NEJ. Man ved ikke en disse. Et barn er livets gave. Mikkel er min stolthed og jeg var klar til at få ham og troede jeg havde overskuddet og bla bla. Men realiteten var en anden. Og ja. Gu vil jeg ha aflastning til ham,-men fordømmene mennesker,-som dig eksempelvis,- er dem som har afholdt mig fra at søge hjælp og støtte overhovedet da jeg ikke ville dømmes. Og de gange jeg snakkede om det blev jeg haglet ned. Først skal man høre brok om at man SKAL amme,senere kigger folk skævt når man handler anderledes,og nu hvis man ikke holder ferie med sit barn fordi de fordømmene mennesker mener man SKAL-ja så er det forkert. Men for mig er det det eneste rigtige at gøre,-ergo er det det der blir gjort 

jeg syntes shibby har fuldstændig ret .man skal da gøre som det passer bedst for en selv / familien  , det hjælper jo ikke noget man selv er kørt ned med flaget efter 5 uger fordi andre siger det skal være sådan . det kan godt være det lyder flot at holde 5 uger men tror de fleste ser frem til hverdag bagefter . børn er jo forskellige og skal aktiveres på forskellige niveuer .

jeg har selv 3 små børn på under 4 år og de 3 uger vi skal ha er rigeligt for nu , så holder vi noget i uge 38 også.

Shibby . du skal bare gøre som det passer bedst for dig og Mikkel :-)

Anmeld

6. juli 2010

Bamme

qp skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.