Skal man holde ferie med sine børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juli 2010

wamse

Mine børn har ferie når jeg har ferie Det har de fordi jeg mener at de har brug for den ro der er ved at være hjemme, hvor hverdagen ikke er præget af nomeringer. Lærke har ca 6 ugers sommerferie, og så skal hun stille og rolig starte op i den nye børnehave inden jeg starter på studiet igen. Hvis jeg har tidlig fri en dag, så henter jeg også hende tidligt. Sådan gør jeg, fordi det er det jeg har det bedst med i mit hjerte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juli 2010

Laulund87

wamse skriver:

Mine børn har ferie når jeg har ferie Det har de fordi jeg mener at de har brug for den ro der er ved at være hjemme, hvor hverdagen ikke er præget af nomeringer. Lærke har ca 6 ugers sommerferie, og så skal hun stille og rolig starte op i den nye børnehave inden jeg starter på studiet igen. Hvis jeg har tidlig fri en dag, så henter jeg også hende tidligt. Sådan gør jeg, fordi det er det jeg har det bedst med i mit hjerte

Anmeld

6. juli 2010

Ina33

grinny skriver:

Okay, der er en ting jeg ikke helt forstår. Nu har jeg læst alle indlæggene (og det var altså utrolig mange) og jeg forstår ikke hvorfor der er så mange der dømmer shibby. Hvis i nu går helt tilbage til nogle af de første indlæg skriver hun, at Mikkel kommer til at holde ferie på ubestemt tid efter d. 15 juli, så det er jo ikke fordi han ikke kommer til at holde ferie, hvad er så det store problem? Forstår da godt at han kommer i dp det sidste stykke tid også selvom hun selv har ferie, der skal jo pakkes og en masse andet.

Er jeg den eneste der synes den her diskussion er fuldstændig ligegyldig? 

Nej du er bestemt ikke den eneste!!! Jeg forstår det heller ikke??? Hvorfor sparke til en kvinde som allerede ligger ned, og så helt uden grund???

jeg synes det er kørt af sporet!

Anmeld

6. juli 2010

Silvermist1

Nej du er bestemt ikke den eneste!!! Jeg forstår det heller ikke??? Hvorfor sparke til en kvinde som allerede ligger ned, og så helt uden grund???

jeg synes det er kørt af sporet!

Enig, netop derfor havde jeg egentlig valgt at holde mig væk fra denne debat. Der er blevet sagt mere end nok.

Anmeld

6. juli 2010

Pia

Lærke og Louise får tre ugers sommeferie med mig og min mand.
Og når vi ellers har hele ugers ferie og fri mellem feks jul og nytår og de tre dage før påske, ja så har de også fri med os.
Men har jeg feks 2 sammen hængende fri dage, så kommer de afsted den ene dag fra ca 9 til 13 og så har de fri den anden dag.
Jeg vælger og burge den halve dag de er afsted på og få handlet, gjort rent, ordene vasketøj og andre små ting.. Og så har jeg 1½ dag sammen med dem, hvor vi kan køre lige hva der passer os og de er fri for og blive slæbt med ud og handle eller se på mor gør rent..
Sådan har vi altid gjort og det fungere perfekt og alle er glade og tilpasse.
Plus at det gir også en anden frihed i weekenderen, når alle de gøre mål er overstået.
Og de weekender jeg abejder, ja der skal farmand jo heller ikke tænke på de praktiske gøremål som vasketøj osv, for det er jo klaret og så har ham og ungeren bare ren kvali tid..

At folk vælger ikke og have deres børn hjemme på alle deres fridage syntes jeg er helt ok.
Har de feks 5-6 ugers ferie syntes jeg bestemt også det er helt ok at ungerne kommer afsted nogle timer hver dag i nogle af ugerne..
Men 3 sammenhængende uger eller mindst to ( det kommer jo an på hvor man er ansat) sammen med ungerne, jo det syntes jeg man skal have.

Anmeld

6. juli 2010

qp

Muffi . skriver:

Jeg ytrede nemlig MIN EGEN mening og gik ikke til angreb på nogen , svarede på debat indlægget , hvorfor Shippy føler sig truffet ?? Hendes sag .

Det er sgu så nemt, at have en mening når man ikke selv har siddet i en lignende situation eller har prøvet, at være forælder!

Inden jeg fik min søn havde jeg en masse tanker og idéer om hvordan jeg skulle opdrage ham samt hvordan vores liv ville udforme sig - meeeeeeeeeen efter han kom til verden og som tiden er gået kan jeg da godt konstatere, at der er laaangt fra tanke til handling.

Jeg var også den der var fordømmende overfor min venindes opdragelsesmetoder og har talt med hende om det 1000 gange - og jeg troede ikke på hende da hun sagde "det finder du ud af når du selv får børn" - meen jeg blev klogere, hvilket jeg også tror du bliver en dag når du selv får børn, hvis du gør  

Anmeld

6. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
qp skriver:

Det er sgu så nemt, at have en mening når man ikke selv har siddet i en lignende situation eller har prøvet, at være forælder!

Inden jeg fik min søn havde jeg en masse tanker og idéer om hvordan jeg skulle opdrage ham samt hvordan vores liv ville udforme sig - meeeeeeeeeen efter han kom til verden og som tiden er gået kan jeg da godt konstatere, at der er laaangt fra tanke til handling.

Jeg var også den der var fordømmende overfor min venindes opdragelsesmetoder og har talt med hende om det 1000 gange - og jeg troede ikke på hende da hun sagde "det finder du ud af når du selv får børn" - meen jeg blev klogere, hvilket jeg også tror du bliver en dag når du selv får børn, hvis du gør  

bare til info, er hun mor til 3

Anmeld

6. juli 2010

line melias mor

Muffi . skriver:

Er man fordømmende fordi man tager barnets parti ???

Men vil da indrømme at hvis du hellere havde set din søn som en abort så syntes jeg egentlig det er ok han tilbringer mere tid i sin børnehave .

wauvvvv jeg er mundlam hvordan kan du skrive sådan????? 

Anmeld

6. juli 2010

slettet_7530

Nej jeg synes ikke det er iorden at holde ferie og sende sin børn i institution, jeg kan faktisk blive ret harm over de der gør det.

I min datters børnehave har et forældrepar lige været på Kreta i 10 dage hvor barnet blev passet og sendt i børnhave

Anmeld

6. juli 2010

line melias mor

albertesmor skriver:

Nej jeg synes ikke det er iorden at holde ferie og sende sin børn i institution, jeg kan faktisk blive ret harm over de der gør det.

I min datters børnehave har et forældrepar lige været på Kreta i 10 dage hvor barnet blev passet og sendt i børnhave

okay det syntes jeg så også er RIMELIG langt ude

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.