Lærke og Louise får tre ugers sommeferie med mig og min mand.
Og når vi ellers har hele ugers ferie og fri mellem feks jul og nytår og de tre dage før påske, ja så har de også fri med os.
Men har jeg feks 2 sammen hængende fri dage, så kommer de afsted den ene dag fra ca 9 til 13 og så har de fri den anden dag.
Jeg vælger og burge den halve dag de er afsted på og få handlet, gjort rent, ordene vasketøj og andre små ting.. Og så har jeg 1½ dag sammen med dem, hvor vi kan køre lige hva der passer os og de er fri for og blive slæbt med ud og handle eller se på mor gør rent..
Sådan har vi altid gjort og det fungere perfekt og alle er glade og tilpasse.
Plus at det gir også en anden frihed i weekenderen, når alle de gøre mål er overstået.
Og de weekender jeg abejder, ja der skal farmand jo heller ikke tænke på de praktiske gøremål som vasketøj osv, for det er jo klaret og så har ham og ungeren bare ren kvali tid..
At folk vælger ikke og have deres børn hjemme på alle deres fridage syntes jeg er helt ok.
Har de feks 5-6 ugers ferie syntes jeg bestemt også det er helt ok at ungerne kommer afsted nogle timer hver dag i nogle af ugerne..
Men 3 sammenhængende uger eller mindst to ( det kommer jo an på hvor man er ansat) sammen med ungerne, jo det syntes jeg man skal have.
Anmeld